Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  13oo bug for nyt liv.

Tags:
No tags yet.

(permalink) BlackHerbie Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej, må man spørge hvor langt fra forruden du har sat dit foldetag? Skal nemlig selv i gang med foldetag på min 74'er.
I øvrigt ser dit projekt rigtig fedt ud...fed stil :-)

(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

En hånds brede 2o cm Ca.

20131212_222037.jpg
20131212_222046.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) BlackHerbie Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Takker mange gange for info og billeder. :-)

(permalink) runex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fedt du giver den gas fed stil det foldetag skriver du er fra en Ford Ka er det fra den nye eller den gamle model der vi selv overvejer at sætte et i.

(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er den gamle model.
Taget passer rigtigt fint, men sørg for at du får den originale on/off kontakt med, der er noget automatisk inde i kontakten.

Det kræver en spids blyant og få hullet i bilen, til at passe til foldetaget, jeg har lavet et bore/skære model.

Det sidste er, at det er problematisk at få himlen til at sidde pænt ind mod kanten af foldetaget. Men det kan lade sig gøre.

Jeg er meget tilfreds med mit tag, der er ingen vindstøj osv.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) runex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lyder godt taget bliver lavet til foldetaget der den er ved at blive tagsænket så det er skåret i flere dele.Jeg skulle bare lige finde et tag der passer havde målt på flere som ikke passer. Men tak for oplysningen.

(permalink) Max Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Runex: Se markedet, jeg har et til salg ;-)

-------------------------------------------
///Max S - Vw 60'er - Ragtop - 2110ccm :-)
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu når du reklamere på min tråd, vil jeg gerne fortælle hvad jeg gav for mit foldetag.. 1725 kr inkl fragt i top tilstand. ebay.de. Det tag jeg købte til min sidste bobbel magen til, gav jeg 115o kr for i perfekt stand..
Så har i et realistisk prisleje..
Mvh martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) BlackHerbie Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har netop også fået et hjem fra ebay.de i perfekt stand til 1080 kr. incl. fragt...

(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg håber det er ok at jeg lige låner tråden; hvor meget kræver det at montere et Ka-tag? Skal der "bare" skæres hul og så monteres med skruer, eller skal der svejses? passer det i alle bobbel-tage? Min er en '64er, vil det gå i det uden problemer/vindstøj?

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kig i starten af indlægget, der er lidt om isætning af taget.
Det passer rigtig godt til en bobbel, også en 64er. Hvis man laver en lille vindbraker foran taget er der intet vindstøj.
Der skal (bare) skæres hul og så skal det skrues fast med møtrikker på bagsiden.
Jeg bruger Ca 6 timer på opgaven+ 2 timer med en Extra mand der holder ved.
Meget af tiden går med opmåling, og med at få himlen til at sidde flot på undersiden.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så kom motor i.
Jeg lavede nu beklædning i motorrummet, ny Udrykker leje, koblings lamel osv.
Den har fået udstødning ud af siden
(Sidepipes)
Den kører totalt godt, der skal ikke justeres noget som helst, den kører perfekt. Total omdrejnings villig, og rigtig godt buntræk.. Meget hurtigere end jeg forestillede mig. Og intet støj fra udstødning.
Pludselig er bremser virkelig for små, og man savner et 5 gear.
Udstødnings enderne bliver skåret skrå.

20131218_210411.jpg
20131218_210504.jpg
20131218_210417.jpg
20131218_210402.jpg
20131218_145906.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Som sædvanlig flot arbejde!!

Du må opdatere bremser efter Frank Andersens anvisninger - eller måske en hovedbremsecylinder med servoforstærker og så en elektrisk pumpe til vacuum a la Duck?

Men forstår godt hvad du mener - skal selv omstille mig mht. bremser, når jeg kører Speedster...

Fortsat god vind med projektet :-)

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg skal have dobbelt skiver foran og enkelte i bag, og så de halv store kalibre.
Jeg kan slet ikke se formålet med en bremseforstærker, andet end en masse arbejde og mindre føling med bilen.
Bilen vejer 8ookg og får bremser der passer til en 13oo kg bil, så jeg får rigeligt med bremse kraft, og ja der skal trædes hårdt i pedalen i forhold til, men det er intet problem.
Jeg har før kørt race med 911 på 12oo kg, den havde STORE bremser og ingen forstærker.. Jeg kan godt li fornemmelsen at man kan mærke bremserne 1oo procent..

