Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  P.... træt af skod stumper :-(

Tags:
No tags yet.

(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har lige monteret nye HD gearkasse ophæng fra CSP på jagtvognen - sølle 4 uger holdt den ene, og motoren er ikke engang kommet i endnu... :-(

Og nej, det er ikke fordi jeg er nærig og ikke vil slippe slanterne. Købte netop den kraftige og dyre udgave!

20130423_161416.jpg

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

og jeg står med en ny Luk koblingstrykplade der er skæv som en tallerken. Jeg bad også om en kobling i en god kvalitet, og betalte så det den kostede.... men det var åbenbart heller ikke nok.

Jeg er også P.... træt af skod stumper :-(

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ATE. Det duer

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det må efterhånden være et udtrykfordi for at forhandlerne går mere efter hurtig profit, uden at forholde sig kritisk til det bras producenterne leverer, end det faktum at vi som forbrugere holder på pengene.

Jeg har selv været involveret i sourcing af produkter i både Østeuropa og fjernøsten og et vulkaniseret gummiprodukt som gearkasseophænget koster ikke meget mere end 5-7 kroner - i god kvalitet vel at mærke - så der er altså en urimelig god profit i prisen på godt 82 kroner (EUR 11,-). Vil derfor mene man godt kan tillade sig at have forventninger til at skidtet holder, uden at skulle ha' skudt i skoene at det er os forbrugere der selv er skyldige, fordi vi ikke vil betale mere for varerne.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det eneste vi kan gøre er at sende lortet retur og få det byttet. Hvis alle gjorde det ville det være vores leverandører som bliver tvunget til at reklamere til producenten. MEN hvis det kun er en brøkdel af os der gør det bliver det ALDRIG bedre. kun værere......

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det samme gælder pladedele mm. Men istedet for står mange og "tilpasser" dem og brokker sig bagefter. Man kan altså godt lave det ordenligt.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du har helt ret Peter, og det er også på vej inden længe. MEN... hvad skal jeg med et nyt fra samme producent? Denne gang er det forholdsvis let at skifte, næste gang skal motor osv. måske også ud før man når ind til den defekte stump.

Sgu da trist at det er nødvendigt at støve rundt efter et 40-50 gammelt ophæng, der helt sikkert vil holde bedre...

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vil lige komme med et par kommentarer til dette her. Lad mig lige sige, at jeg ikke er bekendt med at ha' solgt nogle af de omtalte dele til de undertegnede personer, så det har intet med det/dem at gøre :

HNC - Kunne godt tænke mig at se HELE tværvangen hvor ophænget sidder på. Det indikerer nemlig at den er skæv/krum, og defor gi'r en del spændinger som 'kan foresage det sprungne ophæng. Og CSP, ja, man skal jo ikke tro at fordi csp pakker delene om i deres egen pakning, at det så ligepludselig er meget bedre end hvis det er i anden pakning. Det er set før, at csp sælger nogle dele som er det samme som vi andre forhandlere sælger, med den forskel at csp har pakket det om, og har en højere pris. Siger ikke det er alt fra dem der er sådan, men jeg har set flere eksempler på det.
RASSER - Måske den enkelte producent har været uheldig, eller, er begyndt at producere billigere end tidligere... Der er jo stor konkurence på markedet...
HNC - du siger du selv har været blandet ind i osv... Fordi en del ikke koster mange ører i langbortistan at producere, så ved du osse godt at der tilkommer diverse fragter, told, importører, forhandler, og meget andet, således at delen får en anden pris end i producentlandet. Det er ikke forhandleren der scorer den store forskel. Og jo, det er "i" kunder selv der er skyld i at det ikke er let at få den helt optimale kvalitet længere. For mange år siden, da det uoriginale marked begyndte at blomstre op, der kunne i kunder se at i kunne spare nogle penge ved ikke at købe originalt. Det har så over en årrække medført at producenten af den originale del ikke kan afsætte delen mere, og derfor lader delen udgå af prodution. Så er der ca 4-5% af kundekredsen der meget gerne ville betale den rigtige pris for den rigtige vare, men det er så bare ærgeligt, for delen er udgået. Og derfor er det at i kunder selv der er skyld i at der ikke er ret meget i den originale kvalitet tilbage på markedet længere.
PETERWINGS - Jeg vil rigtig gerne kunne sælge de perfekte pladedele, ingen tvivl herom. Men jeg tvivler sq på at der er ret mange over de 4% der vil gi' 3000 for en forskærm, osv... Desværre.
Ps! Der er jo ikke nogen der brokker sig over et par sportssko i et givent fabrikat som koster 1500kr, "det er jo bare prisen", selvom de koster i omegnen af en flad 50-er at producere ovre i østen... Men når de går i supermarkedet og køber et par sko der hedder wortjgi, til 400kr, så er det sq for dyrt for det bras. De koster måske kun 40kr ovre i østen at producere... Men det er jo nok noget andet end dele til bilerne.......... ;-)

