Jacob m lagde et billed på af hans koblings hus og der er fladen på lejet større det har vel ikke noget at gøre med det?
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
Jacob m lagde et billed på af hans koblings hus og der er fladen på lejet større det har vel ikke noget at gøre med det?
Nej. Det er ikke vigtigt lige nu men man justerer kobling så den har 15-25mm frigang på pedalen, ikke til den kan koble ud. Hvis ikke den kan koble ud med den rigtige frigang er der noget galt.
Jeg er tom for ideer lige nu.
Hvis din hjælper kobler ud nogle gange kan du så få lejet til at kile sig fast i udkoblet stilling. For det må være det der sker.
Min hjælper har ivrit siddet og koblet ud en 100 gange vil jeg tro han er kun 10 år og jeg måtte bestikkelse ham med en is ;-)nu har han ondt i benet.
Der er intet sket med lejet det kiler sig ikke fast
Er der en der har en kobling og et leje jeg kan købe så skifter jeg sku det hele
det er godt nok mystisk.ku det være lejet der strammer når det bliver varmt.hvis det ikke går på noget må det være det.ind i ovnen med det.85 grader i en halv time
Nå ville bare lige skrive at det ser ud til at være løst nu takket være John Øhlerts (Fvee) fik en anden trykfod af ham og har nu kørt ca 150
Km uden problemer
Det er godt at høre Dennis.Vi tales ved.
Vh. John.
Hvad så med den "gamle" kobling ? Jeg har en ny. Det kunne være sjovt at sammenligne.
Nu har jeg fulgt tråden her og har undret mig over, hvad der helt nøjagtigt sker, når koblingskables buen er for stram og derfor får bilen til at hoppe ved igangsættelse.
Jeg ved godt hvor meget spillerum kabel"slangen" skal ha´, men jeg forstår ikke hvad der får den til at hoppe?
Når motor/gearkasse bevæger sig rykker det i koblingskablet hvis ikke der er noget spillerum.
Tryk avler modtryk og enhver aktion har en reaktion.
Når motoren skal trække baghjulene rundt, dannes der et tilsvarende moment
i den anden retning på motor/gearkasse. Disse er ophængt i gummi så de vil sammen
læne sig lidt bagover ved tilkobling og gasgivning.
Dette strammer koblingskablet, hvilket giver en udkobling, som
resulterer i, at motor/gearkasse falder tilbage i ophængene.
Dette slækker koblingskablet, hvilket igen skaber en tilkobling.
Alt i alt giver dette megen vibration ved tilkobling.
Er ophængene meget dårlige, så motor/gearkasse kan rokke meget og nemt, kan
man også komme ud for, at motoren "automatisk" giver gas, når der tilkobles, ganske
enkelt fordi speederkablet strammes når motoren læner sig bagud.
Martin
Min bobbel kan godt finde på at "hoppe" hvis den få lidt pedal og hurtig tilkobling. Min gearkasse har røde nelon ophæng og kan nærmest ikke give sig. Jeg har brede baghjul på - kan modtrykket fra dem skabe denne reaktion?
Det er svært at afgøre via en PC. En Vw kan godt ruske hvis man kører lidt hårdt. Det egner den sig ikke til. De røde ophæng er noget kineserlort. Hvis de ikke er blevet bedre siden jeg prøvede et sæt for 35 år siden. Dengang kom de med nogen alu.bøsninger der bare blev knust når man monterede skidtet. Så kunne man ligge og rode med at få al det aluminium ud af gevindene igen.
Det bedste, syntes jeg, er originale ophæng og så ophæng/støtte bagest under motoren. Nu har jeg ikke kørt med andet end type4 motor siden først i 80-erne og selv om de to bageste ophæng på sådan en er meget bløde så virker det fint. Motoren kan godt vippe til siden, men bærer belastning op/ned.
Det er rammehornene der fjedrer og så hjælper det givetvis at understøtte motoren i bagenden.
Okay Frank - jeg har også mine kinøjser ophæng under skarp mistanke for at være noget skrammel - Kan man stadig få originale ophæng eller bare samme kvali?
Nogle af internetbutikkerne skriver noget om kvaliteten eller oprindelseslandet.
Det forreste skal man sørge for at få i HD-udgaven som også kunne være original. Det er det med en ekstra krave i midten.
You must log in to post.