Står med en 1300 gearkasse, jeg gerne vil have korte aksler på. hvilken gearkasse skal jeg finde for at kunne flytte akslerne over, og er der evt en der ligger inde med en?
Per
Står med en 1300 gearkasse, jeg gerne vil have korte aksler på. hvilken gearkasse skal jeg finde for at kunne flytte akslerne over, og er der evt en der ligger inde med en?
Per
Type1 62-63 til 65
Nogen der ligger inde med sådan nogle aksler, eller en hel gearkasse?:)
Type1 1961-juli 66
skriv endelig hvis i har sådan en liggende:)
Jeg har et sæt korte aksler med polerede spader hvis det har interesse?
hvad skal de koste Warp?:) og er de lige til at smide på min gearkasse?:)
lige og lige - kræver lidt omhu - at smide noget på er noget man gør med feks en skovl, det er ikke mekanikkerens foretrukne værktøj - men vil mene en kommunalarbejder burde kunne finde ud af det med en reperationsbog til hjælp ;0)
har man ikke en - så bør man anskaffe sig en inden man laver denne reperation.
men polerede spader øger holdbarheden.. og korte aksler forbedrer ikke køreegenskaberne: http://vwnettet.dk/topic/186177
det ihvertfald ikke mange mekanikere der har en skovl hængende på værktøjstavlen :D
Nogen må have den stående i et hjørne -
ja den kan vel blive nødvendig:)
Og jeg undlod at skrive 61 for at undgå at Per ved et uheld skulle komme til at købe en 60´er gearkasse fra en bil der evt. først var kommet ud at køre i 61.
Per. Du har gang i et stort projekt, når du ikke ved hvordan, til ingen verdens nytte.
har skiftet aksler før:)
og det hele er let tilgængeligt :)
Warps dele passer lige over...og det ta ikke mere end 30min. hvis gearkassen er let tilgængligt...bare husk glidesten på begge sider skal sidder samme sted hvor de kommer fra, nix bytte rund:-) se måske os http://vwnettet.dk/topic/167967 her er der forklaring på lange og korte aksler spørgsmål og billeder
okay tak for hjælpen mcccloud:) hvis jeg finder en gearkasser fra 61-65, kan jeg så ligge den på bilen istedet for den 1300 jeg har, eller er den mindre holdbar?
Den skulle være lige så god som den du har,men måske har den en lidt anden gearing...ihvertfald er den også fuldsynkroniseret
okay så var det jo det nemmeste:)
Så skal du bare huske at slibe ud i koblingshuset til 130 tands svinghjul og sætte en starterbøsning i til en starter til 130 tands svinghjul.
3. gear er kortere i den ældre gearkasse.
okay, tak for rådet :)
nogen der ligger inde med sådan en gearkasse? :)
Slet ingen?:)
Har jeg ikke det?
Har du?:D
Kenneth havde desværre ingen, så søger stadig:)
Hej Paer, hvorfor ikke prøv disse.
Du beholder aksler længede , 40mm bremser sko, og korrekt bolt monster.
det er fordi jeg skal holde mine fælge indenfor skærmene, derfor skal jeg have lidt kortere aksler:)