Jan_vw

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er fuldstændigt vanvittigt hvad vi skal stå model til. Min speedster nabo har udskiftet sine styre og bærekugler to gange under opbygningen af hans speedster. Da foråret kom og temperaturen steg satte de sig urokkeligt fast så bilen ikke kunne fjedre og dreje. For slet ikke at tale om manglende selvopretning. Lige nu har han fundet nogen styrekugler der virker. Men han kører med to gamle bærearme, med de gamle bærekugler i, fundet ude i min stald. Bare for at komme ud at køre.
Forleden ville han skifte positionslyspære og ringede for at høre om jeg troede der skete noget ved at file hullet lidt op i parabolen. Først forstod jeg ikke hvad han mente og slog det hen. Dagen efter skulle jeg hjælpe ham med at montere døre efter bilen var malet og der kom vi ind på pærerne igen. Vil I tro at han havde modtaget to pærer hvor glasset var lidt skævt og boblede lidt så de ikke kunne sættes i?
Det er sku fantastisk hvor billigt ting skal laves.
Hvis jeg skulle bestemme så skulle kineserne have lov at kvæles i deres eget skidt og forurening. Det skal simpelthen være forbudt at smede og kloge og dreje og fræse og støbe en del der så skal sejles over på den anden side af jordkloden for at blive smidt væk. Det skal være ulovligt. På linje med at hælde drikkevand på flasker i Tyrkiet og så køre det her op på ryggen af en lastbil og sælge det som kildevand. Hvis vores politikere vil bremse forureningen skal de starte med den slags trafik.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Godt brølt, Frank! Der er kun os forbrugere, der kan styre det og rent fatisk har fat i den lange ende...og det er ved at være kritisk, når man køber reserve-dele. Og det er så alligevel ikke altid nemt, når man køber over nettet.

Men når man, som jeg, har lavet et projekt fra bunden af, så bliver man nødt til at se på pengene og kan ikke forsvare altid at købe det dyreste (som så i HNCs tilfælde heller ikke altid er svaret), for ellers løber sådan et vw projekt op i et svimlende beløb. Jeg har bla. også sådan en skæv pære liggende, købt hos en af vores sponsorer....synes dog ikke at prisen var særlig billig. Jeg orker da ikke at tage på posthuset og sende den retur.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Dillen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tja, men han har jo ret.

Og det, der er det mest frustrerende er nok, at producenten af skod-delen
trods alt er SÅ TÆT PÅ at have den perfekte vare.
I mange tilfælde er det blot et spørgsmål om at ændre et par mål på en pladedel
eller vulkaniseringen på Henriks ophæng. Det er garanteret ikke det, der koster
den store forskel.

Martin

(permalink) SJN Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Altid godt med en lille brandtale.....

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Frank, kan ikke være mere enig :-)

Jan; det er ikke dig jeg skyder efter i forbindelse med denne dårlige reservedel (korrekt - jeg har ikke har købt den af dig), men det er faktisk branchen som helhed. Det er da helt rigtigt at der skete et skred i kvaliteten engang for mange, mange år siden, fordi køberne vendte sig mod uoriginale reservedele og samtidig accepterede en ringere kvalitet. Men den gamle traver om at det der skete dengang dermed gør at det derfor er vores egen skyld at tingene er sådan i dag - den bliver ikke ved med at holde vand!

