De er nu meget sjove de her "olie tråde"
Jeg har intet forstand på tunet motore, men med standard motore har jeg trods alt kørt og pint dem siden jeg fik kørerkort ( 15 år siden )
Er godt klar over at jeg nok er grøn på alder modsat nogle af de store drenge.
Men jeg har altid kørt på det billigeste olie jeg kunne få der hvor jeg købte dele.
10w40 vinter 15w40 sommer og den ene gang en motor er gået død var det ikke på grund af olien.
Når det går højt for sig har min arbejdsluftkølet Pickup kørt 50000-60000 km om året med læs og trailer på på billig junk olie.
Så sent som i går har jeg presset motor og olie til det yderste 300 km med storm lige i hovedet i 3 gear med bundgas i min 1200 fra 1959 med en hænger på
4 timer konstant fuld gas med undtagelse af på broens betalingsanlæg.
Og jeg mener FULD GAS pedalen var helt i bund...
Ikke en eneste gang sagde den dekdak eller klik eller slog en forkert skid overhovedet
Regnede faktisk med at olien ville blive for varm og for tynd så jeg hold panisk øje med olie lampen, men ikke en gang da jeg koblede ud på ringsted afkørslen blinkede den.
Og motoren for øvrigt da jeg koblede ud efter de tæsk med det samme gik i perfekt tomgang lidt som om den tænkte, var det virkelig det sværeste du komme komme op med ?
I bund og grund bør du nok mere bekymre dig mere om at du får stillet din tændning og ventiler, renset din olie si og ellers vedligeholdt din motor end du skal bekymre dig om oliens kvalitet.