Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  golf 3 1.8 olie lampe blinker

(permalink) filledk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hej jeg ved ikke om dette er det rigtige forum

her for nogle dage siden købte jeg mig en golf 3 1.8 fra 1996, den er købt som beset og hjælp fik hjælp af en af mine venner som er mekaniker, den er købe af en forhandler som har et godt ry,

nå men nu er oile lampen begyndt at blinke og bippe, men den gør det kun nogle gange og somreglt når jeg gasser op 2000+ omdrejninger

det skal lige siges at jeg havde kørt 10+km inden den startede

på et tidspunkt gjorde den det hele tiden, så holdte jeg ind, slukkede moteren, og startede den igen så var det væk men gjorde det nogle gange efterfølgene

det skal lige siges at det alt sammen har været her til aften alt dette skete

HJJJÆÆÆLLLPPP

ps der er tjekket olie på den og det var ok

(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det er et forum for luftkølede vw så prøv evt bilgalleri istedet..

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) filledk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

undskyld...

men kan i ikke se igemmen fingerne med denne tråd og aligevælg svare ? :-D

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har ingen idé om hvad problemet er, men det har de sikkert på vagcars.dk

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) henrik Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg ville også satse på bilgalleri

-------------------------------------------
an gang bobbel altid (uanset stand) bobbel
(permalink) Brian S Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der sidder sikkert 2 olietryksføler på den, én på siden af topstykket, og én nede på oliefilter konsolen. Den på topstykket registeret for olietryk ved opstart og tomgang og slukker ved tryk over 0,5 bar, og den på filter er kun i brug ved høje omdrejninger, og det kan være lige fra 1 til 2 bar som den kræver. Der er en farvekode på den, så man ved om det er den rette type. Det kan nemt være din oliepumpe som er for svag på varm olie ved høje omdrejninger. Og den føler på oliefilter kan være defekt eller forkert type sat i. Det er mit bud :-)

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja men start nu med at måle olietrykket. Det må din mekanikerven kunne finde ud af. Pumpen ville også være mit bud.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Steen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvornår har den sidst fået skiftet olie?
Hvis olie er gammel, er den osse tyndere og så er det sværere at lave tryk.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er sien på sugerøret til oliepumpen der er stoppet.
Afmonter bundkar rens sien eller ny på.

Egil.

(permalink) VW-Per Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har en magen til, som gjorde nøjagtig det samme. Skiftede følere, skiftede oliepumpe, rensede si, og det hjalp ikke. Var meget tæt på at dødsdømme motoren, da jeg talte med en gammel VW mekaniker, der spurgte mig hvilken olie jeg kørte på. Fin syntetisk olie (5-30) Det kan den ikke køre på sagde han, selv om VW foreskriver det. Af med det, og noget tykt mineralsk olie på. Den har aldrig gjort det siden. Motoren har kørt 132000km.

(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg vil nu efterse sien.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ingen olietykkelse kan redde en slidt motor. Men kom nu i gang med at måle trykket.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du får ikke noget olietryk med en lukket si.
Det du skriver at det kommer når du har kørt et stykke eller ved 2000 omdr,tyder på
sien og at pumpen suger det den skal og derved stopper sien.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det gør man heller ikke med en slidt oliepumpe, slidte lejer osv.
Og sådan kunne vi blive ved frem og tilbage i lang tid, uden at komme videre.....

Det bedste råd i denne tråd er da Frank der foreslår at måle olietrykket med et ur - så er man da igang fra den rigtige ende af.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der står at den er købt ved forhandler for få dage siden og som beset.
Selvom det er som beset ville jeg alligevel køre tilbage til forhandleren da det ikke er andet et par dage siden og da denne fejl ville være umulig at opdage da han er ude at kigge på den

Lennart

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Med mindre der står på slutsedlen at olielampen lyser, har man et halvt års garanti hvis man har købt den af en bilfagmand. Også en privat mekaniker. Men ikke en murerlærling f.eks.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nå, jeg kan se Genau efterfølgende har rettet sit indlæg..... jeg orker ikke at rette i mit også :-/

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.