Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål til renovering af DP AD motor,

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ikke lejet det kører jo ikke med rundt :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ikke lejet det kører jo ikke med rundt :-)
Men det hjælper ikke noget at måle på blokkene igen. Det er underligt at I VIL gøre Jeres egne erfaringer med blokke. Det bøvl med de blokke er grunden til at jeg ikke har lavet en type1motor i snart 30 år. Det var derfor nogen af os gamle gik over til type4 motorer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg måler ikke mere på blokkene. Den slemme ryger til skrot, den fine får monteret nye lejer og en frisk krumtap og spændes moment. Kan krumtappen dreje uhindret rundt skiller jeg tingene ad igen og samler på ny med mærkeblåt(som VW anbefalede fra ca 1960). Hvis det holder mål går jeg videre. Hvis en af tingene svigter køber jeg en ny blok.

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tag ikke fejl, jeg synes stadig det er sjovt ;-)

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Skal have monteret reduktionsventil, men den nye (til højre) ser anderledes ud end den gamle. blokken er en F.
Kan den nye anvendes og er der forskel på funktinsmåden?

Henning

image.jpg

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvad med resten af sættet ? Har du to reduktionsventiler, eller bare en ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Motoren har kun et stempel.

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg syntes det ser ud til at din blok har store oliekanaler. Har den ikke en ventil i højre blokhalvdel henne i svinghjulsenden?
Men den nye kan godt bruges. Der er ikke forskel på stemplets funktion.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej blokken har kun en ventil, så tak for hjælpen Frank, jeg samler videre. Jeg har boret oliekanalerne op, samt poleret dem med ScotSprite. Oliekanalerne har været åbnet op og lukket igen med propper fra en kasseret motor. Propperne er limet med Strong LockTite.

Henning

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så skal du have et fjedersæt til en med enkelt ventil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er motoren samlet og knasten er kørt til ved 2500 omdrejninger i 60 min.
Efterfølgende ved 1500 omdrejninger i 20 minutter.
Hold fast den går godt. Ingen tøven ved hurtig aktivering af gasspjældet og utrolig omdrejningsvillig.
Motoren er skabt af følgende:
F-blok der har fået oliegalleriet åbnet og oliekanalerne boret op og poleret.
Nye lejer overalt.
Standard krumtap der er afbalanceret sammen med lettet svinghjul, remhjul og kobling.
Plejlstænger hvor de skarpe kanter er slebet væk og derefter afvejet.
CB 2280 knast.
Engel ventilløftere.
HD boltede vippeaksler.
Porsche style justerskruer.
Nyt 1600 cylindersæt.
Portede DP toppe (lavet af SPRING) med nye ventilstyr, ventiler, HD fjedre. Bearbejdet til komrression 9-1 ved vendehøjde 1,2 (motorens vendehøjde gør at kompressionen ender på 8,6-1).
1 3/8 Bananmanifold (potten bliver nok en hide away).
Renoveret 34pict 3 karburator med 28 mm venturi i stedet for 26 mm (venturi er lavet af FARMER, flot arbejde).
Hoveddyse i karburator 145, lufdyse 60.
Perfomance indsugningsmanifold, hvor alle overgange er tilpasset.
26 mm oliepumpe med oliefilter.
Bredt blæsehus med doghouse og dertil hørende oliekøler.

Budget, "IF IT IS'NT BROKEN, THEN FIX IT", den har ikke kostet det store, mest tid ved den roterende stålbørste og indhalering af giftige dampe.
Nu skal der poleres og lakeres så motoren tager sig godt ud.
Er spændt på hvordan den arter sig når den kommer i Boblen.
Tak for alle de gode råd, jeg har lært en masse gennem processen;-)
Henning

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Rart med en tilbagemelding. Så mangler den jo blot to karburatorer, som al Vw tuning burde starte med :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, vi har jo været omkring to-kaburator ideen;-)
Hvis jeg mangler nogle heste kan jeg jo altid montere et par volsomme karburatorer lige som min soldaterkammerat her:).

velba 2.jpg

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej-nej to - fy for pokker :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Dejlig campingpige, men få hende lige slettet, da google ellers fjerner vores søgefunktion.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Dillen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, VWnettet er blevet underlagt streng censur fra Goggle-mafiaen.
Hun ser ellers helt mejerigtig ud.
Hun burde reklamere for Toms guldbarre - med nødder.

Martin

(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

HVORDAN SLETTER MAN BILLEDER??????????

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal have fat i en administrator ;)

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Pas på hendes vedhæng når du lyner hende ind i teltet igen.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.