Hvis jeg kørte en bus, var snakken en helt anden, der ville en forstærker passer fint.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Heey.
Det er skuda "den" motor.
Hvilken knastaksel lå gemt i den ? - Mit gæt var/er en W120 eller noget i den retning, pga måden den trækker på.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er eagle 12o.
Yderst vel afstemt motor, meget fint bund træk uden nogen Akselrations huller, eller hosten overhovedet, og meget omdrejnings villig. Den mærkes som om den er meget i balance, ingen vibrationer. .. Den her 44weber så jeg var nervøs om der ville blive hosten og hakken, men nej. .
Den skulle Være målt til 117 hk, og det har den helt sikkert stadigvæk.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja, det er korrekt. Det er mig der har trimmet den ;-) Kom til at se køleblikket. Så vidste jeg jo hvor den var fra.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bang Member
Skrev for 10 years siden | | | |

er vild med den matte farve. det ser godt ud. er den dyr literpris? hvis jeg skulle have til en bil.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det jeg lak jeg bruger, kan ikke sådan rigtig købes. Jeg blander det selv ud af Fortynder baseret metallic lak.. Jeg kan blande 1ooooooo forskellige mat metallic farver, det er kun fantasien der sætter grænser.
Det er meget nemt at holde mat farve, og endnu nemmere at reparere i.
Man Kan Pletmale midt på en dør, UDEN det kan ses, så jeg er meget tilfreds med systemet
Men alle de farver jeg kan blande er metallic mat.
Man behøver ikke en malekabine for at lave et perfekt resultat,, hvis folk vidste hvor smart det er, ville alle der kan li mat, bruge det.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu har jeg købt Nurburgring/mwl edition undervogn. :-)
Rød Koni foran
Gul Koni bag
19mm Krængnings stabilisator
286x24 mm ventileret skive foran
286x24 mm ventileret skive bag
Coshworth kaliber foran
Citroën kaliber m håndbremse bag.
Styredæmper sports model til styretøjet.

Mit mål er 9.59 minutter på nurburgringen :-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg er i gang med at få undervognen opsat, så den stadig kan bruges dagligt, men den skal Være klar til bane.
Jeg fik røde Koni monteret foran,, de er så defekte :-( de klukker og er uens i justering.. Typisk.
Der er så kommet de gule i bag, og de er super gode. I blød opsætning er de meget komfortable, slet ikke hårde som jeg frygtede, og når man så begynder at stramme dem op, bliver de super hårde.
Jeg skulle så have Krængnings stabilisator monteret i bag, men jeg glemte lige at jeg havde mit udstødning der sad i vejen.
Jeg lavede en model af stabilisatorer i kobber rør, og bukkede derefter den rigtige stabilisator, så den går over lydpotten.
Jeg fik også ændret min z bar, så den virker begge veje, nu falder hjulene ikke ind under bilen.
Jeg har test kørt lidt i dag, men er slet ikke tilfreds i nu. Jeg vil have en krænknings stabilisator på foran, og så have Camperen ændret på forhjulene.

20140125_134038.jpg
20140126_132440.jpg
20140126_152443.jpg
20140126_153530.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) vwheino Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den er sku godt bukket;-) sku godt jeg har maskinerne... He he

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg den havde jeg ikke klaret uden super smeden Heino. :-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fed bil der, men hvorfor store fælge når det går ud over komforten;-)

image.jpg

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Super sej bil på billedet..
Ved ikke om du spørger seriøst, men komfort er jo mange forskellige ting . Nogen syntes at en gammel amerikaner bil der sejler der ud af, et det er komfort,, og andre kan li en fast bil. .. Jeg har en ghia der er meget komfortable, så boblen skulle Være min lille racer. Den er faktisk ikke u komfortable, selv med Koni og lavprofil dæk, er den behagelig. Jeg har gjort meget ud af at der ingen raslelyde er, og alt er velsmurt, så når man kører på ujævn vej, er den fast men overhovedet ikke hård , og der er ikke noget der rasler.
Motoren er meget dæmpet fra udstødningen, så den siger kun noget, når man åbner op for den.
Sæderne er fra en audi, og der er stort set ingen vindstøj. Så All round en behagelig hverdags bil.

-------------------------------------------
karmann martin

Reply »

You must log in to post.