Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mangler motor kraft

Tags:
No tags yet.

(permalink) Christian V Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg har lige købt mig en Bobbel fra 69 med en 1300 motor. motoren er så gammel at den kører med bly i benzinen. Jeg overvejer lidt at begynde at byggen motoren om til en 1600 eller større. Jeg vil gerne lave ombygningen så jeg får flest hk for pengene. hvad bør jeg skifte på min motor for at få lidt mere træk i den igen?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hele motoren - ældre vw motorer har det med at være slidt op over det hele. blok, toppe og cylinder mm....

tager du fat om det nederste remhjul og trækker og skubber det, er der med stor sandsynlighed en del slør, og det kan betyde at blokken er slidt op..

kommer også lidt an på hvor meget du vil ofre på det..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) mccloud Member
Skrev for 10 years siden | | | |

1600cc cylindersæt plus dobbelkarburator....så har du ca. 65 heste med ordentlig bundtræk. MEN: som Pornholmer siger...blokken skal være i orden

(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Din motor har ikke behov for benzin med bly.

en 1300 motor er ikke verdens hurtigeste, men det er ikke fair overfor motoren at dømme den før at du har serviceret og indstillet den rigtigt.
Hvis du bare lige har trukket bilen ud af en lade, så er det jo klart der ikke er meget liv i den. alt kan jo stå helt hen i skoven på den motor.

Prøv at rens karburator og juster den ind igen
justere ventiler
tjek platiner evt udskift dem og juster dem så
juster tændnigen
Hvis motoren er med dobbelt portet indsugning så tjek de gummimuffer der forbiner rør til indsugningen i begge sider. de revner og så suger den falsk luft.
Skift oli og husk at rense olie si.(15W40)
Tjek tændrør, rotor, rotor dæksel og tændkabler.
Og husk at skifte alle benzinslanger og benzin filter. Der brænder alt for mange veteranbiler på grund af dårlige slanger.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) ove wikander Member
Skrev for 10 years siden | | | |

måske lidt uden for tråden, men du snakker om bly/ikke-bly. Har i nogen år kørt med en type 4 fra en 412-E, peppet lidt med knast og karburatorer, "E'et" kom aldrig til at fungere, og blev smidt ud. Toppene er principielt originale, altså samme ventiler og sæder. Kan jeg sove roligt om natten, eller skal jeg finde
noget "blytilsætning"?, og i så tilfælde, hvad kan anbefales? Jeg kan forstå, at der findes både godt og skidt.
Hilsen lambove.

-------------------------------------------
lambove
(permalink) Christian V Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for de gode råd jeg vil prøve at give motoren en fintuning når jeg kommer hjem over. hvis det viser sig at motor blokken er for dårlig til at bygge videre på hvor køber jeg så en god blok som måske allerede er boret op til at kunne tage større cylindere for så overvejer jeg at have to motorer så jeg har den originale til når den skal synes. eller kender i nogle der har en motor til salg som allerede er lidt sjovere end en std 1300?

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej.

Jeg er enig med VagHenrik Ringsted...

Men ville nu gribe tingene an i denne rækkefølge.

1. Skift benzinslanger og filtre og tøm evt. tank for gammel benzin. Hæld frisk benzin på. 92 blyfri er fint til en standard motor. Karburator kan med fordel renses og grundjusteres nu. Dvs. uden startet motor.
2. Juster ventiler.
3. Skift olie 15W40 - husk at rense oliesi og skift pakning ved bunddækslet.
4. Tjek rotor, rotordæksel, tændkabler, tændrør og kondensator. Samt vacuum slange/rør. Udskift defekte dele med nyt.
5. Tjek og evt. udskift platiner - husk rigtig type til motor.
6. Juster platiner og tænding.
7. Tjek og udskift evt. gummipakninger på dobbeltportede topstykker.
8. Juster karburator med startet motor.

Fremgangsmåde for de enkelte punkter kan du søge her på siden.

God fornøjelse og arbejdslyst!

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ove sov du roligt om natten. Behøver ikke bly.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kør type4. Det er dyre at lave men du får godt stabilt HK ud af boksen. Find en W blok og lav den. Std 80 HK og uden de store særsalg have du 100hk på en type4, og de holder.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Christian V Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Passer sådan en type4 blok direkte over på? Passer den gamle gearkasse og kan den holde?

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De passer på gearkassen - men skal jo bygges om til type 1 look med lodret kølekasse mm.
En standardgearkasse påstås at kunne holde til omkring 150 hk.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M

Reply

You must log in to post.