Jeps, har lige brugt ca. 50 timer på ombygning fra alm styrhus til tandstangsstyring med el servo.
Det spiller totalt, ved kørsel idag med lidt vind hvor jeg kan mærke når jeg kører forbi læ og ud i vinden, så har jeg nu kun en vandring på 1-1,5 cm for at korrigere, vel og mærke på et 18" træ rat.... før havde jeg nok x5 vandring.. så en kanon forbedring.
samtidig med elservo, nu kan jeg på grusplads holde stille og med håndflade sagtens dreje...
WIN WIN ;-)
Men det har ikke været uden problemer...
første forsøg var med venstrestyret tandstang, men den kan ikke være der for bremseforstærker, så jeg var nød til at endevende den, med det resultat at når jeg drejede til venstre, ja så drejede vognen til højre.. PIS..
så købte jeg en tandstang magen til, Ebay i england, fra en højre styret Citroen Saxo, og monterede den færdig idag, og nu spiller det.
Dermed har jeg købt:
Tandstang og elservo fra Citroen Saxo, ell peugeot 106.
nederste del af ratstamme fra samme, for at få krydset, og monteringen på tandstangen.
nederste kryds fra en Seat Ibiza, sidst 90'er model.
samt en vinkel styrhus fra en vw T3 transporter.
ja og lidt rør, fladjern, bolte, malingdåser x10 :-) osv..
smider lidt billeder på, så i kan se lidt montering.
Lars
22. 30. 51. 16 ( tidligere bumle )