Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gode råd søges omkring starter/ opstartsproblemer...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Rasser, ved at trække en "hjælpeledning" direkte fra batteriet, i stedet for at bruge tændingsnøglen, får jeg da konstateret, om der en dårlig forbindelse fra tændingsnøglen og helt om til starter.

Jeg ville hjertens gerne starte den motor op, men det er jo netop det, som er problemet: Starteren går for trægt, til at trække motoren igang. Jeg får ikke motoren i gang, før starten virker ordentligt.

Jeg tror ikke på, at batteriet trænger til opladning. Jeg tror måske mere på, som du siger (og efter lyden at dømme), at starteren "slæber på" indvendigt og det ikke er motoren. Ellers er det spænding/stel, der mangler.

Jeg vender tilbage imorgen, når der sker fremskridt ..eller det modsatte :-)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvad gør den hjælpeledning du vil montere, kan du ikke lige forklare mig det? jeg forstår ikke hvad du opnår med den. Din starter drejer jo rundt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har du husket stelkablet fra gearkasse til undervogn? Hvis ikke, trækker starteren stel igennem koblingskablet, og det kan give de symptomer som du beskriver.

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den skal udgør det for "tændingsnøglen" og sættes direkte på starter. Jeg lader selvfølgelig ledning direkte fra + pol batteri til starter klemme 30 sidde, og trækker den hjælpeledning fra batteri + pol og til + klemme 50 på starter, i stedet for omme fra tændingskontakten.

Men igen, det kan jo også være stel, der mangler, hvilket måske er mest sandsynlig.

Du må regne med, at bilen - og ledningsnet - har været total adskilt...så det er såmænd bare for at udelukke noget.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er opmærksom på det, Karsten. Det skal undersøges i morgen. Der er monteret stelkabel mellem gearkasse og undervogn...men måske der er dårlig forbindelse :-)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jo, men når nu din starter kører rundt, så hjælper det da ikke noget at du laver en parallel lus over styrestrømmen, det har du jo netop fået bevis for virker som det skal.
Hvis nu ikke du kunne få din starter til at dreje rundt, så kunne jeg forstå dig. Men så kunne man bare teste det med en skruetrækker der "kortslutter" direkte nede på starteren.

Jeg er med på at det hele har været total adskilt, derfor gættede jeg heller ikke på at det var en stelforbindelse der måske drillede. Det er normalt kun et problem på gamle biler hvor forbindelsen er irret, eller stelkablet er korroderet i stykker.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

En let måde at checke stelforbindelsen: Startkabel fra batteriets -pol direkte ned på starteren - og derefter prøver du at starte med nøglen.

Kan sagtens følge Rasser mht. det med plusledning, det burde ikke være nødvendigt når der er hul igennem. Så snart starteren går i indgreb, leveres + direkte til el-motoren via kontaktbroen i starterrelæet. + ledning fra tændingskontakten trækker kun selve relæet.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der kan sagtens være sådan et stelproblem på en nymalet bil. Man skal sørge for at rense for maling.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.