Jeg har en stc. + autotrailer jeg igennem årene har brugt til lidt af hvert. Har også det helt store kørekort med hænger.
Så var jeg ude i skoven og hente mig "lidt" træ til brændeovnen og blev på hjemvejen stoppet af peter B. med 2 Tons på krogen.
Han mente at min ellers udmærkede fletning af bagvognen var mangelfuld i henhold til div. regler. Stort blæst op. Jeg mente nu at jeg var på sikker grund og argumenterede mig ud af det. Jeg fik en advarsel.
Har sidenhen givet mig til at opdatere på lovgivningen omkring dette. Men det var da en overordentlig stor byld at tage hul på. Synshallen mente et, skat noget andet og menigmand på google noget tredje.
Så røg tænkehatten på og jeg konkluderede jeg manglede en PRIVAT lastbil på omkring 4 -7- 12 tons med kran.
Fordele: Kan læsse alt, sidder ikke fast i skovbunden igen og igen. Kan fragte min elskede VW rustbobler rundt i landet til og fra land-ejendommen. Og ordne grus til vejen, så VW'erne har noget at køre på.. med mere..
Men hvad er reglerne herfor og udgifterne?
Hvis jeg nu køber en afgiftsfri Unimog på militærets auktion, hvad forventer staten så at kunne kradse ind på den regning i det lange løb og er der andre i det kor?
Som det tidligere er skrevet i anden tråd, så 2K til vej og 2K til forsikring. Meeen er det ikke for godt til at være sandt, til mit brug?
Er godt klar over den ikke kan gå alverden på literen, men jeg skal så også kun køre en gang.
Skal ikke køre gods for fremmed regning, så spring bare det over.
evt. http://www.retrade.dk/aitem?aitem_id=115124# eller http://www.retrade.dk/aitem?aitem_id=115202#
Hvad med de nye regler omkring kørekort etc. ?
Og ingen gæt og grimasser tak. Har Googlet..
http://www.karrosseriteknik.dk