Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  har en 65'er splitbus ikke fodkontakt til langt og kort lys?

Tags:
No tags yet.

(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg tror at billedet her er min lyskontakt helt til højre

skal jeg bare fører de 3 ledninger der går fra den og sætte dem der hvor diagrammet siger at en alm fod kontakt går til ?

ps jeg har ikke kunne finde et diagram der beskriver 65'er helt godt så det er lidt på gefyl

lyskontakt.jpg

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvis du mærker på din orginal blinkerarm, at den kan klikke, så har den ikke kontakt i bunden - har du ikke den tilhørende orginale kontakt , så burde der ikke være boret huller i bunden til skruer til fodkontakten, hvis den er født med op og nedblædnding ved rattet - har du skiftet bundepladerne, tjah så er du fucked..

som udgangspunkt har en euro bus lyskontakt i bunden før august 1965..
og en USA bus før aug 64 - kommer lidt an på om den er født som eksport model eller
intern tyskerbus. - der kører en del tyskerbusser i US som er bragt hjem fra de tyske US baser, så det er kun en tommelfingerregel - derfor de første omtalt tommelfingerregler.

Agust 65 og frem har stelnummer: 215 019 888 og opefter

arrrh - DEEEEN lyskontakt - forget about it så ;0) den kontakt du har billed af har intet med lyset at gøre. interiør lyskontakten sidder på siden af speedometerhuset, måske den viste kontakt er til noget ekstra lys af en art.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har skiftet bundplader i min bus,og de gamle var der jo ligesom ikke merer, så har ikke kunne se om der sad en kontakt i bunden.
Jeg har ikke boret nogle huller endnu.
jeg har en blinkerarm der kan vippe og en der ikke kan. Den kontakt som jeg har taget billed af er med 3 tykke ledninger en grøn ,rød og grå og de går ud på undersiden af bussen, måske det så er til et fyr? Ved at den har fast et orginaltmonteret.

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ja det lyder plausibelt at knappen til fyret sidder ved siden af håndtaget til varmereguleringen.

men har du købt ledningsnet til en speciel årgang - eller er det noget du renoverer selv - jeg ville nu lave op og nedblænding ved rattet - det kan godt stresse mig lidt at skulle koble ud samtid med en evt nedblænding, men på den anden side har kontakten i bunden da også sin charme, er jo lidt unikt kontra en moderne bil og en lidt sjov detalje...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har fået et gammelt fra Andy's bus som jeg har kopieret med nye ledninger som er malet i de rigtige farver og lavet i de rette lednings størrelser jeg laver nedblændingen i blinkarmen så.

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er personlig vild med fodkontakten, men det er jo en smagssag..

-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg har selv fodkontakt - men min er jo også fra foråret 1964 - pudsigt nok med 67 kontakter - og det får den lov til at beholde, det er så også en US model.

Er der iøvrigt nogen herinde der har lavet et effektivt spcecial værktøj til omløberen til kontakterne i instrument bordet - eller ved hvordan en orginal ser ud ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ok kan godt se hvad i mener med den fodkontakt, men hvis den skal i så skal jeg jo have eksakte opmålinger af hvor der skal bores osv, er der en der vil lave en lille tegning, så kan jeg bedre se det for mig ;-)

Ib hvad er det med det værktøj du omtaler, omløberne kan jo ikke komme af på lys eller viskerkontakten ,de er trykket på, og monteres fra bagsiden og igemmem hullet og sikres i bøjlen med skrugen på undersiden. ja jeg er vist ikke helt med her

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg har nogen ekstra kontakter fra en type1 - derfor...

hullet til fodkontakten er presset ud i bundpladen orginalt - men har du skiftet bunden er den nok ofret..

ligger du måtten i bunden sidder hullet præcis hvor den skal sidde- det er ret lige til, men jeg havde nok også valgt den ratmonterede nedblænding når jeg havde dit valg.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) samba Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Min 65 us import er med fodkontakt. Tror det er originalt, Ser ikke ud til at der har været mus i lednings nettet!!

Personligt er jeg til fodkontakt - har prøvet begge dele i mine split..

-------------------------------------------
65" 21w deluxe. 2276ccm
83" porsche 911 3.0 sc
54 type 1 (projekt)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det kom først i 66'.
Jeg ville også hellere ha haft fodkontakt i min, der er bare et eller andet over det :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.