Jeg kører 65 ghia, 16oo motor og pro street gearkasse med svingaksel
Det hele kører normalt perfekt. Men efter 150 km i dag på motorvejen, begynder det at vibrere i bilen, ikke meget, men nok til at jeg kunne mærke det, vibrationerne var der hele tiden fra 80 til 140 kmt, lidt som et skævt baghjul, eller en blæser der ryster i blæsehuset.. Hvis jeg koblede ud og lod bilen rulle, forsvandt det fuldstændigt, og hvis jeg koblede ud, og gassede motoren op i omd, var der ingen vibrationer, men så snart jeg koblede til, og kørte normalt 35oo omd, ja så var den galt igen.. Efter 10 km med disse symptomer, begyndte der at komme lyde fra gearkasse området bagfra, lidt som et meget slidt knokkelled på en alm bil... Dang Dang Dang hver gang jeg akselrerede lidt, jeg holdt ind i nødsporet, da det lød som om det hele var ved at falde fra hinanden.. Jeg var 100 procent sikker på at den skulle med Falck, eller jeg var ved at tabe et baghjul, det lød voldsomt. Jeg kiggede under bilen og sparkede lidt til begge bagdæk.. Alt normalt.. Efter 1 min prøvede jeg at køre igen, nu kørte den fuldstændig normalt, ingen vibrationer, og ikke en lyd.. Jeg har nu kørt 50 km og alt er normalt..
Er der nogen bud, på dette symptom?
Jeg har snakket med en af specialisterne, som dog var langt fra sikkert på, hvad det kunne være. Men at det kan være super diff, der af en eller anden grund, mister olien omkring sig, da der er mindre passage olien kan komme ind af, da der er 4 gear hjul i stedet for de std 2. og dette kan få side planet gearhjulne til at ryste.. Eller i den stil. Og når man så har holdt stille lidt, så kommer olien ind igen, og der kan så gå meget lang tid for man oplever det igen..
Jeg er meget interesseret i Evt bud på disse symptomer.. Alt er som nyt på bilen, gearkassen har kørt 1ooo km efter den blev monteret. Det er en 3,88. O, 89 pro street rancho.
Jeg har efterspændt det hele og alt er normalt..
Mvh Martin
karmann martin