Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Opstart industrimotor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej

Jeg kom til at købe en industrimotor i sommers, årg 64 som min bobbel.

I dag ville jeg prøve at starte den. Nu har jeg meeeget lange arme, efter at have rykket i det håndsving.
Den slog godt nok et par prutter, men kom aldrig igang . :(

Jeg bryder mig egentligt ikke ret meget om at bruge det håndsving, for det virker sku en anelse farligt synes jeg.

Nu tænker jeg så, om jeg bare kan rykke min motor ud af boblen, og så montere denne motor direkte?

Så kunne jeg jo dreje nøglen, og så forhåbentligt bare høre den igang.

Men synes bare jeg har læst noget om forskellige svinghjul? Passer det?

(permalink) jimmy Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal nok skifte tændning der sidder ofte magnet tændning på industri motorer og montere din kobling / svinghjul alt efter hvad den har været brugt til inden

(permalink) Lars Hogsted Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja tænding skal skiftes, plus karburator og benzinpumpe, men det var i første omgang også bare lige for at høre om den gik godt. Men vil svinghjul være det samme tror du, eller skal det skiftes? Det var jo nemmest, hvis det hele passede. :)

(permalink) jesperjepsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

der burde ik ske noget med håndsving da den frigiver sig selv når den går igang

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvornår er den blevet konserveret ? Hvis den har stået i 20 år eller måske meget mere, så hold fingrene fra det startsving og skil den ad for at redde hvad reddes kan. Når(hvis) den har stået så længe, så er alle pakninger mv. tørret ud, og den blir utæt med det samme. Endvidere er der en risiko for at overfladen på hovedlejerne har løsnet sig. Så ved vi hvad der sker, og det er ikke kønt.

mht. selve opstarten, så har du garanteret ikke reduceret gnistgabet til 0,5 mm som er påkrævet ved kørsel med Magneto. Det er jo så faktisk lidt heldigt for dig.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har aldrig haft en industrimotor adskilt, men jeg kender mange der bare har konverteret til bil og kørt med dem, det har selv gjort det med 2 motore, de kørte ganske fint i årevis. Er det ikke at male fanden på væggen og gøre det vanskeliger end det er, at sige at den skal adskilles for at redde stumperne..
Er der nogle andre der kender til industrimotore der køre fejlfrit uden at have været adskilt
Mvh Kenneth

(permalink) Gregers Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har ligeledes kørt med 2 stk konverteret industrimotorer (1200+1600), uden den har været skilt .. UDEN problemer :-)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jamen så kør i da bare

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

På brandstationen tog vi da også pumper i brug der havde stået i 30 år med 1200 motore på. Gav dem et service og pumpede vand som en i helvede og de kører da super her 10 år efter og 600 timer.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) jesperjepsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

har brugt en i en buggy for 6 år siden og den kører stadig fint , jeg tror os på at ikke alt har godt af at bli skilt ad for meget

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det vil jeg også sige. Da jeg rodede meget med VWer var kravet da bare at "hvis den kan dreje rundt, kan den også køre"
Vores gamle ven Jørn Dalsgaard havde engang en type4 motor der blev puttet i en type34. Som han selv sagde, "den røg rødt (rust) helt ned til München" Den kom nemlig på en tur rundt i Europa, dagen efter den blev taget i brug igen.
Et almindeligt problem var at mus byggede rede ovenpå oliekøleren på type3 og 4 motorer, men ellers skulle de da som regel bare ud og have noget gas.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.