Nå nu fandt jeg ud af hvorfor der er disse omtalte problemer med smøring..
De 2 små smørehuller der er i selve diff'et ,ville måske være store nok, hvis ikke at de sad FORKERT.. Det højre spider/planetgear dækker 90 procent af hullerne , når man skubber det ind på plads, sammen med trækakslen. Så fordi de ikke har boret hullet tættere ind mod midten, ja så kan der stor set ikke komme noget olie igennem de 2 smørehuller.. Jeg er ved at få en blodprop over dårlige håndværkere, hvad fanden ligner det at sælge sådan noget lort..
Jeg har taget lidt billeder op gennem olieprop hullet, der kan i se selve diff'et og det ene smørehul, og hvordan spider gearet spærer for indgangen..
Der er 2 slidser/smøre revner, på hver side af spider tandhjulet, og når det er ud for hullet, vil der kunne komme lidt olie ind i det højre spidergear, og det skal så videre ud gennem enden, ind gennem de 4 planet tandhjul i midten af diff'et, og så er det ovre ved venstre side.. den højre er ok smurt, men den venstre får intet frisk olie, .
Den sorte cirkel der er tegnet på planet hjul.. Billede 1, der er der smøre hullerne er i diff'et... Smart..
Billede 3 er hullet spæret.. Billede 4 er der en smøreslidse ud for hullet.
Hvis man tog diff'et ud, og fræste hullerne størere og 10mm længere ind mod midten, så kunne der komme
olie op mellem spider gearne, og det ville virke som det skal.