Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Slagsmål med Told og Skat. - eksperthjælp søges.

(permalink) DCCB Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej cabribobbel

Jeg er den heldige ejer af både en vw 1303, som snart er køreklar og en amerikanervogn. Min amerikaner er importeret i 2006 og har kørt rundt lige siden, og er aldrig blevet stoppet.
Jeg blev dog stoppet for 4 uger siden af en civilbetjent, som holdt på en sidevej og lurede. Han ville se motorrummet, hvilket der ikke var noget problem i, da det er en standard motor med lidt kromdele. Han ringede efterfølgende til SKAT som ville have motornummet, hvilket vi dog ikke kunne finde. Derefter tog tog han billeder af motorrummet, mine store 20" kromhjul, mine nye støddæmpere, mine originale udstødninger og sendte derefter hele billedeserien til SKAT.
Han spurgte til sidst om jeg kom til DHB, hvilket jeg svarede ja til. "jamen så ses vi deroppe" sagde han.

Jeg valgte dog ikke at tage min bil med derop, hvilket jeg kan høre også have ført til endnu en skidt oplevelse.
Jeg er dybt rystet over deres nye tiltag med at angribe veteranbiler!

Jeg har endnu ikke hørt noget, men ser måske til en god afgift, da det er en bil til flere 100.000

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så det var den weekend hvor der var DHB?
De har åbenbart afholdt den store skræmme aktion, hvor de Ville skræmme folk godt og grundigt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) DCCB Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der har lige været DHB i weekenden 6-8 juni

(permalink) DCCB Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Martin - det smadre dog hele arrangementet, der er jo ingen der gider dukke op mere med deres (veteran) biler, da alle bliver kneppet for de mindste småting.
Se dog igennem fingre med sænkning og hjul den ene weekend, men næ nej :(
Derfor lever ulovligt race hver weekend stadig, men det en helt anden diskussion

(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Selv om fælgene muligvis er kopier, så var de "original" tilbehør i ´70erne i usa
Så burde de vel også gå ind under veteran når de kunne købes hos forhandlerne i usa da bilen var ny.
Sænkning er også tidstypisk, Det gjorde Oettinger også i 1972.
udklip:
Formula Vee Magnesium Wheel manufactured by Whitney Industries Inc.
and designed by Michael Gibbons, they were originally made for the RIVIERA MOTORS of Oregon owned Volkswagen Dealership in 1968 and later available to all USA VW Dealerships as part of the FORMULA VEE (Accessories) RANGE
- Listed as the "MAG or GT MAG TYPE".
They appeared in the 1970 VW ACCESSORIES BROCHURE and where called "MAG OR GT MAG TYPE" and later reproduced by Pacific-Italia as "RIVIERA".

990014.jpg
rivmag02.jpg
1972oettinger_front_wing.jpg
oettinger_side.jpg

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Niels_kristiansen
Satme god info du deler ud der! Ja bremserne var jo på europa modellerne af den årgang, så den er bare opdateret til vores lands standard! så røg vel alle deres grundlag for en ny afgift der?????. ;)

Ang told&skat virker det lidt usmagligt på så lille grundlag.
Lyder som om de har fundet endnu et pengetræ som bare skal rystes hårdt nok fremadrettet!, kan læse mig frem til 95% af os herinde kunne have været "den uheldige".

(permalink) Elnef Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Fin info niels men hvis de hjul ikke sad på den ved første reg. Så er det jo et no go
Som jeg ser det er den passus jønke lagde ind hård ved de fleste biler for hvilke biler står som ved første reg.
Er den ikke som første reg. Forsvinder retten/muligheden for veteran forsikring 8år mellem syn og 1/4 vægtafgift hmm

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad med alle "Brian" bilerne til DHB - Gik de fri?

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

vil det sige .ud med sikkerhedsseler og dirkonaldæk på ?.hva så med min jagtvogn som jeg er ved at lave .jeg har da ikke alt militær udstyr det er da afmonteret inden bilen blev solgt a militæret på auktion .

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er sku spendt på hvordan det her lort med toll og skat slutter. Kender en der skulle betale afgift fordi der var skive bag på hans gamle H D det ville de have mener det var 14.000 for det er sku noget vildt. Håber på det bedste for dig og din bil
Kommer til at tænke på er det ikke nok bilen er tidstypisk mere .

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Elnef Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Man kan vel undlade at lade sin bil reg. Som veteran bil og have alm forsikring på så er den del jo på plads men hvordan med vægtafgift ved jeg ikke den sidste bil jeg havde som blev gammel nok til 1/4 afgift der skete det helt automatisk

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Brian bilerne gik bestemt ikke fri. Jeg har set mange harme indlæg diverse steder. Folk blev taget for ALT! Også manglende sele og lign.

Man burde kunne argumentere sig ud af den der. Fælgene er tidstypiske, bilen kunne fås med skivebremser og sænkning var også mulig da den var ny.

