Jeg oplever tit, at når min 16oo er godt varm, og har stået mere en Ca 15 minutter, så skal speederen i bund, før den vil starte.
Hvis jeg starter den inden de 15 minutter, så springer den igang.
Når den er afkølet igen efter Ca 2 til 3 timer, så starter den perfekt igen.. Så jeg har lige ulvetimen, og det passer altid med at man står til et træf, og nogen vil lige høre motoren, og så starten den dårligt.. Pisse irriterende.
Jeg fik at vide fra flere forskellige at det er et helt almindeligt vw bobbel problem, og det må man bare leve med..
Jeg vil vide hvad der sker.. Min teori er at når motoren er varm, og man slukker den, så står varmen og stiger op, og varmer karburatoren kraftigt op. Det får den opvarmet benzin til at stige i svømmerhuset, og derved står den og drypper lidt over, og drukner sig selv.. Når der er gået 3 timer er benzinen , der er rendt ned i motoren, fordampet, og derved er alt tilbage til normal.
Karburatoren bliver MEGET varm, da den sidder lige midt i..
Lyder dette rigtigt?
Jeg prøver at montere en kraftig lydsvag blæser, der blæser direkte ind på karburatoren, den bliver termostat styret, så den først starter når motoren er slukket, og varmen begynder at stige op, derved vil jeg kunne holde temperaturen nede på karburatoren, og hvis min teori holder, så springer den igang lige meget hvad.
Glæder mig til at høre hvad i oplever.
Mvh martin
karmann martin