Hej, må man spørge hvor langt fra forruden du har sat dit foldetag? Skal nemlig selv i gang med foldetag på min 74'er.
I øvrigt ser dit projekt rigtig fedt ud...fed stil :-)
Hej, må man spørge hvor langt fra forruden du har sat dit foldetag? Skal nemlig selv i gang med foldetag på min 74'er.
I øvrigt ser dit projekt rigtig fedt ud...fed stil :-)
Takker mange gange for info og billeder. :-)
Fedt du giver den gas fed stil det foldetag skriver du er fra en Ford Ka er det fra den nye eller den gamle model der vi selv overvejer at sætte et i.
Det er den gamle model.
Taget passer rigtigt fint, men sørg for at du får den originale on/off kontakt med, der er noget automatisk inde i kontakten.
Det kræver en spids blyant og få hullet i bilen, til at passe til foldetaget, jeg har lavet et bore/skære model.
Det sidste er, at det er problematisk at få himlen til at sidde pænt ind mod kanten af foldetaget. Men det kan lade sig gøre.
Jeg er meget tilfreds med mit tag, der er ingen vindstøj osv.
Lyder godt taget bliver lavet til foldetaget der den er ved at blive tagsænket så det er skåret i flere dele.Jeg skulle bare lige finde et tag der passer havde målt på flere som ikke passer. Men tak for oplysningen.
Runex: Se markedet, jeg har et til salg ;-)
Nu når du reklamere på min tråd, vil jeg gerne fortælle hvad jeg gav for mit foldetag.. 1725 kr inkl fragt i top tilstand. ebay.de. Det tag jeg købte til min sidste bobbel magen til, gav jeg 115o kr for i perfekt stand..
Så har i et realistisk prisleje..
Mvh martin
Jeg har netop også fået et hjem fra ebay.de i perfekt stand til 1080 kr. incl. fragt...
Jeg håber det er ok at jeg lige låner tråden; hvor meget kræver det at montere et Ka-tag? Skal der "bare" skæres hul og så monteres med skruer, eller skal der svejses? passer det i alle bobbel-tage? Min er en '64er, vil det gå i det uden problemer/vindstøj?
Kig i starten af indlægget, der er lidt om isætning af taget.
Det passer rigtig godt til en bobbel, også en 64er. Hvis man laver en lille vindbraker foran taget er der intet vindstøj.
Der skal (bare) skæres hul og så skal det skrues fast med møtrikker på bagsiden.
Jeg bruger Ca 6 timer på opgaven+ 2 timer med en Extra mand der holder ved.
Meget af tiden går med opmåling, og med at få himlen til at sidde flot på undersiden.
Så kom motor i.
Jeg lavede nu beklædning i motorrummet, ny Udrykker leje, koblings lamel osv.
Den har fået udstødning ud af siden
(Sidepipes)
Den kører totalt godt, der skal ikke justeres noget som helst, den kører perfekt. Total omdrejnings villig, og rigtig godt buntræk.. Meget hurtigere end jeg forestillede mig. Og intet støj fra udstødning.
Pludselig er bremser virkelig for små, og man savner et 5 gear.
Udstødnings enderne bliver skåret skrå.
Som sædvanlig flot arbejde!!
Du må opdatere bremser efter Frank Andersens anvisninger - eller måske en hovedbremsecylinder med servoforstærker og så en elektrisk pumpe til vacuum a la Duck?
Men forstår godt hvad du mener - skal selv omstille mig mht. bremser, når jeg kører Speedster...
Fortsat god vind med projektet :-)
Jeg skal have dobbelt skiver foran og enkelte i bag, og så de halv store kalibre.
Jeg kan slet ikke se formålet med en bremseforstærker, andet end en masse arbejde og mindre føling med bilen.
Bilen vejer 8ookg og får bremser der passer til en 13oo kg bil, så jeg får rigeligt med bremse kraft, og ja der skal trædes hårdt i pedalen i forhold til, men det er intet problem.
Jeg har før kørt race med 911 på 12oo kg, den havde STORE bremser og ingen forstærker.. Jeg kan godt li fornemmelsen at man kan mærke bremserne 1oo procent..
