Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Breather box på type 4

(permalink) munken Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hep,
I forbindelse med lidt lækker highway crusing i min type3 skød min motor (type4) en fed omgang olie direkte via breatheren op i luftfilteret.

Åh jo - det røg pænt meget :-)

Jeg har nu renset det hele af og kørt en tur mere og problemet opstod igen.

Jeg formoder at min breather skal skiftes - men inden vil jeg naturligvis lige tjekke med eksperterne herinde.

Ergo:
1. Er det min breather box som er færdig?
2. Hvor køber man sådan en nu om dage (jeg har været ude af gamet i nogen år:-))

Pft,
Kasper

-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

- og du har lavet en kompressionstest - for en sikkerheds skyld?

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvordan havde bilfabrikken lavet det.?
Breatherbokser er misforstået og derfor bliver de koblet forkert til. Motoren skal suge luft ind gennem boksen, ikke blæse luft ud.

http://vwnettet.dk/topic/159640

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) munken Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Spændende læsning Frank - tak for det.

Nu er jeg ikke så vaks ved motor-havelågen at jeg lige fatter alle de fede detaljer og derpå lige bygger noget hejs der klarer ærterne.

Tilbage til min motor som kører og har kørt aldeles udemærket. Pludselig sender den en portion olie op gennem breatheren og direkte op i luftfilteret og fed røgudvikling til følge. Begge gange det er sket, er ved motorvejskørsel.

Hvad kan det skyldes? - især nu hvor vi lærer at breatheren er en åndekanal og ikke en udlufter.

Motoren er en 2L type 4 med standard solex-karbs og originalt luftfilter bygget af Farmer for ca. 4 år siden. Som sagt, så kører motoren fint, trækker pænt og jævnt etc.

Bedste hilsner
Kasper

PS: Gustav.....sagde du noget? Nå, jeg hørte det ikke lige...;-);-)

-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

HVIS motor er ok, så ville jeg gætte på at det er slangerne der måske sidder lidt forkert. Måske så olien ikke kan løbe frit tilbage, eller måske fordi der er slanger tilsluttet mellem åndeboks og ventildæksler?
Eller måske en af slangerne er tilstoppet af oliemayonaise?

Noget i den stil er mit gæt.

Et billede af din opsætning/motorrum ville hjælpe meget på vej...

Ras

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.