Vi er jo mange der er trætte af den nuværende situation. Selvom du står med hånden fuld af dejlige kontanter, er der bare ikke noget godt at få. Har efterhånden prøvet meget forskelligt uden videre held:

- Pakdåsesæt til bagakslen med 6-kantet O-ring (JP Group) der lækkede olie inden hjulene ramte gulvet. Hér kan vi nok blive enige om at det ikke er prisen for O-ringen der gør nogen forskel, eftersom der er producenter nok af den slags standardvarer.

- Originalt Bosch tændkabelsæt (ikke billigt), der viste sig at være produceret i Brasilien af gammelt kobber skrot.Brugte en aften på at forsøge at rette kablerne ud, men opgav til sidst... Skal jeg have stive tændledninger foretrækker jeg at hælde diesel på tanken ;-)

- Varmekanalbunde (igen fra JP Group), der ALDRIG ville komme til at passe på en folkevogn. De var bestemt heller ikke billige sammenlignet med dem Hooky's håndfremstiller i prima kvalitet!

- Et nyt 12v horn der ikke kunne tude, ligegyldigt hvad man gjorde ved det. Det endte med at det var mig der tudede i stedet for, over de par timer jeg dimsede med skidtet :-(

- Udstødning hvor flangerne var piv skæve (meget synligt med det blotte øje) og 5-8 mm forsat i forhold til støtteboltene på motoren. Her kan man jo så undre sig over hvordan sådan én kan slippe forbi både udgangskontrollen hos producenten og indgangskontrollen hos forhandleren, inden den blev ekspederet videre...

- Nye gummi dele med synlige revner allerede inden det bliver taget i brug. Karossen blev skruet sammen med bunden for at par år siden, men pakningen imellem er helt færdig og dét endda inden bilen blev det ;-)

...tja, fortsæt selv listen for der uendeligt nok at tage fat på!

Ingen tvivl om at vi som kunder har et ansvar. Som Peterwings så rigtigt skriver, nemlig AT SENDE SKIDTET RETUR OG KRÆVE VORES PENGE TILBAGE, men jeg mener samtidig at forhandlerne tilsvarende har et kæmpe ansvar for at stille producenter og grossister stolen for døren indtil de vågner op. Der er stadig så mange luftkølede biler på vejene rundt om i verden, at det fortsat er et lukrativt marked, der let kan retfærdiggøre varer af en anstændig kvalitet.

Du har da helt ret i at prisen ved producenten skal tillægges omkostninger med at få varene hjem: For fjernøsten ~30-40% på prisen ab fabrik (hvilket så ville gøre mit priseksempel til ca. 10 kroner i stedet for, men stadig uendelig langt op til salgsprisen. Typisk er sydøsteuropa dog bedst og billigst med vulkaniserede gummivarer og der kan du nøjes med at kalkulere 10-15% på prisen!

Til orientering kan jeg oplyse at tværvangen er kontrolleret og rettet for skævheder, men problemet er stadig i ophænget: Hvis du ser på den flade der ligger an mod gearkassen, så er den ikke plan og radius på den del af ophænget der ligger an mod tværvangen er for lille. Så det vil ikke hjælpe meget med en bytter, der skal et andet fabrikat OG en bedre kvalitet til. Så hvis du har noget på hylderne du kan stå inde for køber jeg hjertens gerne af dig!

