Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor dør når den bliver varm

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har også prøvet den med tændspolen engang, var ved at blive sindsyg til sidst.
Er du sikker på at den tændspole du skifter til så egentlig duer, hvis det ikke er tændspolen burde det jo ikke ændre tiden på at den dør.
Man skal jo gøre noget når man fejlsøger.
Mvh Kenneth

(permalink) B_H Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg vil gætte på kondensatoren, har prøvet det flere gange.

-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) Bobbelcab Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det har du sikkert set efter,men den iser vel ikke til ved karburatoren hvis den bliver varm vel,det er set flere gange :-)

(permalink) Nuller Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Fik du kontrolleret om det var baggelit røret der klemte når den blev var? Det lyder præcis som min gamle 1200...jeg aflivede det ved at tage den op og slibe den lidt...periodiske fejl er bare øv:-S

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Lyng Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Følgende ting kontrolleret

Att: Frank
Platiner står til 0.40, både kold og varm.. dog varm står den strammere, men ikke nok til at få en 0.35 i ..
Hvor meget benzin bør der være i i karbs? bare synligt?

Iser? hvor ville dette være synligt?

Kondensator helt ny (sidder på helt ny 009)

Stav til benzin pumpe kører uden modstand (ikke kontrolleret ved varme) men når den er kold er der en kende slør og kører uden problemer (modstand)
har nu slebet på barkelit så den køre frit op og ned

Tændspole ikke kontrolleret ej heller om den anden vi prøvede har fejl, men umiddelbart har begge kørt uden problemer med anden opsætning

afprøver nu anden benzin pumpe, den "billige" standard "brazil" ….

dog kan jeg læse mig til at twin 34 ICT bør køre med benzin pumpe som giver 3,5 lbs, men kan ikke læse mig til hvad en standard benzin pumpe kører med?

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) B_H Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg vil stadig gætte på kondensator, den gik på min fars helt nye 009 på motorvejen i sverige.

-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er da ret hurtigt at teste kondensator ved at skifte til en anden.

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Lyng Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Prøver at få fat i ny kondensator, og tester

Tak for svar

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Lyng Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hmmmm...

http://www.vw-resource.com/vapor_lock.html

Staniol over benzinslanger og vand på benzin pumpe.. ikke afprøvet..

Så spørger jeg dumt, (igen igen) ..

i forbindelse med ombygning fra enkelt karburator til dobbelt karburator, her bliver forvarmerrøret jo fjernet, og har blot lukket hullerne til på udstødningen som går op til forvarmerrøret, har dette noget at sige?

Set dette på CB's side
http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=6429

Tekst: Please note that this kit will not work with Dual Cannon or Tri-Mill Exhaust Systems.

Går denne udstødning under denne kategori?

20140427_202856.jpg
exhaust.jpg

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har prøver lidt samme historie. Det var slidt/stram platin og dårlig stelforbindelse til motoren. Monterede en ekstra stel mellem karosse og generatorstand og satte ny platin i... End of story

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Karburatoris er også et godt bud!!!

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Lyng Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kold motor kører perfekt..trækker som et svin… men kun i 10 min..

Ny Benzin pumpe .. ingen forskel..

Spray med diels start på karburatorer for at tjekke falsk luft.. igen forskel..

Ingen isning af karburatorer..

Tændkabler.. når man piller 3 og 4 af (hver for sig) stor forskel i tomgang.. 1 og 2 næsten ingen mærkbar forskel???
Der er gnist på alle tændkabler..flot gnist

Ved løft at tankdæksel.. motor får lige et mindre bust.. men ingen forskel når man køre med eller uden, motor dør..

kunne trilles hjem med engle fod på gassen.. men dør så snart man giver gas.. og efter få kilometer dør bil helt.. men kan hele tiden startes op igen..

ER VED AT BLIVE IDIOT…

Har skiftet tændspole, men umiddelbart ikke nogen ændring..

Har indstillet tændspole igen..

har indstillet karburatorer igen men synk tester..

INGEN TING HJÆLPER….

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Mit bedste gæt ville være at der sidder noget skidt fast i din tankstuds og/eller filter.
Men det er lidt underligt at du kan køre så lang tid (10 min) inden den begynder at brokke sig.

Har du fulgt Franks råd, og checket om der er benzin i svømmerhuset når den dør? Det tager kun 2 min at skrue luftfilter og karburatortoppen af, og kigge efter.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lyng Member
Skrev for 9 years siden | | | |

forklar?

tror ik helt jeg er med?

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Lyng Member
Skrev for 9 years siden | | | |

undskyld.. er mega frustreret..

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har lige opdateret mit tidligere svar.
Hvis ikke benzinpumpen kan suge benzinen pga. tankstudsen er stoppet til med lort, så kører motoren jo ikke. Prøvede det selv sidste sæson.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lyng Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har pillet benzin slange af enkeltvis på hver karburator for at tjekke, og begge får rigeligt benzin?

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

prøv at trække en slange direkte fra benzinpumpen og ned i en reservedunk , det er let at udelukke stoppet tank og rør i bilen så.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej den kan jo suge skidtet fast, og så dør den.
Næste gang den dør for dig, så skynd dig at slukke motoren, og check så om der er benzin i svømmehuset (siden du ikke svarer på om du har checket det, så går jeg ud fra du ikke har gjort det allerede?).

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Forestil dig der ligger noget og flyder rundt i tanken, og så suger sig fast i tankstudsen. Eller at benzinfilteret er næsten helt stoppet til.

Hjalp det med ny kondensator?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lyng Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hey Rasser

Nej det har vi ikke testet endnu, super ide..

Vi kiggede i karburatorer og det eneste der undrede os var, at den ene virkede mere tør end den anden.. umiddelbart set med øjet når man kigger ned i .. når den ikke har filtere på

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du skal skrue topdækslet af karburatoren for at se om svømmerhuset er fyldt op med benzin. Det skal det være!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 9 years siden | | | |

det kunne være nåleventilen i karburatoren ved cyl. 1 & 2 der hænger.så den ikke får nok benzin.

du nævner det ikke har nogen indflydelse i tomgang at du hiver tændkablerne af cyl. 1 & 2 så det kunne tyde på den ik får noget benzin..

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Lyng
Ved du hvad en tændtspole er ? du skriver

:: Har skiftet tændspole, men umiddelbart ikke nogen ændring..
Har indstillet tændspole igen.. ::

Man kan jo ikke indstille tændspolen, men hvis det er strømfordeleren du har skiftet og indstillet, skulle du prøve at skifte tændspolen istedet for det er den runde fætter for oven i venstre side af motoren.
Mvh Kenneth

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Han mener jo en strømfordeler :-) det er den der er stillet og nu skiftet.

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus

Reply »

You must log in to post.