Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Slagsmål med Told og Skat. - eksperthjælp søges.

(permalink) kaspersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

I blander æbler og pære sammen.
importsyn med afkrydsning i original er en ting (har kun noget med afgiften at gøre)

8 årssyn en helt anden ting og der er det udelukkende 1st. reg dato der er afgørende for om den kan køre 8 års syn. om den er original eller ej er lige gyldigt.

Farmer: hvis det skulle være tilfældet med buggy som du skriver så skulle første reg dato ændres til den dato den registreres som buggy og så kan de jo ikke bygges mere da der så skal være airbag katalysator osv... det er altid basis køretøjets 1 st reg dato der anvendes (dog ikke på hot rods der er det en udregnet dato efter årgangen på de dele bilen er bygget af)
Så 8 års syn må bilen gerne være konstruktivt ændret
men har du valgt at betale afgift som værende originalt så skal den forblive originalt. udelukkende skatte (afgift regler)

Helt det samme som hvis du spare 200,000 kr i ny pris i afgift på en vw sharan autocamper hvis du så ved at tage soveposerne ud ikke længere opfylder skat regler for en sharan som autocamper så er bilen lige pludseligt en normal personbil og du skal derfor betale ny afgift som personbil...

original bil har sparet afgift ved import da den er krydset af som værende original den er nu ombygget med andre bremser fælge samt sænkning og skal derfor betale afgift som ikke original.
når der aktivt vælges at spares afgift til staten så skal betingelserne for den sparede afgift altid være tilstede ellers bortfalde muligheden for besparelsen og ny afgift indtræder....
gælder eks. veteran der er originale ved import 10 personers busser autocampere handicapbiler og sikkert flere..

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

@kaspersen: Har du en mailadresse? Jeg har et synsrelateret spgm.....

Pfht, Henrik

(permalink) kaspersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

tjorringbilsyn(snabela)mail.dk

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kaspersen - et meget velformuleret skriv - kender du så evt til den grænse som bliver omtalt som 2 år eller 7 år der er skrevet tidligerer i indlægget - hvor den evt ligger - evt lidt info om hvor lang tid tilbage det har været muligt at sætte flueben i veteran når man toldsynede sin importerede gamle bil ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad med de biler der er betalt afgift af internt i landet? Jeg selv har betalt en gulplade splitpanel fri til hvide plader. Den blev sendt til vurdering i Randers af tre gamle motorsagkyndige der var synligt trætte af at skulle vurdere den. "hvorfor fanden skal vi se den? - enhver kan jo se at det er en veteranbil!" På det tidspunkt var den lav, på 10 år nyere busfælge og med recarostole i.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 9 years siden | | | |

PS. der var ingen "rabat" for at den altid havde været på danske gule plader.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

noget nyt?

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

.

(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

,

(permalink) cabribobbel Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hey guys.

Lidt nyt er der da.

På foranledning af jer skrev jeg til motorhistorisk samråd, og de havde allerede set tråden her, og diskuteret sagen på et bestyrelsesmøde inden jeg overhovedet fik kontaktet dem.

De ville gerne kigge på sagen. YAY!

Derudover har jeg fået et enkelt brev fra SKAT omkring at de har inddraget pladerne (chok)...
Og hvilke paragraffer de havde gjort det med henvisning til. Ingen snak om specifikke ting på bilen eller lignende. Så afventer nærmere besked fra dem.

Tak for venlig interesse.
Mvh John

(permalink) t2pickup Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ja husk alle kigger med her inde.

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Super!... Husk at holde os opdateret!..
Det en sag, vi nok alle på vwnettet vil se til ende da den har stor betydning for mange af os herinde!.

(permalink) tbkcowboy Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Når nu en gang der falder dom , og det ender med at der skal betales et nyt afgiftsbeløb (i så fald !!), betyder det så at beløbet skal betales uanset hvad ???, eller kun hvis man ønsker og få pladder på bilen igen ???

Thomas.

-------------------------------------------
1959
tbkcowboy@hotmail.com
40354681 LEMVIG
(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Den skal da betales der har jo været kørt i bilen
Det er da det samme som en polak der kører ulovligt i en ikke dansk indreg bil han skal betale afgift eller aflever bilen

(permalink) tbkcowboy Member
Skrev for 9 years siden | | | |

OK så......ja det kan blive et surt opstød....

-------------------------------------------
1959
tbkcowboy@hotmail.com
40354681 LEMVIG
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja, det har skabt en del røre. Og jeg har fra pålidelig kilde, at sagen er taget op længere oppe i T&S, bla fordi, selv højesteret var/er uenige i fortolkningen af lovsamlingen.
Det blir liidt spændnede at se hvad de ender med at komme frem med. Uanset hvad, så håber jeg, at der så kommer en ændring i teksten, så man ved med 100% sikkerhed hvor grænsen går for dit og dat.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej igen..

Bornholmer det som jeg kan finde ud af er at det er noget der har kunne vælges i mange år også af de gamle synsogskønmænd i statensbilinspektions tiden.. så regn med at det går nok 20 år tilbage i tiden..

Gustav.
Alle biler der er indregistreret i danmark inden de fylder 35 år har ingen problemer. og hvis din har skiftet identitet fra van til personbil så er den automatisk ikke omfattet da den jo allerede der ikke er som fabrikken byggede den altså som varebil..og det er det du har betalt ny afgift af.

Det er godt med lidt røre kunne jo være der var nogle der fandt ud af at skat administrere reglerne lidt for stramt så ingen grund til tys tys frem i lyset med problemerne så der kan blive taget hånd om det ??

(permalink) Vildornen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Se her og hjælp dem da de har lavet det før i SKAD
https://www.facebook.com/groups/thefreedomtobuild/?fref=ts

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg rendte ved et tilfælde på gamle afgiftspapirer på min ghia og min panelvan. Der er fra Skats egen hånd slået et stort kryds i "Fuld afgift". Overvejer at begynde at køre rundt med de papirer i bilen altid.

PS. Skat har lavet en portal hvor man kan skrive hvis man har holdninger til deres gøren og laden. Skulle vi løbe stormløb mod den med saglige indslag om netop dette emne?

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

-

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Som jeg har forstået det var det også et kvindemenneske der rendte rundt på DHB og vurderede om en bil fra 1972 var født med skivebremser eller ej. Det lyder ikke seriøst, hvis det har noget på sig.
Gustav, hvor skal man lede for at finde den portal?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

.

(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

,

(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

-

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jamen der sker ikke mere i denne tråd. SKAT bruger Al Capone metoden til at skræmme os væk fra gaderne. Længere er den ikke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.