Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Storm P har været på spil.

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har haft problemer med min kompressor motor, at når man kører med ladetryk, så kan man lugte benzin dampe i kabinen, men kun når man kører med varme.. Jeg har tætnet alt, og der kommer ingen benzin ud nogen steder, men jeg mistænker, at det er dampe der kommer ud, ved de forskellige aksler på karburatoren..Der skal ikke meget til, den mindste smule benzin, og det bliver suget direkte ind i kabinen.. Kaburatoren er jo ikke designet til trykladning..
Løsningnen var at jeg har fremstillet 2 vacum styret spjælde, der lukker så snart med begynder at køre med tryk. Og det virker super,, så snart den får lidt gas, så klapper spjældene i, og stopper for luften ind til kabinen.

De er super nemme at installere, skær luftslagerne over, og sæt et spjæld imellem, og en lille vacum slange i vacumdåsen.. Og så kører det..

Og en lille extra gevinst er, at når man kører med ladetryk, får den nu alt luft ned gennem motoren, og der går ikke noget af køleluften til spilde, ind gennem varme kanalerne..

20130107_122144.jpg
20130107_122153.jpg
20130107_122207.jpg
20130107_122211.jpg
20130107_190034.jpg
20130107_190034.jpg
20130107_190039.jpg
20130107_190044.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) vwanders Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Innovativt. Fedt!

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Teodor Fælgen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lidt skræmmende med benzin dampe i motorrummet generelt... men dejlig m ny tænkning

-------------------------------------------
Spænd hjælmen kammerat !!!
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Smart.. Du går dine egne veje. Det gør det lidt sjovere at tage på træf og se på biler.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det har irriteret mig meget at det lugter, det er ikke meget, men det er der.. men alt er kontrolleret, planslebet, ny Pakninger osv osv. Selv på rullefeltet, er der kigget efter utætheder, mens den har kørt fuld belastning..

Men bare dampene fra svømmerhuset, er nok til at det lugter,. Kabinen er lille og intens, så der skal bare ikke meget til.. Og når man lader næsten 1 bar ned i en gammel kaburator, kan det nok aldrig blive 100 procent tæt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fed ide :-)

-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Et godt projekt bli'r endnu bedre. Godt tænkt - og udført. ;-)

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M

Reply

You must log in to post.