Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor dør når den bliver varm

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hep

Brug for hjælp, der findes mange topics omkring dette problem, men syntes ikke lige jeg har fundet lige deeeet….

Har ombygget min standard 1600 AS blok fra en karburator til dobbelt karburator weber 34 ICT..

Motor starter fint når kold, og kører fint i ca. en halv time, så dør den.. ala som hvis den løber tør for benzin eller man har stoppet en banan i udstødningen.. man kan starte den igen, men så har den ingen gas og dør igen efter 2 sekunder, sådan kan man gøre 5-10 gange.. så vil den slet ikke starte mere..

Umiddelbart får den benzin, har prøvet at skifte tændspole så kan den køre i 2 min. og så samme problem, har prøvet tændkabler.. ingen forskel..

hvad pokker sker der??

mvh
Lyng

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) TK Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har haft en næsten tilsvarende fejl - den var svær at finde, men det viste sig, at der var en fejl i min omdrejningstæller - den gik hen og kortsluttede når den blev varm.
Det kunne måske være en mulighed.

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har ingen omdrejningstæller.. så det kan ikke være det

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) TK Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja så er den mulighed ude af verden - god jagt på fejlen.

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvilken Benz pumpe kører du med

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) vwheino Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Forkert justering af choker?

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hep

Kører med en gammel benzin pumpe, den ser umiddelbart ud til at pumpe fint? (den kørte fint med den gamle EMPI 34 karburator)

Heino, choker? har stillet på blandingsskruerne og på tomgangsskruerne, dumt spørgsmål, har de også choker? syntes ikke jeg umiddelbart kan se dem

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) vwheino Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja automat choker. Sidder på højre side at karburator. Sidder med 3 små skruer og en ledning, som går til spolen. Der er mærke på karburator, som er nulpunkt. På choker er der også et mærke/streg som skal passe ud for nulpunkt..

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kan umiddelbart ikke se ledning på karburator?

t1-ict-cb-kita.jpg

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg tror du skal kigge din pumpe efter.. Den kan godt have en defekt. Sådan at når den bliver varm, at den sætter sig fast.
Du skal også tjekke at der kommer nok benzin ud af tanken? Udluftning slange? Fremmedlegeme i tanken der kan stoppe sugerøret til.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har været ude at køre 2 gange, begge gange skete det efter ca. 20 min kørsel, derfor har jeg ikke tænkt at det kan være slanger der er stoppet til?

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Start med at tage Benzinslange af omme ved motoren, lad benzinen løbe ned i en dunk, til tanken er tømt.. Så ved du om benzinen kan rende frit.

Skift din pumpe. jeg tror at Det er den der sætter sig, når den bliver varm.. Når så pumpen er kølet af igen, kører motoren normalt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok prøver dette, er der andre forslag?

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Måske blir der undertryk i din benzintank efter kørsel.prøv at tag en tur med åben benzindæksel.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok den prøver jeg også - tak:-)

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den med undertryk i tanken er kontrolleret og var umiddelbart ikke problemet.

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Brian S Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej. Jeg havde samme problem med min motor, dog en standard 1200, og den kørte os fint en 20-30 min,men gik så død når den blev godt driftvarm. Fejlen var mit bakelit rør, som stempelpinden til benzinpumpe kører i. Bakalit'en blev stram som varm, og så sat stempelpinden fast i højeste stilling, hvorved at pumpen selvsagt stoppede med at virke :-) Når så den blev kold gik pinden løs igen. Måske det var en mulighed med din 1600?

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) dRjENSEN74 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

I så fald, sliber du bare noget af bakelit'en så den ikke klemmer mere.

-------------------------------------------
Notchback 1500 S '64
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok, den havde jeg ikke hørt om før, at den ligefrem kan sætte sig fast

Det undre mig godt nok, da jeg har kørt med den pumpe i snart 2 år, uden problemer, men det kan jo være efter vi har samlet motoren igen at der er ændret noget

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) dRjENSEN74 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så er det såmænd nok ikke det, det kommer sig jo af at tykkelsen på bakelit røret/studsen er for stor (dårlig/sløset kvalitet) på nogle af de uoriginale banditter..

-------------------------------------------
Notchback 1500 S '64
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Men det er vel værd at kigge efter, mener bare den pumpede benzin op i går da den gik død, og vi tog slangen af for at se om der kom benzin ud, hvilket det så ud til at gøre

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kørte bilen uden problemer i ca. 20 min, så tabte den fuldstændig gas, og ville ikke tage omdrejninger, og efterfølgende døde helt...

Kørte ind til siden, og prøvede at starte bilen igen, så startede den med det samme, men når man gav den gas, så døde motor igen uden at tage omdrejninger..

Kunne starte bilen ca. 5-10 gange hvor den stod i tomgang i 2-5 sekunder, så døde den, og til sidst kunne den ikke starte...

Så trak vi bilen hjem, tog ca. 15 min, prøvede at starte den igen, uden held..

Så skiftede vi tændspolen og så startede bilen med det samme, og kørte fint i ca. 5 min og så døde den igen..

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) linnet82 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har lige haft samme problem og jeg fandt ud af min tank og filter var lidt stoppet men der kom stadig benzin men det var bare ikke nok

(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Syntes det virker så underligt, kan kontroller hvor meget benzin der skal komme ud af benzin pumpen når den er varm?

Er der et fif til dette?

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Platinafstand ? Hvis den er meget for lille kan motoren starte og køre kold men tændingen holder op med at virke når motoren bliver varm.
Men ellers tag lågene af karburatorerne og se om svømmerhusene er tomme.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.