Iøvrigt sjovt at man kan købe en forholdsvis kompliceret DVD afspiller produceret i Kina for 199,- i Bilka, som stadig virker upåklageligt på 5. år, men skal finde sig i ukomplicerede reservedele der bryder sammen i emballagen inden de tages i brug ;-) Det er altså ikke alt der produceres derude der er skod, men måske mere et spørgsmål om at distributionsleddet har lært at stille krav til producenterne?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jan nu tror jeg ikke at en forskærm kommer til at koste 3000kr, men jeg ville gerne give det halve eller mere hvis den bare passer første gang, og med alle de små detaljer som en repo skærm mangler. Og jeg ville gerne betale det det koster for varmekasser i org kvalitet mm. Det koster bare at have hobbybiler, og det må alle bare begynde at se i øjenene. Til gengæld hvis vi alle ofrede det det koster og venter 1-3 år mere på at bilen er færdig, ville vi få meget mere glæde og holdbarhed efter den er færdig. Og et lille bonus ville være glæder ved at kunne sætte nyindkøbte dele/ting på bilen uden at skulle spilde unødig tid på tilpasning og returnering.

Jeg kan godt sætte mig ind i at man næster ikke orker at sende en pære til 10-20kr retur, men hvis vi ikke gør det alle sammen sker der jo slet ikke noget.

Jeg vil forsat returnere det jeg modtager som ikke er iorden. Det er min fam/venner og især mig der nyder mine hobbybiler og det SKAL altså bare være en fornøjelse både at bygge/lave dem og samtidig at køre dem.

Gode hilsner Peter

PS: Jan jeg har kun købt et par ting ved dig bla drop spindler og lejer og det har ikke fejlet noget. Men har også set dårligt samlede glødelamper, pladedele mm.

PPS: Tænk på dem der sender deres hobbybil på værksted og betaler for at få f.eks skiftet en skærm. De kommer til at betale hvad en orginal skærm koster i den tid der bliver brugt på at tilpasse den.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

For over 5 år siden købte Bent KB-service to originalkvalitet sænknings-forbroer som han kunne sælge for 3600 kr. Jeg har den ene på min speedster, den anden har han endnu fordi de dårlige kun koster 1400 kr.
For mange år siden kostede en original kofanger til en type1 vist nok ca. 3000 kr. Så kom JP på banen og man kunne købe en for 225 kr. Den holdt så ikke sommeren over. Men kunne man mon ikke have fremstillet en der duede og solgt den til 1500 kr.?
Jeg forsøger at handle i internetbutikker der skriver noget om delenes oprindelsesland. Og EU kan altså ikke gøre det :-) Der er masser af underlige lande med i EU.
Men jeg undres også nogen gange over VW-nettets brugere der pludselig har fundet en butik ingen andre har hørt om før. Brug nu de danske. Det er det samme skrammel der sælges verden over. Og JP er leverandør i hele verden.
Det underlige er at JP også er originalleverandør til Porsche af udstødninger og varmekasser. Så JP kan godt lave ting. Bent siger jeg er den eneste kunde der altid bare ringer og siger : "jeg skal bruge det og det" uden at spørge om hvad det koster. Han ved bare der skal være hagekors på kasserne..
Sidst købte jeg to viskerarme og på fakturaen undskyldte han at de var lidt grimme i malingen. ' Det skal du ikke tænke på", sagde jeg til ham i tlf. ' de passer alligevel ikke i længden og heller ikke i dybden på hullet til møtrikken. Men jeg laver møtrikken om alligevel og korter armene af og strammer fjederen. Så kan jeg bare male dem bagefter" :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Sikke en interessant diskussion!

Der har allerede været flere indspark omkring den dårlige Kina kvalitet og her kan jeg kun samtykke.
Jeg vil dog give Jan ret i, at hvis vi ikke selv snart siger stop for denne "glidebane" af ringe produktioner, så har vi lige præcis kun os selv at bebrejde.

Som de fleste måske ved, så skruer jeg ikke længere på VW, men følger dog med.
Mine køretøjer i dag er en 1932 Ford, en 1949 Cadillac og en 1942 Harley

For Forden og Harley'ens vedkommende, gælder det samme som VW...... der er en overflod af Kina-producerede varer der, i bedste fald, ikke holder ret længe.
Til Cadillac'en kan jeg i langt de fleste tilfælde kun finde NOS dele eller ting der bliver nyproduceret af små US baserede virksomheder. De koster halvanden VW men er det virkelig værd i kvaliteten.

