I det her tilfælde med Cab'en, så holder jeg med Hagen, der er forskel på at ombygge en bil til "HotRod" og så at have nogle ordentlige skivebremser på sin bil, saml lidt fælge og sænkning... Mon ikke T&S er på dybt vand? I den kendelse med HotRod'en der er linket til står der bl.a. noget om at:
"de ændringer, der er foretaget på køretøjet, efter deres antal og karakter samlet set ikke kan anses som almindelig vedligeholdelse."
Og på cab'en er der jo slet ikke tale om hverken det antal eller den "karakter" af ændringer som der var på den omtalte '69 Chevrolet...
Så mon ikke også en evt. domstol vil betragte ordentlige bremser og hjul som alm. vedligeholdelse, hvis det kommer så vidt? Vi har da også alufælge på vores hverdagsbiler, det er jo ikke at regne for nogen større "ombygning"...
Men det er da lidt vildt, hvis der ikke står andet i loven end at bilen skal stå som ved 1. registrering, så er det jo det den skal. Også selvom en flink dame hos T&S har sagt der jo selvf. er en bagatelgrænse, så er det jo ikke sikkert at Hr. Betjent synes det samme, han skal vel bare forholde sig til det der står i loven. Og så er det vel i skattesager iøvrigt sådan at T&S ikke skal bevise din skyld, men dig der skal bevise din uskyld, og så er det jo os der står med problemet når vi skal forsøge at påvise hvordan vores biler helt nøjagtigt er leveret engang i tidernes morgen.
Her ville det være rart hvis MHS kom på banen og måske forlangte at der blev defineret hvad der er rimeligt at gøre indenfor "afgiftmæssig veteranstatus". Alle veteranbils ejere går jo og kæler for deres biler på den ene eller den anden måde.
Jeg har en svensk boble jeg skal have betalt afgift af på et tidspunkt, så det ville være rart lige at få det her under kontrol inden det løber løbsk! :-)