Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Elektrisk Benzinpumpe med fabriks-trykregulator?

Tags:
No tags yet.

(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Godaften :)

Jeg er netop gået i gang med at fejlsøge på min nye late bay panel, type 4 2.0 motor, og kan se at tidligere ejer har monteret en elektrisk benzinpumpe, men ikke ændret på benzintryk-regulatoren. -> Præcis denne er monteret http://www.classicvw.se/bensinpump-elektrisk-t2-75-79-80-83-83-92/product_details.php/products_id/4449/

Bilen går ud når den har stået tændt et stykke tid, og jeg har på fornemmelsen, at det skyldtes fejlmontering eller måske ligefrem fejlkøb af pumpe.

Hører gerne hvad jeg skal købe - hvis det skal skiftes ud, og evt. hvordan jeg kan fejlsøge på den elektriske pumpe eller regulatoren..

Kom frisk :)

(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

øh du køre godtnok med indsprøjtning ???

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja.. ? :)

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tror at den pumpe er fin nok...:)

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Find et udtag på tryk siden på benzin systemet.. Der sidder en service studs et sted, evt på dyse broen.
Tag så 5 meter benzinslange og et 5 bars benzintryks ur, og kør så en tur i bilen, med uret inde i bilen,, så kan du se nøjagtig, hvad dit benzintryks Gør.
Din lokale mekaniker har benzintryks grej, du måske kan låne for en gang rundstykker,, ellers må du i Biltema.
Mvh martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Og så skal sætte dig ind i hvad trykket skal være. De fleste systemer kører med 2,5 bar. De kører så 3 bar ved fuld gas. Der er også nogen der kører 1,5/2 bar.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for de gode råd.

Mener i at jeg skal bi-beholde den fabriksmonterede tryk-regulator .. og at der er mulighed for at de to ting kan spille ordentligt sammen? (Elektrisk benzinpumpe) ..

Jeg kan høre, at jeg skal i gang med at måle .. ;) Hvis jeg kan skaffe sådan et ur ..

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Man kan bruge en dæktrykmåler

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Frank,

http://www.harald-nyborg.dk/p4961/pumpepistol ..
Benzin skal i den forbindelse passere, hvor luften normalt gør det?

Tror du jeg kan have held med at konvertere ovenstående ;)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja du kan bruge manometeret eller bare skære koblingen af og sætte slangen på et T-stykke

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Update .. jeg lå en del under bussen igår ;) og kan konstatere at benzinpumpen muligvis er placeret for langt væk fra tanken. Nogen som kan bekræfte, at dette kan være et problem?

Med det blotte øje, kan jeg se at benzinen kun langsomt flyder, når pumpen kører.
Placeret jeg en dunk med benzin tætter på pumpen, sker der en hel del mere!

Inden jeg placerede dunken, skød motoren når jeg starter den .. giver det ikke god mening, set i forhold til at den ikke får nok føde?

Efter min modificering med dunken drukner den efter noget tid, men lyder sundere.
Det lykkes mig dog ikke at måle trykket - min hjemmelavede måleinstrument virkede ikke. Tror jeg har placeret manometeret forkert på mit T-stykke - vil prøve at flytte det.

Hvis jeg kan konstatere at trykket er nogenlunde, hvad er næste skridt så, i forhold til fejlsøgning? husk at motoren er med direkte indsprøjtning - status er, at motoren drukner ..

Jeres hjælp bliver værdsat!

Vh Rasmus .. som kraftigt overvejer at skifte sine Type 4 motor ud med noget ældre ;)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvordan ved du at motoren drukner?
Hvis den drukner efter den er lunet lidt op kunne det jo være at chokerfunktionen ikke virker, jeg ved ikke hvordan det virker på din model. Men det ville jeg finde ud af hvis jeg havde sådan en motor.
Hvorfor fokuserer du på pumpen?
Få nu målt det tryk.
Sådan en pumpe er ikke beregnet til at suge. Benzinen skal løbe frit og rigeligt til pumpen. På nye biler sidder pumpen i tanken.
Sugerøret er jo af samme grund 12mm.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tror ikke at du kan få mere hjælp, før du har fået målt benzin trykket ordentlig.
Kom igang.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Motoren går et stykke tid uden problemer (knap 1 min), hvorefter den går ud .. jeg kan holde den kørende med lidt gas .. lyder som om at den drukner / får for meget at leve af.. som om det hober sig op ;) lidt mystisk.

Jeg fokuserer på pumpen, fordi tidligere ejer har skiftet den, til en elektrisk aftermarket, efter at bilen har stået stille i 13 år (i en hal).

Næste skridt er helt sikkert at måle trykket .. men min hjemmelavede måler viste ikke noget udsving. Vil du kigge på vedhæftede billede, og fortælle mig om løsning nr. 2 vil virke? til vestre ses mit første forsøg, hvor manonteret ikke vist noget udslag, overhovedet .. forestiller mig at benzinen tog den direkte vej videre.

http://imageshack.com/scaled/800x600/513/4hqi.png

??

Chokeren er umiddelbart et vidt begreb på min bus .. der sidder flere forskellige sensorer. Jeg har en manual, og vil det lade være skridt nr 2. (hvis jeg ikke inden dropper det, og ser mig om efter en mere simpel motor)

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det skal jo være en højtryks pumpe når det sprøjt, min havde os forkert pumpe på, så monterede jeg en pumpe fra en Saab 9000 og nu virker det bare.
Pumpen skal side på vangen i venstre side af bilen set bagfra..

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja der er jo ikke nogen choker. Jeg prøvede bare at udtrykke det så du kunne forstå hvad jeg mente. Styringen har en funktion så den ved at motoren bliver startet kold og når der så kommer lidt temperatur på tilpasser den blandingen.
Hvis den bare bliver ved at pøse benzin på og ikke opdager at motoren varmes op går det jo galt. Så det kunne jo bare være temperaturgiveren. Og dermed ikke sagt at det er det !!!
Men som Martin siger: Kom i gang, i stedet for det gætteri: Køb bøger om bilen og indsprøjtningsanlæget og find ud af hvad der forventes det skal gøre.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Her er værkstedsmanualer til L-jetronic indsprøjtningen på en VW:
http://x19.xwebforums.org/wiki/images/e/e4/VW_L-Jetronic_Fuel_Injection_Workshop_Manual.pdf
http://manuals.type4.org/ljet/
http://www.ratwell.com/mirror/potts/

(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jensen, tak for materialet :) vil helt sikkert gøre gavn ..

Til jer andre, enig .. det benzintryk skal måles. Jeg forsøgte igen idag - men har åbenbart ikke evnerne til at lave mit eget måleværktøj. Hvis jeg ikke kan låne noget af min lokale mekaniker, hvor kan jeg så købe et måleværktøj til rimlige penge?

Fandt btw ud af at et t-stykke ala det her, er meget træt og flækket. Spændende om det gør en forskel :) http://www.justkampers.com/071-129-755-a-servo-t-piece-for-t2-bay-and-t25-models.html

Tak for jeres overbærenhed og gode svar!:)


Reply

You must log in to post.