Ikke lejet det kører jo ikke med rundt :-)
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ikke lejet det kører jo ikke med rundt :-)
Ikke lejet det kører jo ikke med rundt :-)
Men det hjælper ikke noget at måle på blokkene igen. Det er underligt at I VIL gøre Jeres egne erfaringer med blokke. Det bøvl med de blokke er grunden til at jeg ikke har lavet en type1motor i snart 30 år. Det var derfor nogen af os gamle gik over til type4 motorer.
Jeg måler ikke mere på blokkene. Den slemme ryger til skrot, den fine får monteret nye lejer og en frisk krumtap og spændes moment. Kan krumtappen dreje uhindret rundt skiller jeg tingene ad igen og samler på ny med mærkeblåt(som VW anbefalede fra ca 1960). Hvis det holder mål går jeg videre. Hvis en af tingene svigter køber jeg en ny blok.
Tag ikke fejl, jeg synes stadig det er sjovt ;-)
Skal have monteret reduktionsventil, men den nye (til højre) ser anderledes ud end den gamle. blokken er en F.
Kan den nye anvendes og er der forskel på funktinsmåden?
Henning
Hvad med resten af sættet ? Har du to reduktionsventiler, eller bare en ?
Motoren har kun et stempel.
Jeg syntes det ser ud til at din blok har store oliekanaler. Har den ikke en ventil i højre blokhalvdel henne i svinghjulsenden?
Men den nye kan godt bruges. Der er ikke forskel på stemplets funktion.
Nej blokken har kun en ventil, så tak for hjælpen Frank, jeg samler videre. Jeg har boret oliekanalerne op, samt poleret dem med ScotSprite. Oliekanalerne har været åbnet op og lukket igen med propper fra en kasseret motor. Propperne er limet med Strong LockTite.
Henning
Så skal du have et fjedersæt til en med enkelt ventil.
Så er motoren samlet og knasten er kørt til ved 2500 omdrejninger i 60 min.
Efterfølgende ved 1500 omdrejninger i 20 minutter.
Hold fast den går godt. Ingen tøven ved hurtig aktivering af gasspjældet og utrolig omdrejningsvillig.
Motoren er skabt af følgende:
F-blok der har fået oliegalleriet åbnet og oliekanalerne boret op og poleret.
Nye lejer overalt.
Standard krumtap der er afbalanceret sammen med lettet svinghjul, remhjul og kobling.
Plejlstænger hvor de skarpe kanter er slebet væk og derefter afvejet.
CB 2280 knast.
Engel ventilløftere.
HD boltede vippeaksler.
Porsche style justerskruer.
Nyt 1600 cylindersæt.
Portede DP toppe (lavet af SPRING) med nye ventilstyr, ventiler, HD fjedre. Bearbejdet til komrression 9-1 ved vendehøjde 1,2 (motorens vendehøjde gør at kompressionen ender på 8,6-1).
1 3/8 Bananmanifold (potten bliver nok en hide away).
Renoveret 34pict 3 karburator med 28 mm venturi i stedet for 26 mm (venturi er lavet af FARMER, flot arbejde).
Hoveddyse i karburator 145, lufdyse 60.
Perfomance indsugningsmanifold, hvor alle overgange er tilpasset.
26 mm oliepumpe med oliefilter.
Bredt blæsehus med doghouse og dertil hørende oliekøler.
Budget, "IF IT IS'NT BROKEN, THEN FIX IT", den har ikke kostet det store, mest tid ved den roterende stålbørste og indhalering af giftige dampe.
Nu skal der poleres og lakeres så motoren tager sig godt ud.
Er spændt på hvordan den arter sig når den kommer i Boblen.
Tak for alle de gode råd, jeg har lært en masse gennem processen;-)
Henning
Rart med en tilbagemelding. Så mangler den jo blot to karburatorer, som al Vw tuning burde starte med :-)
Ja, vi har jo været omkring to-kaburator ideen;-)
Hvis jeg mangler nogle heste kan jeg jo altid montere et par volsomme karburatorer lige som min soldaterkammerat her:).
Nej-nej to - fy for pokker :-)
Dejlig campingpige, men få hende lige slettet, da google ellers fjerner vores søgefunktion.
G.
Ja, VWnettet er blevet underlagt streng censur fra Goggle-mafiaen.
Hun ser ellers helt mejerigtig ud.
Hun burde reklamere for Toms guldbarre - med nødder.
Martin
HVORDAN SLETTER MAN BILLEDER??????????
Du skal have fat i en administrator ;)
Pas på hendes vedhæng når du lyner hende ind i teltet igen.
You must log in to post.