Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Stadig tændings-problemer! (nu må jeg tilbage til basis).

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Motorkode: AB O47093X (muligvis en 1600ccm busmotor?).

Jeg har haft mine elektriske problemstillinger med køretøjet, er stadig ved at fejlsøge, troede med nydelene at fejlen var rettet men desværre (ingen opstart)!.

Konstateret:
1. Karburator klikker!. (tændspole korrekt)
2. Fabriksny beru platiner monteret(troede det var her fejlen var tidligere).
3. Fabriksny beru strømfordeler dækselt. (gammelt var slidt)
4. Fabriksny beru rotor.

Bilen for selvfølgelig benzin (det er udelukkende et tændings-spørgsmål).

http://www.bildeleshop.dk/vw/carocha/8890/10248/stroemfordeler-og-dele
Dele er købt her, er det de forkerte til min bil siden den stadig ikke vil give lyd fra sig?.

Bilen kørte ind på pladsen, efter ladeanlæg har stået på køretøjet brændte laderen af, og siden har bilen ikke kunnet starte. (batteriet er ikke overladet, er testet i anden bil), jeg har testet med direkte strøm (ingen motorstart).

Hvilket fremgangsmåde, søgemåde anbefaler i fremadrettet?
(har jo desværre brændt 1 starter af på nuværende tidspunkt).
Hvad er jeres teori, hvad mangler jeg fejlfinde som kan give mening?.
Overvejer personlig om jeg også skulle skifte kordensatoren for en sikkerheds-skyld, om den kan være synderen?.

PFH TAK, Vil meget gerne hive lyd i den efter den nu har stået et par måneder efterhånden. Jo ved at være tid til første vinteropstart i garagen. ;(

(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis du får den på en trailer. ( har trailer du kan låne ) Så kan jeg fikse den her på værkstedet sammen med dig.
Det koster timeløn. Men så kan du se og lære og få en bil der kører.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

En AB motor er en 1300 med dobbelt forvarmerør.
Giver den overhovedet en gnist efter du har skiftet de dele ?
Har du stillet tændingen ?

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

VagHenrik Ringsted, har egen autotrailer
Kan være jeg tager dig på ordet her i det nye år.

John Ang tænding:
O.40 platin v. top
Gnist virker meget svag(kan nær ikke ses, men er der).

Ang stelnr?.
B mærket ser ægte ud, men A mærket ser hjemmeslået ud. (er ikke i linje eller så dybt som B-mærket). Er det en 1300, så har jeg jo også købt forkerte dele til den som måske kan forklare den ikke vil give lyd fra sig?.

2013-12-26 20.41.00.jpg
2013-12-26 20.40.53.jpg
2013-12-26 20.41.50.jpg
sam_1722.jpg

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

dårlig kondensator gir næsten gnist

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der er ikke noget der kun hedder en A motor, så det er sikkert nok en AB motor.
Hvis du vil have det afgjort så tag et billede af hele motoren, så er der mange der kan se hvilken fætter det er.
Får den benzin ?
Hvis den får benzin og den gnister så kan den også starte - så er det et spørgsmål om at få det hele justeret.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu kom der billede af hele motoren og jeg kan se den kun har et forvarmerør - hvis jeg ikke husker helt galt skal en AB have to - står der ikke AD ?

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så der flere billeder John.
Tænkte mere på det en B 1600ccm motor, med A slået i for have AB 1300ccm motornr.
Det er meget tydeligt det et B (når man står ved den, bare ikke fotogent).

Tak for info den halvblinde, vil se om jeg kan fremskaffe sådan en ny!.
Så er alt også skiftet til nyt!. :)

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vakum sidder forkert på karburator der er et udtag på siden til vakum der skal gå til strømfordeler
Jeg ville prøve med anden tændspole og kondensator

Mvh bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for info BO Alstrup
Ang vakum, det vil jeg få rettet med det samme.

OBS kan jeg ikke bare starte med kondensatoren først?. (billigste led går jeg ud fra?)

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lyder som en god ide. Og måske du ku låne en tændspole af en vwnetven? Før du investerer. Held og lykke!

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vedr. vakum det duer ikke med en slange der skal være et rør i den rigtige form Og med slange i begge ender.

2013 billeder 081.jpg

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har du haft Strømfordeleren oppe og sat den ned forkert - således at den tænder på de "forkerte" cylindre?

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tændingspunkt er ikke ændret (dvs har ikke afmont, strømfordeleren).
Kun fordeler dækslet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja og platinerne. Så med mindre de står helt som før -
Man skifter platiner, stiller afstanden på øjemål. Starter motoren, måler kamvinklen(platinerne) med en kamvinkelmåler. Korrigerer evt.platinerne og stiller tændingstidspunktet.
(Da jeg var i lære hos VW kostede det sodavand hvis ikke platinerne stod rigtigt efter øjemål)
Så er motoren ved at være så varm at man kan indstille blanding/tomgangshastighed.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Djernis Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er der den rigtige afstand på platinen?
Og så udskift kondensator.
Og hvis ellers at platinen åbner og lukker rigtigt, så burde den starte.
Kommer stadig gerne en tur ned og hjælper.

-------------------------------------------
En sort 1303 med fire mand bagefter....har jeg ikke set det i BT.
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Takker IGEN stort for den hurtige hjælp som kommer her i tråden, og ikke mindst den personlige hjælp som tilbydes. (kan være jeg tager jer på ordet) ;)

Der er nu købt/bestilt:
Ny Kondensator + bosh tændspole + Nye tændrør + Nye tændhætter + tidligere uges bestilling som rotor, rotordæksel, platiner er nye så kan man næsten sige ALT tænding er så NYT!. (+ jeg fik mig en ny starter forrige uge, har besværliggjort fejlsøgningen når man ikke kan turne motoren).

Mon så ikke der burde komme en gnist som der kan arbejdes videre på? ;)
Er dog ret sikker på platinerne er stillet nogenlunde så der burde kunne slæbes liv i køretøjet hvis fejlen kun lå der! Men det vil tiden jo vise, når de nye dele lander!. Nu ved jeg da at alt er NYT og hvis de ikke får liv i den så der kun fejl 40ere tilbage!. ;)

(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du har vel en stelforbindelse mellem gearkasse og bund.?

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vil jeg mene, men det må jeg da lige tjekket op på nu. ;)

(permalink) Kim Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lyder mystisk
Ved godt du siger den får benzin men er tændrør våde efter start forsøg ?
Hvis ja . Så tyder det på strøm problemer
Hvis nej . Kunne det jo godt være du skulle kigge lidt på brændstof tilførsel alligevel

Mvh Kim

-------------------------------------------
VW 63 type 1
VW 64 type 1
kf4951@gmail.com
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Benzin ok, gnist mangler!.
Men som sagt, følger op på tråden når jeg har fået nye dele (hvor fejlen så lå).

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fejlen lå i fabriksnye platiner var defekte (fik helt nye, så sprang motoren i gang).

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad var der i vejen med dem?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.