Han sælger ud af samlingen..
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1548132
VW Type 1,1952 Ragtop - VW Type 3,1972 Fastback
lassegustavsen@hotmail.com -2239 4077- Nordjylland
Han sælger ud af samlingen..
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1548132
den godt nok fin
Tidligere dansk, oprindeligt svensk.
Ja den er fin, men det er en 1950'er hvor der er "fusket" med papirer / typeplade / karosserinummer for at gøre den ældre. Den har været til salg mange gange efterhånden.
Bilen er oprindelig Svensk, hvor den har været registreret som en 1948'er fordi man dengang registrerede den efter typegodkendelses datoen. Og da en 1950'er er teknisk "identisk" med en 1948'er brugte man bare den gamle typegodkendelse og det er så den dato der står i de svenske papirer. Da den så kommer til Danmark får den reg. dato "31.12.1948". Og det er jo sjovt at en 1950'er kan blive til en 1948'er på den måde. Så sjovt faktisk, at man fjerner typepladen (hvor der stod 1950) og sliber karosserinummeret væk... For SÅ er det da helt sikkert en mere værdifuld bil for NU er det da 100% en 1948'er... Dejligt! ...eller...
Den var med til Bugs under Bøgen i Ebeltoft for efterhånden nogle år siden. Er ikke sikker, men hed ejeren dengang ikke Jakob og kom fra Sjælland? Flink ung mand iøvrigt.
På et år har jeg kørt næsten lige så meget, som den der har kørt på 63år!
Vildt den ikke har kørt mere!!
Mon ikke også den har kørt mere? Synes der er en tendens at overdrive lidt med den slags.
Forøvrigt nogle fine biler han har til salg, noget siger mig han er glad for Judson kompressore ;-)
og billede med åben forklap siger mig: stor benzintank...bilen er fra efter maj/juni 1949;-)
Bilen blev oprindeligt hentet til danmark af Klaus Jacobsen. Den er fra januar 1950, og var en fantastisk fin urørt bil. Klaus solgte den så til Jakob, som Ken ganske rigtig husker.
Jakob valgte at totalrenovere den. Man kan jo diskutere om den blev bedre af den grund. Den havde nemlig en ret flot original kabine og en OK pæn sort lak. Men med total adskillelse, ny lak, alt der ikke skulle lakeres blev el-galvaniseret og den fik nyt indtræk fra Himmelservice. Den endte med at stå som en af de fineste split biler jeg nogensinde har set. Det er vel også derfor manden vil have en del penge for den...€60K...mange penge
450.000 danske kroner for at være nøjagtig..
Spørger du mig, så er der mange andre biler jeg hellere vil have til den pris..
suk.. min gode gamle 50'er.
Der er ikke blevet fusket med type skiltet, det var der heller ikke da jeg købte den, tror den tidligere havde haft en skade hvor typeskilt og kaross nummer forsvandt.
Men dejligt at se friske billeder af den igen, super super flot.. men jeg kunne nu bedst li' den i den urenoverede stand.. :-)
og jo, den har kørt mere end 9600km.. de 9600km må være efter den blev renoveret.
Den skulle du da ha' beholdt :-)
Jeg tror de km er på Judson motoren.
Ærgeligt med typepladen, det er vist noget med at i USA kan den ikke indregistreres uden typeplade?? Så da den var til salg fra Fyn, ringede de fra USA på alle tider af døgnet, men de sprang allesammen fra pga. den manglede plade.
Men den var da vild flot urestaureret :-)
På Klaus' gamle billeder ser det ud til at bilen har de rigtige baglygter med alu-kransen...
Her er et par billeder fra Bugs Under Bøgen i Ebeltoft...
Jep.. de ser ud til at være forsvundet
You must log in to post.