Hej
Hvordan gør man overståede og kan det betale sig?
Det jeg har nu har jeg spændt helt op og det er stadig løst.
Mvh Claus
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
Hej
Hvordan gør man overståede og kan det betale sig?
Det jeg har nu har jeg spændt helt op og det er stadig løst.
Mvh Claus
Problemet vil nok være at man ikke kan købe de dele man skal bruge.
Har du husket at efterspænde de fire bolte der holder låget på styrehuset. De går tit løse. Og så evt. justere det igen hvis du finder noget.
Jeg vil tro du kan købe et nyt. Det passer bare til en nyere model. Du skal så bruge pitmann-armen fra en bil op til februar 68. Beregnet til de små styrekugler.
Jeg købte et nyt hos KB ,efter jeg prøve at rep det gamle,ca en tusse med pitmanarm,det er som at få en ny bil med et nyt. Hilsen Niels.t
Nå okay. Surt. Men lidt underligt at der er nogen som skriver ny renoveret styrhus i deres annoncer.
Jeg har fundet et andet styrhus så må jeg bare bruge det. Tænkte bare at det var lidt spild at smide det ud.
Mvh Claus
et bus styrhus kan renoveres - et type 1 udskiftes, der er nogen der mener det er renoveret når det er nymalet - det kalder vi andre bare renovasket ;0)
Nogen tror jo også en motor, eller en bil, er renoveret når den er nymalet.
Her kan du se hvordan det er på et type2 styrhus. Princippet er mere eller mindre det samme på et type1 styrhus.
http://vwnettet.dk/topic/182966#post-709131
Rasmus
Ja Rasser på de ældre typ.1 men er der mont. et nyere typ. Rulle/Snække
styrehus,er det noget helt andet at rep.Det kræver en masse special værktøj.
Det har jeg aldrig rodet med, så det ved jeg desværre ikke. Men jeg så bare at det var en 57´er han rodede med.
Mange mont. nyere styrehuse/forbro. Et foto ville hjælpe.Det er kun den nye typ. man kan købe i dag og det kræver(som Frank siger anden pitmansarm)og begge sporestænger som skal være just.bare.Ellers han man ikke just.styrehuset så det arbejder i midterstilling når der køres lige ud,og det er meget vigtigt.
Helt enig.
Jeg har i øvrigt også nyt styrehus på min 55´er type 1. TRW? mener jeg det er. Så du har helt sikkert en pointe i at han skal checke op på hvad der sidder på bilen nu. Men til de priser man kan få nyt styrehus til, så tror jeg bare jeg ville købe nyt :-)
På type2 er det en anden sag, der kan ikke købes nyt styrhus i ordentlig kvalitet. Men så er der heldigvis tandstangsløsninger :-)
Der er det nemmere på type2 da rattet er med not, så kan man ikke rode rundt i styrehusets centerposition. ;-)
Har fvee et godt staldtrick til at finde styrehusets midterposition, hvis man køber et nyt?
Det har jeg ikke Frank,for jeg bruger altid det org, værktøj.
Det med midterstillingen er vigtig for kører man ikke i denne stilling bliver vognen
ustabil især i sidevind og selvopretning/skævbremsning kan også give problemer. Styrehuset vil også blive slidt hurtigere.Styrehuset skal just. slørfrit (11 grader mener jeg det er) se org.repbog, til hver side af midterstillingen.Det er ikke nemt uden org. værktøjet.Med styrehus i midterstilling just. sporing lige meget på H og V
sporestang,se org.rep bog,derfor skal der på denne type styrehus være to sporestænger.Når man prøver vognen efter rep. og rattet sidder skævt,har men lavet en fejl og det er om igen.
Wow en god tråd :-)
Jeg må lige kigge i bogen -
Det er nedslående læsning. Det betyder jo at vi som amatører ikke kan købe et nyt styrehus og montere det :-)
You must log in to post.