Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bobbel starter giver få klik,og drejer ikke rundt.

Tags:

(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

har lige hentet min bobbel hjem fra værkstedet kørte fint, men skulle starte den her til aften, og nu kan den ikke starte ,starteren kan klikke et par gange og lyder som om den går lidt i indgreb, også sker der ikke mere også efter 5-6 drej på nøglen giver den samme lyd. er det ny starter, piller den af i morgn

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) jesperjepsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

når du tager den af så tjek bøsning for enden af akslen som sidder i gearkassen , hvis den er helt slidt så vil den trække skæv og ik dreje starter rundt

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Strøm nok?

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

der er monteret nyt batteri i sidste uge som jeg lige sat boosteren på , jeg prøver at kigge på det i morgen ,syns bar det mærkeligt, har aldrig set har nogen starter sige sådan-

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det er fordi bøsningen er lidt svag på en bobbel

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SGN Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har prøvet det i 2 buggier, og skiftet bøsningen i dem begge og det hjalp.. Den sidste skiftede jeg også endebøsningen på selve starteren også

-------------------------------------------
Simengroup(a`)hotmail.com

60`er bobble project købes
(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

okay, så det bar med starteren og skifte bøsninger.

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

kan vel også være en dårlig stel forbindelse?:)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Teodor Fælgen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

altså hvis bøsningen er slidt drejer den jo bare langsomt rundt...
prøv lige at slå på starter relæet med en hammer først, starter den der efter er det jo ikke noget bøsnings halløj.

-------------------------------------------
Spænd hjælmen kammerat !!!
(permalink) Brian S Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis din starter er af gammel model, så har den ikke 2 bøsninger inde i huset, men derimod en bøsning i koblingshuset. Hvis denne bøsning bliver defekt, så vil magnetismen suge rotoren fast på statoren, istedet for at dreje rotoren rundt. Det vil virke som din starter mangler strøm, men faktisk suger den en masse ampere og bliver ophedet. Jeg ville starte med at skifte den bøsning, men selvfølgelig kan der være andet galt med din bil.

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

nu skriver du at du har monteret en booster .er det mon ikke den der stjæler din strøm.prøv at lade batteriet op .hvis der er et forbrug så er batteriet jo hurtigt tomt.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg oplever at når jeg drejer nøglen ,kan man godt se på lyset på bilen at den trækker mange ampere-. selvom der intet sker.

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den skal nok bare have nye kul, - og en bøsning når du har starteren ude.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvor skaffer jeg nye kul? Har fundet bøsningen hos classic vw parts.

Tænkte om jeg ikke kan lave en test med at pille starteren a og prøve at få den til at dreje i skruestik med et sæt start kabler, så jeg er sikker på at den er stået af.

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det er bøsningen der centerer starteren - den kan ikke dreje rundt når den ikke er centreret - derfor den ikke virker som den skal nu.

jo mere slør der er i centreringen jo mere strøm forlanger den. også vil der ikke være strøm nok uanset hvor godt dit batteri er eller hvor godt du har forbundet dine ledninger.

derfor en moderne starter ofte ser således ud - det er for at holde akslen centreret...

på en bobbel er det hullet i gearkassen der klarer denne opgave.
og ja sådan er det ikke på ret mange andre biler - men på en bobbel er det.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Okay skal jeg bat kontrollere om bøsningen er slidt når jeg har taget starteren af.?

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

bat kontrollerere ????

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Bare kontrollere.

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ja hvis du har et godt øjemål - der må intet mærkbart slør være i den - er du i tvivl skifter du den bare - det er jo ikke en herregård den koster.

er det en orgianl bøsning så husk at skift den efter foreskrifter...

og brug så søgefunktionen og skriv STARTERBØSNING - og læs det hele - så ved du hvad der skal gøres og du er ikke tvivl om noget..

god arbejdslyst ;o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis den bare klikker er det normalt ikke bøsningen. Når den ikke førsøger at dreje rundt har bøsningen ikke generet den endnu :-)
Hvor du skal købe kul.? Hvis du skal spørge, skal du nok lade være med at købe nogen og så bare købe en ny starter. De er loddet i starteren og har du en 100-150 watts loddebolt ? Ikke en loddepistol!?
Og kan du skille starteren ad og samle den igen ? Og kan du evt. Vurdere om det kun er kullene, når du kommer derind.?
Det også være den lille tykke kobberledning der leder strømmen fra startrelæet til pluskullet der er irret væk. Meen det sker vel ikke på en hobbybil, vel.? :-) Den har du vel set efter da du renoverede bilen -?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det lyder fuldstændig som min første type1 der gjorde det samme fordi kablet fra tændingen havde mistet isoleringen et par steder og var irret.(lamt tyveriforsøg) Den kunne startes med en lus som bypass uden problemer indtil jeg fik skiftet kablet. Check dine kabler før du køber ny starter. Hvis det lykkedes at uploade billedet, er det kabel 2.5 eller tilsvarende afhængig af årgang.

vw-1200-beetle-wiring-diagram_thumb.jpg

(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har prøvet at sætte plus til starter kablet oppe ved ledningsnet uden at det hjalp jeg er ved at pille starteren af nu den er meget iret på forbindelsene og der er lavet nået fusk på kablet mellem starter og relæ, jeg kæmper med dem sidste bolt, jeg har meget svært ved at komme derop der kan ikke komme en top ned over bolten, og der er ikke plads til en stjerne gaffel nøgle.

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) SGN Member
Skrev for 11 years siden | | | |

*Mikkel hvor er du fra ? jeg har en starter liggende som virker.. Den har fået ny bøsning, og nye kul.. (den ligger på langeland)
Så den kan du købe/ låne og se om det hjælper.. Men hvis jeg var dig, ville jeg samtidigt skifter den bøsning.. Bøsningen koster 20,- og er da meget godt givet ud..
Der er som også skrevet før, gode anvisninger til at skifte bøsningen herinde..

-------------------------------------------
Simengroup(a`)hotmail.com

60`er bobble project købes
(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er fra sydsjælland, hvad skal den koste, regner os med at skifte bøsningen men kan ikke få den øverste bolt a på starteren

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) SGN Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den skal koste 450,- hvi jeg skal af med den..
Den øverste bolt er gennemgående, og du skal blot skrue møtrikken af på startersiden.
Den gennemgående bolt har ikke et 6-kantet hoved men er firkantet, som gerne skulle låse sig selv når du spænder/ løsner møtrikken.

-------------------------------------------
Simengroup(a`)hotmail.com

60`er bobble project købes

Reply »

You must log in to post.