Efter at have prøvet en dejligt højgearet bus blev jeg enig med mig selv om at det skulle der også i Porsche'n, altså et en højgearet gearkasse. Det vil også passe perfekt til en turbobil.
Men delene til 901 gearkassen er ved at være sjældne og især dyre, et kron/spidshjul sæt i 3,44:1 ser ud til at ligge i omegnen af 2-3500 dollars.... Og så kunne 1st. og andet gear nok også trænge til en ny synchromesh, så det!
Derfor ville det vel egentligt være et oplagt valg med en VW gearkasse da jeg har set at de fås i diverse forstærkede udførsler til menneskepenge.
En af forskellene, eller en af dem jeg tror vil give problemer er skifteakslen foran som sidder ret højt på VW'en men lavt på Porsche.
Et sted nævnte de et bus skiftehus hvor det skulle sidde lavere, men jeg syntes ikke jeg har kunnet finde noget hvor det sidder lavere, i hvert fald ikke ud fra hvad jeg kan se! Er der nogle der kunne give noget input her?
Det problem ER til at arbejde sig ud af, men det ville være nemmere hvis der vitterligt var en kasse med et lavere skiftehus.
Nå, men af samme grund leder jeg også efter en billig IRS gearkasse til at prøvemontere, den må selvfølgelig godt virke så det hele kan afprøves.