Det er Fa... godt gået...
Det er Fa... godt gået...
Foose go home. Pisse godt gået Martin. Har aldrig rigtig været pjattet med mat, med den er sgu ramt godt. Godt gået og på nok rekord tid herinde.
Den er godt nok ekstrem dårlig, til at være grim ;)
Jeg har lige købt en 1914 med 117 hk til vognen.
Den er bygget af en micke thomson i Sverige, den har kørt Max 5ooo km.
Jeg har åbnet den op, for at se at alt er ok,, og det ser bare super ud.
Den bliver malet så den passer til bilen.
Jeg har ikke haft en 1914 før, så jeg glæder mig til at se hvad den kan. Den har Max omd på 67oo omd, så den skal nok have nogle pryl.
Bilen skal på nurburgringen og køre til foråret, så håber der er lidt skub i den.
Jeg skal have skivebremser for og bag, og en justerbar undervogn, inden den skal på banen og køre.
Fedt fedt super med dem motor, og mon ikke den kommer til at gå godt. Også på ringen..
Dejligt "low budget" projekt ;)
I forhold til de projekter jeg normalt laver, er det stadig lov buget.
Den 1914 jeg har købt, har jeg fået til en super god pris..
Når bilen er helt færdig,, med den ny motor.. Skivebremser for og bag,, Koni undervogn osv, så er det en bil til under 7ok.
Jeg har fået sat mit firma logo på bilen.
Jeg bruger den som arbejds bil, så det skal se ordentlig ud, når jeg er ude på job.
Jeg skal have lavet et aftagelig træk,, og en trailer i bilens design, så jeg kan have lidt værktøj med.
Jeg er ved at undervogns behandle vognen.. Den er blevet behandlet flere gange i den leve tid, så jeg besluttede at skrabe den ren.. Fy for s_t_n, en omgang,, skrabejern. Vinksliber med forskellige skiver, og børster... Derefter penslet med en speciel maling, lidt som emalje maling, hvorefter den får Dinatrol slidlag, og hulrums behandling..
Hele værkstedet er smurt ind i olie og støv.. Føj føj.
Fed vogn... Men det hedder sq da DINITROL..... (o:
Nu fik jeg sprøjtet selve slid laget på, og fyldt alle hulrum med beskyttelse..
Det gir en go fornemmelse i maven, når man ved at ens bil, er bedst muligt beskyttet med vinteren.
Selv om jeg købte bilen som helårs bil, så er det sq noget man skal vende sig til, at køre i sjap og salt, men jeg har gjort det før, og hvis bilen er grundig beskyttet og uden crome, sker der ikke det store ved det,. Jeg er så heldig at jeg har varme i garagen, så jeg kan holde den tør.
Jeg har fundet nogle rigtig gode bremse kalibre til foran.
De er helt ny 4 stemplet, fra en Ford siara cosworth. De er mere Kompakte end f. Eks porsche brembo kalibre..
Jeg vil have dobbelt ventileret foran, og enkelte skiver bagi... Foran skal jeg selv strikke det sammen, hvor bagi kan man købe bolt on kit, til Ca 33oo ved kit buggi.
Er der nogen af jer der ved hvilken bremse hoved cylinder jeg skal bruge, til sådan en skivebremse opsætning,, det skal Være en der flytter noget væske, når der er store kalibre på? Er det noget med en gl vw passat passer på?
Jeg fik malet de org 4x13o stål fælge, i samme farve som bilen, og så havde jeg 4 ældre Kapsler til 5x2o5 fælge som blev blank sort.
Jeg har købt 4 ny vredestein vinterdæk der skal monteres derpå.
Så kom der Vinterfælge og dæk på.. Den er nu flottest med den 17" alu.. Men den kører Fantastisk på sådan nogle bløde vinterdæk, den flyder hen over hullerne i vejen, og styretøjet går meget nemmere..
hold da op den er godt nok blevet lækker, de vinter hjul passer rigtig godt til den...i mine øjne bedre end de der 17" :D
Den kører i hvert fald super godt, på en alm størrelse dæk, frem for de lavprofil der sidder på 17"
.. Min lille 4 års datter vil spise sin lørdags slik i bilen, mens jeg tjekker olie og pudser lidt.. Hun er meget bil interesseret,, mærkeligt hvor det kommer fra:-)
Den 1914 der skal i bilen, sad før i en GUL oval, så alt på motoren var malet gult..
Jeg har nu slebet og glasblæst det hele, så det er klar til Epoxy grunder, og derefter blankt sort.
Så er det hele ved at Være samlet til den ny 1914, blæsehuset er blevet blankt sort, med lidt tern af bilens farve. Resten er silke blank.
Så er motoren ved at Være samlet,, jeg mangler Speedertræk, ledninger og oliekøler.. Den lille potte er bare til opstart.
Fedt.
Og speedertræk kommer nu:-) nysvejst og slebet..
Så fik jeg liv i hesten. lyder bare rigtig Sund og Den spinder fantastisk.. Den lyder meget bedre virkeligheden, end på video.. Lyn hurtig på gassen, kameraet kan ikke følge med lyden, og den tikker overhovedet ikke, når man står ved siden af den, det er bare optagelsen der fanger de lyde. Jeg er sq en glad mand i dag.
https://www.youtube.com/watch?v=oMM3YLW-SJg&feature=youtube_gdata_player
Fjedre på Speeder trækket er ændret, så de trækker helt lige, og ser ordentlig ud.
Så fik jeg lavet oliekøler og slanger..
Min ide er at når motoren skal ud og ind af bilen, vil jeg ikke til at skulle afmontere olieslager. Hele motoren skal Være en enhed for sig selv.
Der sidder også elektronisk benzinpumpe bag på blæsehuset, sammen med olie termostaten.
Oliekølerere er 2 stk fra en Mercedes actros lastbil, de er samlet med 6 cm imellem, når motoren er installeret i bilen, skal de sættes fast på horn, eller gearkasse/motor beslaget.. Alle fittings i olie systemet er lavet til 1/2 slange og med 1o mm hul.. Det er ikke så nemt som det lyder, 6 ud af 1o fittings har jeg svejst, så de kan komme op på 1o mm..
Jeg er lidt låst af det m18 på oliekøler og unf i termostat..
J rør bliver vrapet så der ikke stråler varme over på olieslager..