Men igen. Få motorhistorisk samråds syn på sagen.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

motorhistorisk gør kun noget for historiske biler - og den her heads mod os beviser det tydeligt, men ja det er en morfar ombygning uden nogen vilde dikkedarrer - at de snupper pladerne er helt ud i havet - og det får konsekvenser for os alle i fremtiden..

tyskland, sverige og england mfl har meget lempeligerer regler - hvorfor motorhistorisk har kæmpet så meget for at de lempelige regler kun skal gælde orginale biler i danmark forstår jeg ikke. men nu er vi jo et EU land - så mon ikke der er muligheder der....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Elnef Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis han valgte at betale afgiften kontant så havde han vel næppe fået taget pladerne ?
Hørte en historie dernede også om afgift/ manglende afgift han fik mulighed for at betale men han havde kun kort og de tog desværre for ham kun mod kontanter så hans weekend tog også en kedelig drejning
Ekstrøm jeg er helt med på tidstypisk udstyr osv men det hjælper næppe i denne sag nu den er afgiftberigtiget på forkert grundlag altså som veteran og ikke ombygget eller alm køretøj
Ja Danmark er et lorte land mht biler

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg er stadig rystet over at læse de historier om de forskellige oplevelser. .
Som skrevet, så passer det nok meget godt, at 90-95% af alle VW og amerikanske veteran biler kunne knaldes for en extra afgift, fordi de er ændret i forhold til 1 indregistrering. . Og det er tilsyneladende lige på og hårdt, i stil med at køre privat i en firmabil eller køre med folk bag i en gulplade bil. Der gir det også en kæmpe afgift bøde. Men det bliver jo også en pengemaskine, hvis man kan få 60% af bilens salgspris, i afgift bøde, på de fleste veteran biler.
Det burde tages op i medierne, hvor dybt skat er sunket. .
Gad vide hvordan alle kit cars bliver vurderet i en skat kontrol .en bobbel der lige pludselig er blevet en glasfiber buggi.
Jeg har snakket med flere synshaller, de har intet hørt om disse regler, og ved ikke op eller ned.. så go stil at få sin bil synet og godkendt, og så blive knallet af systemet bagefter.
Er der nogle gode ideer til hvordan man kan skabe Focus på dette område?
Veteran bilernes fagforening?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det jeg mener er at den bil bør kunne gå som veteran. At sætte originale dele på som bilen kunne købes med er ikke en ombygning i min bog.

Jeg er ikke enig i Motorhistorisk samråd kun er for hysterisk originale biler. Sådan var det måske en gang.

Det der med "fremtræder som ved 1. registrering er så vidt jeg har forstået ikke motorhistorisk samråds påfund. De taler "historisk korrekt" som også var betegnelsen tidligere.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) retrosmed Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hej
har en 85 bobbel med afgift betalt af bremser og t4 motor
som kører på almindelig vægtafgift og forsikring
men er sgu stadig ikke sikker på om jeg ville blive knaldet alligevel
for et eller andet
så at jeg har papirende på det hele er sgu kun et + på vejen
hvis jeg blir stoppet og de mister interessen når de ser min dokumentation
hvis bilen blir tager med hved man jo at de nok skal finde noget
det er MØNTERNE der styre det her foretagende
har harley også!! der har det her lort husereret de sidste 5-6 år og
det bliver kun værre og værre

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Hagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Øv det er sgu træls læsning...

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det vil vel sige at alt ekstraudstyr og farveændring der afviger fra bilens dåbsattest medføre at bilen ikke kan registreres som veteran

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tja enhver rustrep, 12v konventering, enhver uorg. tændrør må betegnes som en afvigelse, til en motorombytning(selvom det en motorkode som den er født med) må være en afvigelse da den ikke er med rette motornr som på dåbsattesten!.

Hvor går grænsen?.(skat´s).
Tror jeg har min sidste veteran-synet køretøj, det jo for sygt det der!. Hvis de vil finde noget, så finder de noget!. Ikke nok med forsikringerne ikke dækker ved mindste "skønnet" uorg del, så skat ude efter slette afgiften på bagateller for kræve højere afgift.

(permalink) DCCB Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg undre mig over, hvem der står bag alt dette. Kan det virkelig være SKAT's alvor at folk som en hobby de brænder for, skal køre og være utrygge ved deres køretøj, som kører et par tusind km hver sommer.
Man kan lige så godt fjerne veteransyn og billig vægtafgift, da der er alt for langt i mellem 100% originale biler.
Jeg har endnu ikke hørt noget omkring min bil, og tænker måske også at SKAT er ligeglad sådan en lille sag omkring mine fælge. Jeg føler mig dog ikke sikker på noget ...

(permalink) -Mikkel- Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du har vel noget på skrift fra SKAT? Bed om vejledning om at klage over det hændte. Henvis til forvaltningsloven.

Jeg mener ikke, at det at du har tidstypisk udstyr gør, at bilen ikke er at betragte som original i afgiftsmæssig sammenhæng. Formålet med SKATs raid er jo at staten får sin bid af kagen, når folk snyder og udstyrer bilerne med meget dyrt udstyr. Din bil er vel ikke (synderligt) mere eller mindre værd med andre skiver fælg og fjedre. Ergo giver det jo heller ikke mening at fortolke det sådan, at du skal lægge mere i afgift.

I klagen ville jeg anføre:
1) SKAT bør bevise, at bilen ikke er original/original med tidstypisk udstyr. Hvis du gider kan du vedlægge det dokumentation, der er vist her i tråden.
2) Du bør bede om erstatning for den periode, hvor du ikke har kunne bruge din bil som følge af de har taget pladerne.

Få evt gratis hjælp i din lokale Retshjælp.

mvh MIkkel (advokat)

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Lyder som en go Ide! De skal sku have noget modstand.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Jønke Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ham her mente også de skulle ha modstand, det kostede ham så 20.000 i sagsomkostninger.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2121966&vId=0

(permalink) Hagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Men der er sgu stor forskel at montere originale skiverbremser, Tidstypiske fælge samt sænknings fjerdre til at montere kompressor med mere....

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com

Reply »

You must log in to post.