Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kommende bobbel ejer?

Tags:
No tags yet.

(permalink) ad2 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej alle

Jeg har gået hen og blevet lidt vild med en gammel bobbel, men jeg har ikke tidligere haft erfaringer med dem, og har derfor lidt spørgsmål.

Er der noget særligt ved motoren man skal være opmærksom på, jeg mener at huske noget om en man kan tjekke krumtap for slør?

Hvor er de hyppiske steder man tjekker for rust?

Jeg har set mange annoncer hvor de har fået skiftet varmekasser, er det noget der helst skal være skiftet?

Jeg søger en bobbel i den billige ende med plader, jeg er ikke bange for lidt rust, og planen er kun at bruge den til hyggeture.

En sidste ting jeg har en gammel campingvogn med total vægt på 675 kg med bremser, er det overhoved realistisk at en bobbel kan trække den?

(permalink) ad2 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

I skal ikke råbe i munden på hinanden :S

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jo slør og oliespild

overalt uden undtagelse

er de aldrig skiftet og friske er det bedst

i den billige ende bør du forvente lidt/ en del rust

den må godt men måske ikke realistisk

var det de svar du ville høre ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/184031 lidt læsestof

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du kan sagtens trække en campingvogn bag en bobbel. Bare motoren kører godt :)
De kan vidst godkendes til 800 med brems / 400 uden

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nå jamen så prøver jeg..
Motoren skal helst være ren og tør, de kan være smurt ind i olie, det er ikke noget godt tegn.. Slør har du ret i at der ikke skal være (ret meget) af, men selvom den ser fin ud og der ikke er slør, kan den brænde sammen efter 5 km. Den kan også holde 100000km..
Varmekasser sidder på motoren og er en del af varmeanlæget/udstødningen og er ikke det store problem at skifte, de er skruet på.
Varmekanalerne er værrere; det er den nederste del af karossen, under døren og de er ikke lige til at skifte.. Det er også et af de steder der ruster lystigt.
Rust; den nederste halve meter er værst. Men bundplader, varmekanaler, inderskærme, for-og bagspidser og resten. Gamle, dårlige reparationer kan også være et problem.

Find en klub i nærheden, og få en til at vise dig det på en bil, evt til tage med ud for at kigge på en bil du kunne finde på at købe

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Og så råbte vi i munden på hinanden.. :-)

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) ad2 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

tak tak det var jo noget helt andet :D

(permalink) ad2 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

og godt link i øvrigt, hvad er tankerne i forhold til tuning skal man gå uden om biler der f.eks. har fået dobbelt karburator osv?

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kan kun sige hvad jeg mener at man skal se/gå efter. Når jeg ser på en bobbel jeg kunne være interesseret i ser jeg efter først efter helheden i bilen. Om den ser godt ud og ikke ligner noget der er forskruet (hvis du kan følge mig). Den bobbel du linker til ser i min verden fin ud, og så kan man diskutere om bagklap mm er originalt, med mindre man selvfølgelig er til det orginale.
Når så bobbelen er fundet ville jeg se den efter rust. Der ville jeg se efter rust i reservehjulsbrønden, varmepanelerne (dem der løber under dørene som Rene skrive), A+B stolperne i bunden hvor de sidder på varmepanelerne, spidserne (der hvor kofangeren sidder fast på selve bobbelen), de nederste hjørner ved forruden da de også bliver dårlige, gulvet under især batteriet og så generelt efter rust/bobbler på bilen. Se om spindlerne er smurt da det løber op at renovere styr/bundbolte hvis det skal være ordenligt. Kør en tur og mærk om den køre godt, og evt spørg herinde om der ikke skulle være en der evt kunne give dig en tur i en orginal eller rimelig orginal så du har noget at sammenligne med. Om motoren er monteret med dobbelt kaburatore syntes jeg ikke afskrækker mig. Lyt til motoren og hør om den har mislyde og tjek endesløj i krumtappen. Hvis den har en potte på der larmen lidt kan det være svært at høre mislyde.
Håber at det måske hjalp lidt

Hilsen Peter og velkommen til.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) ad2 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for mere info :)
Jeg vender tilbage når jeg har fundet mig en bobbel :)


Reply

You must log in to post.