Hvis jeg kørte en bus, var snakken en helt anden, der ville en forstærker passer fint.
Heey.
Det er skuda "den" motor.
Hvilken knastaksel lå gemt i den ? - Mit gæt var/er en W120 eller noget i den retning, pga måden den trækker på.
T
Det er eagle 12o.
Yderst vel afstemt motor, meget fint bund træk uden nogen Akselrations huller, eller hosten overhovedet, og meget omdrejnings villig. Den mærkes som om den er meget i balance, ingen vibrationer. .. Den her 44weber så jeg var nervøs om der ville blive hosten og hakken, men nej. .
Den skulle Være målt til 117 hk, og det har den helt sikkert stadigvæk.
Ja, det er korrekt. Det er mig der har trimmet den ;-) Kom til at se køleblikket. Så vidste jeg jo hvor den var fra.
T
er vild med den matte farve. det ser godt ud. er den dyr literpris? hvis jeg skulle have til en bil.
Det jeg lak jeg bruger, kan ikke sådan rigtig købes. Jeg blander det selv ud af Fortynder baseret metallic lak.. Jeg kan blande 1ooooooo forskellige mat metallic farver, det er kun fantasien der sætter grænser.
Det er meget nemt at holde mat farve, og endnu nemmere at reparere i.
Man Kan Pletmale midt på en dør, UDEN det kan ses, så jeg er meget tilfreds med systemet
Men alle de farver jeg kan blande er metallic mat.
Man behøver ikke en malekabine for at lave et perfekt resultat,, hvis folk vidste hvor smart det er, ville alle der kan li mat, bruge det.
Nu har jeg købt Nurburgring/mwl edition undervogn. :-)
Rød Koni foran
Gul Koni bag
19mm Krængnings stabilisator
286x24 mm ventileret skive foran
286x24 mm ventileret skive bag
Coshworth kaliber foran
Citroën kaliber m håndbremse bag.
Styredæmper sports model til styretøjet.
Mit mål er 9.59 minutter på nurburgringen :-)
Jeg er i gang med at få undervognen opsat, så den stadig kan bruges dagligt, men den skal Være klar til bane.
Jeg fik røde Koni monteret foran,, de er så defekte :-( de klukker og er uens i justering.. Typisk.
Der er så kommet de gule i bag, og de er super gode. I blød opsætning er de meget komfortable, slet ikke hårde som jeg frygtede, og når man så begynder at stramme dem op, bliver de super hårde.
Jeg skulle så have Krængnings stabilisator monteret i bag, men jeg glemte lige at jeg havde mit udstødning der sad i vejen.
Jeg lavede en model af stabilisatorer i kobber rør, og bukkede derefter den rigtige stabilisator, så den går over lydpotten.
Jeg fik også ændret min z bar, så den virker begge veje, nu falder hjulene ikke ind under bilen.
Jeg har test kørt lidt i dag, men er slet ikke tilfreds i nu. Jeg vil have en krænknings stabilisator på foran, og så have Camperen ændret på forhjulene.
Den er sku godt bukket;-) sku godt jeg har maskinerne... He he
Jeg den havde jeg ikke klaret uden super smeden Heino. :-)
Super sej bil på billedet..
Ved ikke om du spørger seriøst, men komfort er jo mange forskellige ting . Nogen syntes at en gammel amerikaner bil der sejler der ud af, et det er komfort,, og andre kan li en fast bil. .. Jeg har en ghia der er meget komfortable, så boblen skulle Være min lille racer. Den er faktisk ikke u komfortable, selv med Koni og lavprofil dæk, er den behagelig. Jeg har gjort meget ud af at der ingen raslelyde er, og alt er velsmurt, så når man kører på ujævn vej, er den fast men overhovedet ikke hård , og der er ikke noget der rasler.
Motoren er meget dæmpet fra udstødningen, så den siger kun noget, når man åbner op for den.
Sæderne er fra en audi, og der er stort set ingen vindstøj. Så All round en behagelig hverdags bil.