Overvejer lidt at skifte vores gamle Berlingo ud med en Touran.
Noget der kender noget til denne model - og er der evt. årgange man skal holde sig fra?
Pfht, Henrik
Overvejer lidt at skifte vores gamle Berlingo ud med en Touran.
Noget der kender noget til denne model - og er der evt. årgange man skal holde sig fra?
Pfht, Henrik
jeg havde en '04, der røg topstykket. Det var vist en svaghed for dén årgang.
hvis det skal være diesel skal det være 1,9 og ikke 2,0 da de fejler alt muligt
Har en 2,0 tdi, de har en svaghed med turbo og topstykker og dsg gearet SKAL have skiftet olie for hver 60.000 km. Kan du ikke se det er gjort, så hold dig fra den.
Køb kun diesel hvis du kører min. 40 km til og fra arbejde, de kokser til (gælder vist alle mærker)1,9 modellen har et bedre rygte, men er knap så sjov at køre.
Det er så vidt jeg er informeret en svaghed op til og med 07.
Dyser ligeså . Men det er dog ikke noget jeg VED af egen erfaring.
Tjek evt. Bilbasen og se hvad tidligere ejere har skrevet, det er under salgsannoncen.
1,9 skulle nemlig være SÅ meget mere solid i de årgange. Det har jeg også fået af vide.
Vores 05 1,9 TDI 6 manuelt gear køre bare har fået en ny kobling og toppakning engang og har kørt 367 nu:-)
Havde en 05 1,9 TDI med DSG og den kørte uden et hik i de tre år jeg havde den
Har en 06 2,0tdi 6gear chippet til 170hk, har kørt 75000km i den (280000km) ialt uden noget som helst undtagen et spjæld til 1200kr.. Den kører fantastisk og vi kører kun små ture og har ingen sodproblemer.. Eneste jeg er lidt træt af er lakken, den har et par enkelte bobler, men på den anden side 280000km og snart 8år så er det nok meget godt..
Rust. Døre, skærme, bagklap og undervogn. Især over bagbro hvor plader overlapper hinanden.
Berlingo, så behøver manden i huset ikke tænke på hvad han skal lave i weekenden,
det har konen bestemt. HIHI
2.0 med tidlige rev. topstykker kan revne. 6 trins gearkasserne kan være lidt svage.
svinghjul, rust bag, dem med DSG->baghjuls lejer.
har haft den gamle model, og har den nye 1,6tdi DSG highline nu.
sløv som bare fanden :-)
Enig i de primære fra ovenfor, rust og topstykker på NOGLE 2,0 - ikke alle !
Husk at komme over på http://www.vagcars.dk - der er masser af viden samlet også ;-)
mVWh
Rolf
Kan kun skrive under på at 2,0 tdi ikke er væred at smide penge efter. De har masser af problemer med overboost, så den går i nødprogram. Kommer ikke til at eje en vw 2,0 tdi igen. Og jeg har et vennepar med nøjagtig samme problem på deres touran. Den har været hos vw i Holbæk og fået helt nyt ledningsnet, nu overbooster den ikke mere men til gengæld underbooster den mellem 1500-3000 opm.
Hold dig væk fra 2,0 tdi, det skulle være samme problem på passatern med 136-140 hk.
mvh
Jonas
You must log in to post.