Jeg mangler en type 3 forbro.
Skal være i GOD stand, meget gerne sandblæst.
Om det kun er selve forbroen, eller helt/delvis med bærearme, spindler og bremser er underordnet.
Jeg mangler en type 3 forbro.
Skal være i GOD stand, meget gerne sandblæst.
Om det kun er selve forbroen, eller helt/delvis med bærearme, spindler og bremser er underordnet.
Har en komplet i ok stand.. Med bremser og styrstænger. 1500,-
Hvilke bremser er der på skiver/tromler?
Tromler. Det er fra en 63er.. Den er urenoveret og skal nok have nye bøsninger..
Ok, ser lige hvad der ellers dukker op.
Ingen på sjælland der har en type 3 forbro i god stand i overskud?
Har skaffet en forbro, men vil bare lige vise hvor rusten en type 3 forbro kan være, uden at det kan ses når den er monteret på bilen.
Denne søgning efter en forbro startede med, at jeg lige ville sænke min type 34 et par hak i snuden, normalt en meget nem opgave på en type 3 forbro, og det gik også fint i den ene side, men da jeg så skulle sænke den anden side, kunne jeg ikke slå torsionsfjederen tilbage, tænkte at den bare havde sat sig lidt i bøsningen, så den fik lidt WD40, og nogle flere slag, stadig uden at det hjalp. Over de næste dage fik den lidt mere WD40, og efter en uge nogle flere slag, stille og roligt begyndte torsionsfjederen endelig at give sig, om end det var meget lidt ad gangen. Da den endelig var kommet langt nok tilbage, så jeg kunne dreje bærearmen med torsionsfjederen, føltes det forkert og jeg kunne ikke få den på plads igen, sidder og roder lidt med det, og så siger den store knægt der sidder på den anden side af bilen "far du har lavet et stort hul i forbroen..." over og kigge, og rigtig nok der er et hul. Tænker at det kun kan være holderen til bøsningen der kan have lavet dette hul, og så begynder jeg at kigge efter en anden forbro.
I dag skulle vi så skifte forbro, og selvom jeg af dårlig erfaring vidste at der kunne være lidt rust, evt. gennemtæring bag gummiophængene, så fik jeg noget af et chok da jeg så det der er på billederne.
Bemærk dette er en bil i rigtig god stand, med meget lidt overflade rust. Er sikker på at den uden problemer kunne gå gennem syn flere gange uden at dette rust ville blive opdaget, da det var helt skjult bag gummiophængene, og resten af forbroen inkl armene til gennemslagsstoppene, som tit er rustne, er i rigtig god stand.
Jeg har intet metal fjernet her, dette er det syn der mødte mig bag gummiophængene.
Torsionsfjederen og den bøsning som var vokset sammen, og som gjorde at jeg heldigvis valgte at afmonterer forbroen.
Den anden side af forbroen.
uhyggeligt :( men desværre ikke første gang jeg ser det.
det ser godt nok vildt ud det der og ikke mindst hvis man se hvor flot karossen ser ud.
vil det være en god ide og give forbroen den helt store tur med zink spray under sådan et gummiophæng, bare en tanke.
Den forbro jeg fik fat i, er nyere end August 1965, så mine gamle bærearme passer ikke, søger derfor nyere bærearme.
Ved ikke præcis hvornår bærearmene skifter, men målet på den øvre bærearm ved det inderste leje skal være mindre end 35mm.
Jeg tror jeg har på lager, kigger lige om det er gammel eller ny model.
Kylle
Jeg kigger også lige, mener jeg har en del bærearme liggende ! Henrik
Hej Morten. Havde komplet 63er forbro. Tjekker den lige op. Som vi snakkede om;-)
Tak Bulli og Henrik, men afventer lige hvad Heino finder ud af.
Hvis nogen skulle få nogen gummipuder, som på det øverste billede, i overskud. Vil jeg gerne købe nogen.
har stadig dem her liggende, fra en late type 3
http://vwnettet.dk/topic/177533
ps: har fået 34ér soltaget kørende, mangler kun lidt smådele og just:-)
mvh lars
Tak til dem som har tilbudt bærearme, men har købt en komplet forbro fra Heino, som nu er lappet, malet og monteret, blev bare sænket et hak for meget, så bilen kan kun køre ligeud.....
Lyder godt med dit soltag Lars, håber du får fikset det sidste.
... frank !! ... jeg har masser af de gummipuder du søger ! tef. 61459430
Henrik
You must log in to post.