Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kobling hyler lidt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej,

Min kobling hyler lidt når pedalen er helt i bund. Fejlen optræder kun når motoren er godt varm. Hvis jeg slækker et par cm på pedalen uden at koble helt ud forsvinder lyden.

Koblingen er rimelig ny. Er den justeret forkert eller er det et defekt udrykkerleje?

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) vwanders Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det lyder som udrykkerlejet.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Men den gør det kun når den er varm ?!

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) duck Member
Skrev for 10 years siden | | | |

varme = mere friktion

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ud med motoren inden der går noget i stykker, og det bliver sommer -
Hvis et eller andet slæber imod kan du også se hvor den slider et blankt spor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Selvfølgeligt kan der være en fejl, men piberi fra udrykkerlejer
son du beskriver det, Freedom, har været ganske almindelig kendt.
Her er VW`s løsning.

koblingudrykkerleje piber.jpg
koblingudrykkerleje piber_0002.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg piller motoren ud under alle omstændigheder for at se efter fejl, men jeg kan ikke se noget forsøger jeg mig med VW løsning..

Tak for råd..

Fortsættelse følger!

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

og mål lige din skiftegaffel efter om den er lige når du har den ude..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du har sku orden i sagerne.. Thorkild

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så er motoren ude og jeg har været ved at kigge.

Umiddelbart ingen slibespor, hvilket jeg heller ikke regnede med. Men sidst motoren var ude monterede jeg ny kobling og den blev IKKE smurt, så jeg regner med at det er fejlen.

Er det selve anlægsfladen på udrykkerlejet som skal smøres eller skal der bare sprøjtes "ind" i udrykkerlejet med nævnte smøremiddel?

/Søren

sus telefon 001.jpg
sus telefon 002.jpg

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du skal arbejde molykotefedt ind i anlægsfladerne med fingrene. Og så tørre det værste væk igen. Der må ikke sidde noget den kan smide med.
Du kan se på fladerne at den er tør. Prøv at slibe fladerne med groft (korn40) smergellærred for at lave nogen ridser til fedtet at sidde i.
Og du har drejet på lejet. Det kører blød og lydefrit ?
Og fedtet er det sorte/grå man bruger til kardanled, det ved du godt ikke ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

eneste sted man umiddelbart smører er strålerne på højgeakslen med meget lidt kobberfedt, men umiddelbart kun hvis den har tendens til lidt rust og det mener jeg ikke din har.

Udrykkerlejet er kun en sæson gammelt så burde vel ikke umiddelbart være udtørret.
men nu er burde jo en relativ ting med nye dele ;o)

har du målt armene til udrykkerlejet ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kobberfedt hører ikke hjemme nogen steder på en bil. Det er er glidefladerne der skal have noget smøremiddel. Det gjorde vi også hos VW da jeg var i lære.
Smøremiddel har jeg aldrig brugt på højgearakslen. Men jeg har godt set at VW anviser det i rep.håndbogen.
Men kobberfedt nej. Heller ikke til bremser. Det er nok værst sammen med salt, og det får bilerne jo rigeligt af her i landet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Udrykkerlejet kører lydfrit og blødt. Dog kan jeg skubbe anlægsfladen i selve lejet (dvs ikke hele lejet) ca 1 mm ud mod mig selv når jeg sidder "inde i motorrummet" og kigger ind på gearkassen, men anlægsfladen kan ikke skubbes "op og ned" i selve lejet.

Ib skal jeg bare sikre mig at armene på har samme afstand "hele vejen"?

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün

Reply

You must log in to post.