Så hvilken model bliver jeg så gladest for i længden?

Jeg vælger at anskue det således:
Hvis jeg bliver ved at købe mine sodavand nede i tyrker-kiosken, vel vidende at de er ulovligt importeret, så undergraver jeg vores eget fundament.

Hvis jeg bliver ved at købe mine autodele til den absolut laveste pris, så støtter jeg den forkerte del af verden.

Hvilken af jer derude står ikke og græder snot, hvis i falder over et gammelt lukket værksted fra 60'erne?
Hvad med når i ser en rigtig gammel købmand.... den der helt ude på landet i en lille by?

Vi har selv lukket dem!

Jeg har stået i Los Angeles og købt møj dyre dele til Cadillac, ikke ret langt fra deres tilblivelsessted..... og det gav mig en rigtig god mavefornemmelse at give 5.000 kr. for 4 hjulkapsler...... fordi en "lille mand" havde lavet dem ;)

Tænk jer nu om, inden i lader sølvpapir holde jeres hjul.
Stil krav og vær tålmodige.... så vender skuden med tiden.

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jo men man behøver nu ikke altid presse skyld og arbejde over på forbrugeren. Mange der kommer til vw scenen, ved ikke hvor og hvordan de skal navigerer rundt i jagten på ordentlige dele. Som reservedelspusher, har man jo også en reel mulighed for at gennemgå de dele man får hjem, og er der skæve pærer osv, så skal det da aldrig nå så langt at det bliver solgt til en kunde i håb om at han/hun ikke gider returnerer eller klage. Som forbruger, starter man formentlig med de billige dele, men på sigt ender de fleste jo med at betale lidt ekstra for deres dele, da man jo ikke gider at skifte styrekugler og bærekugler 3 gange årligt. Personligt har jeg lært af mine fejl, og jeg betaler gerne lidt ekstra.

Kun eeeenn gang har jeg hørt en pusher snakke dårligt om en del. Det var kitogbuggy der havde haft nogle billige trinbrædder, men de var simpelthen for dårlig kvalitet til at blive solgt til forbrugerne.

Men når det så er sagt, så gider jeg heller ikke betale 1000kr for en styrekugle....pris og kvalitet skal hænge sammen.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vil lige give et lille eksempel mere:
Købte gummiunderlag til udv håndtag hos CSP, til den nette sum af 11 EURO og de ser jo umiddelbart fine ud. Og ja, jeg var naiv og troede, at CSP havde kvalitetsvarer. Men underlagene er efter min mening lige til at smide i skraldespanden. Hårde som bare f....., dårlig pasform og dårlig kvalitet mht finish.
Det er sikkert de samme underlag, som alle vw-dealere har på hylden og som er produceret i Østen.

Jeg ville gerne give mere, men har reelt ikke valget. Der findes kun denne ene vare på hylden, hvis jeg vil købe disse underlag. Det ville være optimalt, hvis der var en god og en billig kvalitet at vælge imellem...og at kvalitet og pris hang sammen, istedet for at dårlig kvalitet sommetider sælges dyrt...det bliver den ikke bedre af.

Endte forresten med at købe nogle brugte ORIGINALE underlag.

Og som flere har nævnt, kunne importøren/vw pusheren være en anelse mere kritisk med de ting, der langes over disken.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det mest irriterende ved de elendige stumper, er når man reklamere over dem, der hvor man har handlet.. Jeg får samme svar, Hver gang. DET HAR DE GODT NOK ALDRIG HØRT OM FØR... Eller når man har skiftet bremsecylinder på alle 4 hjørner, de ny jp cylindere bliver så utæt efter 14 dage, og kunder vil så have dem skiftet igen.. 14 senere og de er utæt igen.. Når man så ringer og reklamerer, blev jeg spurgt om ikke jeg havde hældt gearolie, i stedet for bremsevæske på bremse systemet, FOR DET HAVDE DE ALDRIG OPLEVET, AT BREMSE CYLINDER BLIVER UTÆT.. Så fejlen måtte selvfølgelig være min..
Jeg har de sidste 1o oplevet så mange stumper der aldrig burde være kommet længere end til skraldespanden.. Jeg kunne komme med 1oo exempler..
Nu er jeg begyndt at køre org porsche dele og ændre dem lidt, eller selv fremstille dem..
Og det er da passe lige meget om et gearkasse ophæng koster 9o kr eller 19o kr, bare det holder..

