Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udstødnings gas i kabinen

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Min ghia er begyndt at lugte af udstødning inde i kabinen, når jeg kører med varme.
Det er ikke meget, men nok til at det er rigtigt irriterende.
Jeg syntes at det hele ser pænt og tæt ud, og kan ikke finde nogen fejl.
Alt er stor set nyt.
Jeg tror at der kommer udstødnings gas ind i motorrummet, og så bliver det blæst ind i kabinen.
Nogen forslag til fejlsøgning?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmm har ikke erfaringer med at det skulle komme fra motorrummet, men fra samlingen omkring røret hvor udstødningsrøret går ind i potten. Hvis det ikke er helt tæt der kan det sive ind i varmekassen.
Er det brugte varmekasser du har på?

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du mener at varmekassen skal lukke helt tæt rundt om J røret.?

Man skulle bare syntes at der er et overtryk i varmekasserne, når luften bliver trykket ind, og så bliver den bremset undervejs, gennem rør og slanger inde i bilen.?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nå ja nu er jeg med hvad du mener..
Der er ny pakninger osv, men jeg kan prøve at kontrollere samlinger.
Det kunne sq måske Være min indsugnings manifold, der er for varme system på.. Hvis det ikke lukker helt tæt, er der udstødnings gas i motorrummet..

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 10 years siden | | | |

har oplevet løse topstykker der "fes" lidt når motor var helt kold , lugten forsvandt når den var drifts varm :-)

-------------------------------------------
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Motoren er helt ny, inkl ny topstykker. Jeg har en speciel pakmasse mellem cylinder og topstykker , for at undgå at gassen slipper ud.
Jeg tror ikke at det er topstykker.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Kenneth Fuglholt Member
Skrev for 10 years siden | | | |

har prøvet noget lignende, og det var simpelthen fordi der var olie snask, ikke ret meget, der var røget ind i varmekasserne bagpå, det stinker når bilen bliver varm,
men er heldigvis nemt at komme til livs.

-------------------------------------------
MVH

Kenneth Fuglholt.
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er ikke olie nede i varmekassen.. Den lugt kender jeg FOR godt.. Alle 911 har olie i varmekasserne, fordi det drypper fra Ventil dæksel og ned i varmekassen :-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) bfp Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har du husket at montere alt blik efter du har skiftet motor? Og pakning/liste der tætner mellem motor og motorrum?

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) Lars Lohse Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fejl tanke, never mind:-)

Mvh lars

-------------------------------------------
22. 30. 51. 16 ( tidligere bumle )
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Alle 911`er SLUDDER. Der skal IKKE være pakmasse mellem top og cyl.

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Af med bliktoppen og på med en buggykaros.... Så er der masser af frisk luft! (;

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nå så 99 ud af 1oo 911er lugter af olie fra varmekasserne.
Jeg ved godt at der ikke foreskrives Pakmasse mellem topstykke og cylinder, men det har jeg har go Held med, især på trykladet motorer.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er nok varmekasserne der er tærede hvor du ikke kan se det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad type pakmasse er det du bruger Martin, jeg troede ikke der fandtes noget der kunne holde til det "klima"?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der noget brunt snask, det er nok det samme som brunt permatex. Jeg ligger et helt tynt lag nøjagtig rundt i kanten oppe i topstykket, med en lille dekoratør pensel.
Jeg har kun go affaring med det, og aldrig haft en utæt motor siden jeg er begyndt at gøre det.
Varmekasserne er næsten nye, og ser absolut ikke rustne ud, men der kan jo Være kommet en revne inde i selve kassen.
Jeg tror dog mere at det er mit forvarme rør på indsugnings manifold, der ikke er tæt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det med varmekasserne syntes jeg blev et stigende problem medens jeg stadig reparerede bobler for folk. Det var som om de tærede af at stå om vinteren.
Hvis det kommer fra forvarmerøret må du da kunne høre/se det i motorrummet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Guller Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu skriver du at topstykker er nye,men du kan tjekke om topstykkerne er revnet ved at trække tændrørshætterne af og se om der er sod omkring tændrøret,HVIS det er tilfældet er det der problemet er.Har prøvet at "tage livet" af min kæreste på denne måde ved at lade hende køre med revnet topstykker i årevis.

(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kan prøve at tjekke det. Topstykker er ny og har kørt 5ooo km. Men det var en mulighed. Det er 041 topstykker der er lidt forstærket rundt om tændrørs hullet, i forhold til et originalt topstykke. Men derfor kan det godt revne

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Guller Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er i hvert fald hurtigt og nemt at tjekke uden alt for meget bøvl.

(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ingen revner topstykker. Jeg efter spændte forvarme røret, Og kørte en lang tur, uden der var noget der lugtede. Så jeg tror det var problemet.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det var dog utroligt hvis ikke du kunne høre det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg syntes ikke jeg kunne høre noget. Jeg ved at hvis der bare er det mindste dampe i motorrummet, så bliver det suget lige ind i kabinen, når man har varme på. Når jeg tryklader ned i Kaburatoren skal den Være 1oo procent tæt.. 1 dråbe benzin der siver ud ved spjæld akslen, og hele kabinen stinker voldsomt af benzin.
Men nu er det heldigvis væk. Tak for input.

-------------------------------------------
karmann martin

Reply

You must log in to post.