Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor dør når den bliver varm

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja Pointen er netop, at hvis han tror han har skiftet tændspolen, så er er denne mulighed jo ikke afprøvet, men måske bare en skrivefejl.
Mvh Kenneth

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den er skiftet med en anden brugt som virkede på en anden motor. Men ikke skiftet med en ny. Så den kunne jo også være defekt uden at man ved det. Kan man måle sådan en om den virker?

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg er forvirret..... Er tændspole skiftet?
Er strømfordeler skiftet? (Hvis ja, så er kondensator vel også automatisk skiftet, da i vel ikke har flyttet kondensator med over på anden fordeler?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ups sry..

Har prøvet at skiftet tændspole.. ingen umiddelbar ændring, gik kold efter 2 min

Har også skiftet til anden 009 strømfordeler, hermed også kondensator, umiddelbar ingen virkning

Vi oplevede i går under test tur at da motor begyndte at "dø" skyndte jeg mig ud og skruede tanddæksel af, det gav i et sekund højere omdrejninger, men hjalp ikke på at den ikke ville tage ordenlig gas

Next step, se om der er benzin i svømmehusene

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja nu må det snart være "next step" eller næste skridt, som vi siger her i landet-

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja ellers må du prøve at føde motoren fra en beholder over motoren så bensinen selv løber ned i karburatorene.
Mvh Kenneth

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kan du ikke lyse ned i tanken, og så med spejl eller noget lignende, se om der ligger noget skidt og blokerer for tankstudsen.
Originalt skal der sidde et net over, således at en enkelt lille klat skidt ikke ryger direkte hen over røret og suges fast.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du kan også bare tage slangen af ude ved benzinpumpen, og så med trykluft puste baglæns gennem systemet, så får du renset slangerne ud.... Men det evt. skidt vil så stadig flyde rundt i tanken. Men du har da købt lidt mere tid ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) TLS Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej tag en 5 litter dunk med Benzin og sætte en slange ned i den
og monter slangen ved pumpe husk spænde bånd, inden du begynder med at blæse i tank
så skulder der ikke være noget der er stoppet hvis du prøver med
dette. Nu ved jeg ikke om der er magnetventil i hvis de ikke
virker så kan man heller ikke få motor til at køre godt.

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har haft tanken ude og tømt den, før ombygning..

Det var sådan set rimeligt spændende da jeg kunne konstatere at der lå ca. en stor håndfuld sten i tanken (ala sten på størrelse med perlegrus)

Men den blev som sagt tømt, før den blev sat i igen..

Prøver at kigge i tank og blæse den igennem (som anbefalet)

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Var der en si over tankstudsen da du monterede den?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

En si over tankstudsen?

jeg er ikke helt med (undskyld)

Benzinslange er monteret på den "hane" som sidder under tanken, skulle der være en si her et sted?

tank.jpg

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Teis Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Næste gang det sker, så prøv at åbne bensin dækslet og høre efter, og den suger luft ind.

Jeg prøvede noget ligende, og fandt ud af, og det der blev suget vaccum i tanken, og den ikke kunne suge benzin.

Jeg borede et lille hul i dækslet, og så var det klaret.

Bare en ide.

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja Lyng der skal sidde ligesom en strømpe ned over messingrøret der så ender i en alu-pakring.
Teis tror du Vw har leveret bilen uden tankudluftning og at man bare skal bore hul i dækslet?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gert Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Her er et billede af det indvendige filter:
http://www.wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=111209147A

Men hvis motoren dør, når den bliver varm, er det vel intet med om der er filter på tankstudsen eller ej?

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mindes ikke jeg så den "strømpe" da vi tømte tanken, mener blot der er det rør som går op igennem tanken fra studs.(det bliver kontrolleret straks)

Har prøvet at løfte tank dæksel da den var ved at "dø", det gav i 1-2 sekunder højere omdrejninger, men intet som kunne redde den fra at dø helt.

Angående udluftning i tank.. jeg "spartlet" ud ved top af tank hvor påfyldningsrøret er, det er vel ikke en form for udluftning?
N.B billede er ikke af min tank, men blot for at vise der hvor jeg har spartlet..

tank 3.jpg

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der går 2 "studser" en kort og en lang op igennem tank, gætter på den ene er reserve tank.. ingen har filter strømpe på.. så mulig forklaring, blæser benzinslanger igennem og påsætter filter

damn den motor driver mig til vandvid snart

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja få renset systemet igennem, så du tydeligt kan mærke der er hul igennem. Du kan jo prøve bare at afmontere slangen ude ved benzin pumpen og så puste forsigtigt i slangen op mod tanken. Så skal du tydeligt kunne mærke/høre/føle at du puster luft i tanken.
Check evt. om der er noget galt med din tankhane, så det stopper deri.
Men det bedste og mest sikre, det var nu hvis du lige skruede toppen af karburatorerne næste gang den lavede nummeret, så kan du jo med det samme se om det er brnzintilførslen der er problemer med.

Sien/strømpen dækker over begge rør.

Har du prøvet at slå over og køre kun på "reservetanken", for at se om det gør en forskel?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Havde samme tanke omkring tankhane..

Har påmonteret 6mm benzinslange da vi skiftede karbs.. bliver i tvivl om det er for småt?

BTW .. tak Rasser og til alle jer andre som hjælper, super nice af jer alle

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

6mm er alt rigeligt. Det er ikke problemet

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tror muligvis jeg skylder kvaje-bajer til dem som har hjulpet med fejl finding..Rasser du fik ret..

adskildte karburatorer ad igår og luftede alle bezin slanger igennem, og påsatte benzin filter.. Tak til Dogfather og Stampe for hjælp med at skille ad.. :-)

Det var fyldt med flager, og rester af rust...

Dette var hvad jeg fandt i svømmehusene..

Nåede dog ikke ud og køre, men gætter på at dette er "synderen"

benzin.jpg
karb.jpg

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du skal rense din tank.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tænker at hvis denne tråd skal give mening, så kommer svaret på hvad der var galt..

1) havde tømt tank, hvilket gav rust-flager
2) havde ikke "sokke" filter i tanken, hvilke gjorde at disse flager løb ned og drillede karburator
3) Sidst men ikke mindst, defekt benzin hane som kun gav benzin engang i mellem..

Løsning:
Rensning af benzinslanger og karburatorer, sætte filter i tank og ekstra filter efter tank, hvilket afslørede at der ikke altid kom benzin..
Ny benzin-hane..

Tak for alt hjælpen til alle

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fint at du fik den til at snurre igen, den gode gamle holdt også her, hvis der er gnist og den får benzin så køre den :-)
Mvh Kenneth

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fedt med tilbagemelding, så bliver vi alle klogere.

Herligt at det bare spiller nu! :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.