Jeg troede også at mine varmekasser var blevet utætte da vi kørte på den tyske motorvej på vej fra Belgien her i august. Da det blev mørkt ville vi lige åbne op for varmen, men det lugtede underligt og det begyndte at irretere øjnene en smule, så vi skyndte os at få lukket igen. Vi endte med en ekstra trøje og lidt kolde ben. Da vi så var vel hjemme i DK fandt jeg ud af at det var fordi jeg havde lagt en sisal dørmåtte lige foran varmerøret bagi, så når det blev rigtig godt varmt, så lugtede det underliggende tæppegummi og sisaltæppe meget giftigt.... ud med måtten, og alt var godt igen :-)
Jeg var også ude i teorier om, at motoren sugede udstødningsluft med ind i blæserhuset igen pga. turbulens omkring bilen bagved, og mange andre tossede ideer :-)
Men nok om mig og mine dumheder ;-)
Jeg har et spørgsmål jeg lige vil lufte for jer - på den 356 motor jeg er ved at bygge til bussen, der var min plan at lave gammeldags varmesystem, lige som det er på 30hk motorerne og de tidlige 34hk. Jeg har allerede de nederste luftkamre og de bagerste udstødningsrør med hjemmelavede "varmekasser" på. Så det er til at overskue at bygge det system færdigt.
Men er det en dum idé at bruge den type varmesystem, og skal jeg istedet forsøge at lave et friskluftssystem med luft kun igennem varmekasser. Jeg skal alligevel have bygget et komplet 1-1/2" tarmslyng og lyddæmpningssystem op omkring motoren, så det hele passer i min bus.
Hvad gør jeg bedst?
Sorry for hi-jack af tråd Gustav :-/