Maskinmester eller ej. Jeg tvivler sku lidt på, at den har været skilt ad, og slet ikke på midten. Det der ligner noget man ser i en motor der har stået i mange år, eller har været totalt uden for service i længe. Det - kan - osse være fordi den har fået noget olie som ikke hører til i sådan en motor. Men det er lidt langt ude, hvis første del af historien er rigtig.
Som jeg ser det, har du en mulighed for at få motoren renset ud. Der er 50% chance for at det virker.
Kør ned til THansen og køb en dåse Abccon oil system cleaner. Hæld en frisk billig olie på, kør motoren godt driftvarm, (gennemvarm) hæld så cleaneren på, og kør igen. Udvid de "10 min" til mindst 15 gerne 20 min gerne med frisk kørsel, så motorolien holdes driftvarm. Kør så hjem og LAD VÆRE med at standse motoren før du er klar til at tage bundproppen igen. (Det er jo selvf. bedst at forbedrede det inden man kører ud, så det kan gå lidt tjept når man kommer hjem) Stands motoren og tap olien med det samme, så urenhederne ikke når at bundfældes, og lad den dryppe godt af. Ja, motoren altså. Hæld så en ordentlig olie på, og kør som normalt. Så vil det hurtigt vise sig om motoren er frisk eller om der er en der har taget r**** på dig.
T