Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Peppe en 1600 lidt op ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Godaften folkens :)

Det har vel været oppe før, men har ikke lige kunne finde noget :) Jeg er måske bare for træt til at søge rundt :)

Men hvordan pepper man "nemmest" en 1600 op ?
Ikke ment at det er Thansen løsninger, men bare peppe den en smule op, så man får en lidt livligere motor, og lidt flere HK :)
Det er Single Port :)

God jul!

Mvh

EDIT :
Motor er: Type 1 (B0) - 1584cc, 37 kW (50 bhp DIN)

(permalink) visti Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Et sæt 40/44 eis brasol kadroner er nemt og billigt :)

Og et sæt dp topstykker

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja to karburatorer og en 4-1 udstødning.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det lyder jo overkommeligt kan man sige :)
Nu regner jeg ikke med at den pludselig får det dobbelte HK, men hvor meget er der og trække ud af den slags ?

Gik og legede med tanken om at skifte til 1640ccm i stedet, men ved ikke om man "bare" kan skifte, eller om krumtap og hele lortet også skal skiftes ? og i så fald, om det overhovedet vil være noget man vil få en mærkbar forskel ud af :)
Har fundet et sæt 1640ccm cylindre, plus stempler, plus ringe, til knapt 1300,- og det er jo ikke alverden :)
Og tænker at hvis vandringen er den samme, og kun boringen er anderledes, kan det vel i teorien godt lade sig gøre :) rent faktisk kan man få 1835ccm cylindre, med samme slaglængde som 1584ccm der sidder nu.. og det må da gi en del :)

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du henter ca. 10hk med Franks opskrift. Jeg vil foreslå nøjagtig det samme.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Billedet her er godt nok fra en 1500 enkeltportet motor (lavet efter ovenstående opskrift), men så får du da en ide om hvad det giver.

image.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Madsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/166740

Jeg lavede et opsætning som beskrevet i tråden jeg har vedhæftet.

Mvh Rasmus

-------------------------------------------
Aalborg
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Rasmus : Skide godt

Kan du ikke komme med en komplet liste over ting, og evt pris ? (det er forskelligt alt efter standen på motor, så det bare for at gi en ide om det)

hvis du har cylinder størrelse (altså præcise CCM) må du gerne skrive det også :)

For det lyder da til du har fået en rigtig lækker motor.. og kan jeg bare få pickuppen op på motorvejshastighed uden at pine den for meget, så er det helt perfekt


Reply

You must log in to post.