Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål vedr vibrationer..

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej ikke igennem, men alu klodsen er så stor og tyk, at den dækker for det store hul i enden, på gear hjulene,.. Der en 1 mm mellem alu og spider gearhjulne.

For at glidesten kan få frisk olie, skal olien ind af dette hul... Men der er en aluklods i Vejen

20130102_144644.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jo jo, men olien skal jo "bare" forbi planethjulene, og så er den jo ovre ved højre side hvor den finder vej ind gennem de to slidser.

jeg kunne ikke se nogen som helst forskel på mine aksler, begge var lige dårlige.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Alu klodsen skulle fjernes, og så skulle der laves et aksel kryds, der blev svejst sammen i midten af krydset. Lidt som std diff, men stadig med 4 tandhjul, Så kunne alu fjernes, og olien kunne få fri passage.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg kan godt følge dig, men jeg ser ikke at det er det store problem i det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

et std diff ville være helt fint til min bil. jeg købte en Pro street fordi de ikke havde en std.

det ville være nemmest for mig at ændre det diff der sider i nu, for jeg ved ikke meget om opsimsning osv, hvis jeg skulle have et andet diff monteret..
så det ville være nemt at tage super diff ud.. fræse hullerne ind mod midten, og lave dem meget størere, og så fjerne aluklodsen, så ville jeg være sikker på at det kører når jeg samler den igen..

-------------------------------------------
karmann martin

Reply

You must log in to post.