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

der er i udlandet tendens til at flere og flere begynder at spørge deres kunder om det skal være A eller B kvalitet. go ide - så er vi da igang.
desværre er der stadig mange rookies der ikke tror på at B kvaliteten er så dårlig som rygtet siger - også er der masser af kunder, og er der kunder er der et marked.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Til forhandlernes ros, nu har jeg kun handlet hos KB i mange år, og han er bestemt large med ombytning eller kreditering hvis man har fået dårlige dele.
Jeg havde bla. Købt en tank og loddet og svejset og ombygget den til min speedster og da jeg så var færdig var den utæt i den oprindelige rullesvejsning. På trods af min ombygning ville Bent bytte den. Det tog jeg nu ikke imod. Det følte jeg ikke han kunne være tjent med når jeg havde ombygget den.
Jeg købte også en CSP-smallet forbro, hvor de midterste pinolbolte til fjedrene ikke sad i midten. Den krediterede han også helt uden betænkning.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for alle indspark til denne debat :-)

Der må hermed lyde en kraftig opfordring til alle om at returnere de elendige og defekte stumper, med et ufravigeligt krav om tilbagebetaling af pengene, frem for at acceptere en bytter eller bare at trække på skuldrene og smide skidtet ud! Det vil måske fremskynde processen med at få ændret på forholdene.

Det er jo faktisk sjovt at mistanken straks rettter sig mod kundens behandling af delene, fremfor bare at give den mindste grund til selvransagelse eller reflektion over om det man sælger er ok.

Det er da rigtigt at udviklingen og forbruger mentaliteten har taget livet af den lille købmand på landet, men det er ikke ensbetydende med at det ikke længere er muligt at købe god kvalitet. Det samme kan desværre ikke siges om stumper til vores biler :-(

Mit indlæg længere oppe omkring prisdannelsen skal absolut heller ikke tolkes sådan at jeg er imod en sund indtjening på tingene, tværtimod - virksomheder i vækst skaber muligheder og midler til at udvikle - men var tænkt for anskueliggøre at der er rigeligt luft til at kunne gøre det betydeligt bedre og samtidig lave en sund forretning ud af det. For min skyld må alle forhandlere gerne grine hele vejen hen til banken, når bare jeg har fået noget brugbart for pengene og slipper for at blive mistænkeliggjort som forbruger.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Frank, rigtig godt med lidt ros også og det er faktisk flot at tilbyde du kan returnere noget du har skåret i og skamsvejst på.

Selvfølgelig kan der altid opstå reklamationssager, ligegyldigt hvor god kvalitet man sigter efter, men målet må være at få både forbrugere og forhandlere til at stå sammen i kampen for at få bedre varer på hylderne.

Kom derfor fortsat gerne med gode idéer og løsningsforslag, og lad os starte en bevægelse, der kan sætte en ende på disse ulidelige elendigheder :-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

skal kvaliteten på stumperne op - skal priserne på de biler der er lavet med kvalitets dele også op - og det kommer de aldrig når folk mener en kina lavet bil, er ok. Lidt ligesom på ejendomsmarkedet - der findes kvalitet, men der er bare ingen kunder til det, eller nok kunder om du vil ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kaj Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg forsøger så vidt muligt at købe dele hvor jeg kender fabrikanten og undgår no-name og "vores eget mærke" dele.
Der er sgu for surt at bruge en masse tid på at lave et eller andet og så bliver det noget lort alligevel fordi man lige skulle spare en hundredelap eller to..

-------------------------------------------
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX

Reply »

You must log in to post.