Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Slagsmål med Told og Skat. - eksperthjælp søges.

(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

b

(permalink) frufjeld Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Talte i sidste uge med en flink synsmand som fortalte at der ved syn af veteranbil var kommet en rubrik hvor der står om bilen er original og om ejeren vil holde den i original stand . Hvis vi krydser nej får vi ikke længere den billige vægtafgigt.
Hvis dette er rigtig kan T&S i mange tilfælde tage den billige vægtafgift fra os.
Er der nogen der ved om det er rigtig?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg tror ikke på at det får nogen indflydelse på vægtafgiften. Den sænkes automatisk med bilen alder.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bulli Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej det kan nok få indvirkning på den lave veteran indregistringafgift, så den vil blive beregnet lige som normale takster

(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er vel ok der er jo grund til at lempe for org biler og ikke alle de Brian ombyg

(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Vil du have den venlighed at forklare den udtalelse lidt nærmere (?)

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Stor motor - sænkning osv alt der ikke er org bør ikke have nedsat afgift det ødelægger det for dem der vil bevare den gamle bilpark
Det hjælper dem der helst ser de gamle biler ud alternativt monteret med kat og andre miljø ting

(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nåh, okej. Dvs du vil gerne køre til træf for eksempel, og se på 125 ens gamle baljer der er mere eller mindre vedligeholdt, og for 50% vedkommende kører ad H til ?
Ikke at jeg er til skamsænkning og 4" smallede forbroer etc. Men en "vis" kreativitet ser jeg nu gerne. Det, at bevare den gamle bilpark har mange aspekter.
Men hele spørgsmålet i denne affære er jo egenntlig osse -hvornår- en bil ikke er original mere.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

"Gustav"

Jeg rendte ved et tilfælde på gamle afgiftspapirer på min ghia og min panelvan. Der er fra Skats egen hånd slået et stort kryds i "Fuld afgift". Overvejer at begynde at køre rundt med de papirer i bilen altid.

Jeg er af andre blevet spurgt om dette og har undersøgt det lidt. Dette kryds i fuld afgift kan ikke bruges som garanti for at bilen ikke er afgift berigtiget som original det fortæller blot der er betalt fuld afgift af det beløb skat er kommet frem til evt med fradraget du får for original.

Det er kun en forespørgsel til skat der kan fortælle om der er betalt afgift som værende originalt.

Samt hvis bilen kun er eftermonteret med tidstypiskt udstyr så skulle der ikke være noget galt feks fælge rat osv.

montering af bremseskiver samt sænket mere end 40 mm eller en kreativ sænkning samt smalning osv. større motor osv duer ikke.

Er man i tvivl om ens bil er betalt som original så skriv til skat via din nemid og vil man gerne bygge den om kan man for 300 kr få et bindende svar fra skat om der efterfølgende skal betales afgift

(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

noget nyt?

(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

?

(permalink) tnt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hey, er også meget intr i hvad der blev af den her sag??? - den har og/eller kan jo have stor betydning for mange af os i fremtiden...:-(

-------------------------------------------
Hilsen

tnt
(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Noget nyt?

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Venter stadig spændt på en opdate, men lader til vi ikke får svar på dette.
Desværre!.

(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kan se i anden tråd der er en afklaring
en dyr en lyder det til kan vi få den?

(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg synes at have hørt noget med afgift på 35000kr og en bøde på 70000kr

Altså et samlet klask på 105000kr

Men det ville da være lækkert hvis trådstarter kom på banen og skrev lidt

Split261 vidste en masse, så kan han jo bare forklare det ....

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

så er nok nogen der skal bruge resten af vinteren til at hæve deres vw
det er jo det der skriger uorginal på lang afstand

(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Denne tråd

(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

"Jeg synes at have hørt noget med afgift på 35000kr og en bøde på 70000kr

Altså et samlet klask på 105000kr

Men det ville da være lækkert hvis trådstarter kom på banen og skrev lidt

Split261 vidste en masse, så kan han jo bare forklare det ...."

Arhh, det er så lidt overdrevet. Men det er korrekt, at det var det der blev lagt ud med.
Jeg går ud fra at han selv dukker op og forklarer sig.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nu er det jo ikke alle der skal hæve deres biler, hvis den er dansk fra ny, er der vel ingen problemer med Skat..

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Scharling Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg syntes denne sag lyder meget underlig. Hvis man har betalt afgift på en import bil, og den stod original ved fremstillingen, og man betaler, så kan jeg ikke få ind i mit hoved, at man ikke må sætte andre fælge på eller ligende.
Jeg kan forstå at en afgift bliver dyr hvis du importere et uorginalt køretøj.

Her i landet kommer der jo 1000 vis af biler til hvert år, (Ikke veteranbiler) der betales registrerings afgift og så er den pot ude. Skal man så betale endnu en afgift hvis man sætter andre fælge på eller sænker den?? Nej vel....

Når man har betalt sin afgift af sit orginale køretøj, så må man da selv om man vil sætte tingel tangel på! For hulen da.
Det hører sig da ingen steder hjemme at få en evt. afgift på 105000! folk kan jo blive nød til at gå fra hus og hjem, for et par fælge?????

Jeg kan forstå hvis de snupper en med 200 hk i rumpen på en gammel vw eller opel eller ligende, hvor bremser osv. ikke kan håntere det. Helt ok for mig!

Det er jo pisse ligemeget om det er et impoteret køretøj eller ej, Så længe der er betalt afgift af et orginalt køretøj. Alle køretøjer er impoteret til danmark, ligesiden vi stoppet med at at have personbil fabrikker i dk!

Men undre mig over vi ikke hører mere fra cabribobbel??..Måske det bare er en rapand.... Siden han kun har lavet et indlæg på denne side.
Nogle der kender til andre bil sider, hvor de har været ude for det samme?

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er det med originaliteten ikke kun et problem for importbiler hvor der er beregnet reg afgift efter de "nye" regler omkring 40% afgift der trådte i kraft fir ca 6 år siden? Samt måske de biler der er importeret til 5% told (reglen omkring historisk korrekt)..?

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

40% afgiften trådte mig bekendt i kraft i 2005.
Cabriomanden er blevet lænset for et betragteligt beløb.
Ja, problemet er også kendt andre steder, især i amerikaner verdenen.
Ja, det er netop veteran afgiften der er problemet. SomT&S læser loven skal bilen FORBLIVE original i tid og evighed. Altså ikke noget med sænkning etc. Og andre har ført sager mod T&S allerede, og har egentlig vundet med 3 mod 2 i højesteret. Men T&S valgte at følge mindretalsvurderingen, fordi den tolkning af loven "passede" med det de mente. (Det kom osse MEGET bag på mig. Det ville jeg(og har jeg førhen)have benægtet, at det skulle forstås på den måde.) Men man kan slippe afsted med meget når man er en statslig instans.

Men der skal jo selvfølgelig være nogen til at betale for alle de afgiftsfritagelser man tillader på nye "økonomiske" biler.

Når så det er sagt vil jeg sige, at der arbejdes på en løsning, så de mange der er kommet i fedtefadet (forhåbentlig) kan betale sig fri af det mod et, skal vi kalde det et fornuftigt ekstra vederlag til staten. Vi må jo erkende at vi lever i et afgiftsamfund. Så må vi jo bare få det bedste ud af det.

T

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hold da op hvor er jeg glad for min danske bil.... puha

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja de er meget værd hvis ikke sælger kan bevise der er betalt den rette afgift af en imp


Reply »

You must log in to post.