Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tip: 1948 Dansk brille

Tags:
No tags yet.

(permalink) lasse Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Han sælger ud af samlingen..

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1548132

-------------------------------------------
VW Type 1,1952 Ragtop - VW Type 3,1972 Fastback
lassegustavsen@hotmail.com -2239 4077- Nordjylland
(permalink) jesperjepsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

den godt nok fin

(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tidligere dansk, oprindeligt svensk.

Ja den er fin, men det er en 1950'er hvor der er "fusket" med papirer / typeplade / karosserinummer for at gøre den ældre. Den har været til salg mange gange efterhånden.

Bilen er oprindelig Svensk, hvor den har været registreret som en 1948'er fordi man dengang registrerede den efter typegodkendelses datoen. Og da en 1950'er er teknisk "identisk" med en 1948'er brugte man bare den gamle typegodkendelse og det er så den dato der står i de svenske papirer. Da den så kommer til Danmark får den reg. dato "31.12.1948". Og det er jo sjovt at en 1950'er kan blive til en 1948'er på den måde. Så sjovt faktisk, at man fjerner typepladen (hvor der stod 1950) og sliber karosserinummeret væk... For SÅ er det da helt sikkert en mere værdifuld bil for NU er det da 100% en 1948'er... Dejligt! ...eller...

Den var med til Bugs under Bøgen i Ebeltoft for efterhånden nogle år siden. Er ikke sikker, men hed ejeren dengang ikke Jakob og kom fra Sjælland? Flink ung mand iøvrigt.

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

På et år har jeg kørt næsten lige så meget, som den der har kørt på 63år!
Vildt den ikke har kørt mere!!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mon ikke også den har kørt mere? Synes der er en tendens at overdrive lidt med den slags.
Forøvrigt nogle fine biler han har til salg, noget siger mig han er glad for Judson kompressore ;-)

-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) mccloud Member
Skrev for 10 years siden | | | |

og billede med åben forklap siger mig: stor benzintank...bilen er fra efter maj/juni 1949;-)

(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Bilen blev oprindeligt hentet til danmark af Klaus Jacobsen. Den er fra januar 1950, og var en fantastisk fin urørt bil. Klaus solgte den så til Jakob, som Ken ganske rigtig husker.
Jakob valgte at totalrenovere den. Man kan jo diskutere om den blev bedre af den grund. Den havde nemlig en ret flot original kabine og en OK pæn sort lak. Men med total adskillelse, ny lak, alt der ikke skulle lakeres blev el-galvaniseret og den fik nyt indtræk fra Himmelservice. Den endte med at stå som en af de fineste split biler jeg nogensinde har set. Det er vel også derfor manden vil have en del penge for den...€60K...mange penge

-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) sigaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

450.000 danske kroner for at være nøjagtig..

Spørger du mig, så er der mange andre biler jeg hellere vil have til den pris..

(permalink) kabriolett Member
Skrev for 10 years siden | | | |

suk.. min gode gamle 50'er.

Der er ikke blevet fusket med type skiltet, det var der heller ikke da jeg købte den, tror den tidligere havde haft en skade hvor typeskilt og kaross nummer forsvandt.

Men dejligt at se friske billeder af den igen, super super flot.. men jeg kunne nu bedst li' den i den urenoverede stand.. :-)

(permalink) kabriolett Member
Skrev for 10 years siden | | | |

og jo, den har kørt mere end 9600km.. de 9600km må være efter den blev renoveret.

(permalink) kabriolett Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Her et par billeder fra da jeg havde den (1996)

my50_1.jpg
my50_4.jpg
my50_6.jpg
my50.jpg

(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den skulle du da ha' beholdt :-)

Jeg tror de km er på Judson motoren.

Ærgeligt med typepladen, det er vist noget med at i USA kan den ikke indregistreres uden typeplade?? Så da den var til salg fra Fyn, ringede de fra USA på alle tider af døgnet, men de sprang allesammen fra pga. den manglede plade.

Men den var da vild flot urestaureret :-)

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

På Klaus' gamle billeder ser det ud til at bilen har de rigtige baglygter med alu-kransen...

Her er et par billeder fra Bugs Under Bøgen i Ebeltoft...

1950_1.jpg
1950_2.jpg
1950_3.jpg
1950_4.jpg

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) kabriolett Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jep.. de ser ud til at være forsvundet


Reply

You must log in to post.