Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  SPM: til en mulig 1776 motor og carb/udstødning osv

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej med jer.
Har købt mig en bus med ukendt motor tidligere ejer mente det var en 1600 med oliesump på 1,5liter .
Har haft problemer med for varm motor, og under rengøring fandt jeg en gammel salgs annonce hvor der stod: 1776 med dobbelt carbs og empi dual udstødning det var denne gang den var til salg i USA. Den har så kørt 1 år i UK hvor tidligere købte den. Motoren ser forholdsvis nybygget ud...

Lad os antage det er 1776 så har de sat enkelt carb på med en 009 fordeler og almindelig busudstødning....Det kunne jo give varmeproblemer vel? har stadigt problemer med at den kommer over 105+ grader selv efter 7 km på landevej.

Jeg sætter en Vintage speed udstødning på snart, og hvad mere kan jeg gøre?
Kan jeg tjekke om de har dyset karburatoren om for at kompensere for de 1776??? hvilken dysestørrelse skal der være? Hvad med vacum avancering skal jeg skifte den 009 ud?

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej med dig.

ikke for at spille smart eller noget overfor dig, men man kan ikke bare gætte. Eller jo det kan man, men resultatet bliver også derefter.

kan se du tidligere har skrevet med varmeproblemer. Du er nødt til at vide hvad din motor består af. jeg ville tage den ud og afmontere det ene topstykke så du reelt kan se kubik. samtidig har du så også mulighed for at måle kammeret i topstykke, altså kompressionsforhold.

Hvad med knastaksel?? En skarpere knast betyder også noget.

som sagt ikke for at være nedladende, men det vil da være synd at baldre noget på at gætte.

(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du har ret og jeg ved det...nå det kunne være jeg skulle sætte en anden motor i og så se hvad jeg har at arbejde med. Så det må jeg hellere gøre :-/

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja du skal skifte fordeler til den som passer til din karburator.
Hvad angår varme så er kølesystemet på sådan en busmotor ikke raketvidenskab så jeg synes da helt klart at du skal finde kilden til problemet og fikse det i stedet for bare at sætte en anden motor i. Men som Henrik skriver kræver det at du først finder ud af hvad der er i motoren.

Ang. udstødning så er jeg ikke sikker på at du får noget performance ud af at sætte en Vintage Speed potte på hvis ikke også der kommer noget andet end en standard karburator på. (men nu ved jeg jo ikke hvilken karburator der sidder på)

Det er lidt som at skrue i blinde så længe der er usikkerhed om hvad der er i motoren.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ville prøve at se lidt på om de måske har blandet lidt stumper sammen.

En ting der kan gå galt, er hvis der er sat doghouse køling på, og de så ved en fejl har glemt at bruge den store brede blæser, som passer sammen med doghouse. Så vil der helt sikkert blive køleproblemer i en bus.

Prøv at få et spejl og en tommestok ind bagved og mål bredden på "møllevingerne".

Bare en ide..... men det var da værd at undersøge.

Er der thermostat på den?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er 34pict-3 karburator, jeg ved at jeg har skrevet om varme problemet før, men har haft projekt "at få den synet" så kom ikke længere med motor udover at montere oliesump på igen.
Tænding fik jeg stillet på 7,5 grader og justeret ventiler 0,15, tændrør blev tjekket, der sidder forresten elektronisk tænding i den.
Termostat er der ikke og alt køleblik er på også glemmeplader :) Rasser ja det er værd at undersøge om møllen passer :D

Og ja totalt i blinde, men har en 1600 med AD blok i min bobbel som yder 70 heste den burde trække bussen til jeg finder ud hvad der er i den motor der sidder i bussen.

Det er lidt nemmere at arbejde med da jeg gerne vil ud og køre inden sommeren er over :D

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Warp: Ja ingen anelse hvilke stumper motor er opbygget af (så det må jeg hellere finde ud vil ikke miste den motor), kørte dog 1300km i 2 graders varme fra UK med en fin temperatur, men er jo andet når der er 25 grader udenfor her om sommeren ;)

Hvis det er en 1776 så kunne det være en ide med at få dobbelt carbs på, men så skal jeg lige finde ud af hvad jeg gør med vacum til bremseforstærker men det er en anden historie.

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Eller et sæt kadrons. Som Mik kører med.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) trump Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad med spjældene i blæserhus, nu der ikke er termostat på.bliver de holdt åbne, eller er de måske klappet i og spærre for køleluften.

-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis spjældene var klappet i, så ville temperaturen lynhurtigt komme endnu højere op end de 105gr.

Jeg er spændt på at høre om en anden udstødning gør noget ved problemet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja kunne man jo teste udstødning, men tror når jeg nu er i gang så kan jeg ligeså godt skille motoren lidt af for at se hvad den indeholder.

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det havde jeg ikke gidet rode med før jeg havde afprøvet de andre muligheder :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

lol ja har også en dillemma på det punkt :D

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så blev motoren tjekket igennem:
1641cc
Kompression 7,5/1
Standard knast
040 toppe og AS41 blok

Varmeproblemer skyldes højst sandsynligt en uorginal blæsehus hvor der mangler en MASSE inden i til at lede luften den rigtige vej rundt, der lå nogle plader løse oven på cylinder i forsøg på at få det til at blæse den rigtige vej, synes nok der var noget der raslede inden i.
Har ikke tjekket dyserne i karburator da jeg ikke ved hvad de skal være ved sådan en opsætning og en 34-pict3.

Nå men planen er at få den tæt og så sætte nogle kadroner på når jeg nu er igang.
Kan nogen beregne/give et bud hvordan et sæt kadroner skal være dysset til sådan en motoropsætning?? Dem jeg har er 40/44 og har sat på en 1600(og ja den skal nok komme på rullen bagefter)

Venturi er 28 og hoveddyse 127,5 pt

10567531_10152610899378685_947990759_n.jpg
10573356_10152610899443685_1237008732_n.jpg
10579196_10152610899563685_1274817197_n.jpg

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg syntes blæseren ser smal ud?
Jeg tror det største problem er varmestudsene er i vejen for kølingen til topstykkerne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvor bred er en "bred" blæser?
Jeg sætter en original blæsehus på hvor jeg fastgører spjæld i fuld åben tilstand.
De 2 pladedele som ligger på blokken er nok normalt sat fast i blæsehuset ved ikke hvorfor de ligger løse de har nok bare raslet sig løse, der står made in Taiwan :-)

Er en 1300ab blæsehus ok? eller er der forskel ifh til en 1600 blæsehus hvis det findes....

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

AB er det samme som til AS/AD

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvor bred er din blæser?

Jeg får lige målt på en når jeg kommer hjem.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

1600 blæser er 36,5mm bred udvendigt.er glempladerne monteret ????????????

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja glemmeplader og deflektor pladerne var monteret

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Interessant tråd. Jeg har også sat sådan et repro 30 hk blæsehus med doghouse på min 1600 med 8,3 i komp og engle 100 knast og type 3 karbs aht pladsen ved karbs. Har ikke haft overophednings problemer, men udfra dine billeder overvejer jeg da at sætte et standard 1303 blæsehus på igen.

Spændt på at høre om dine varmeproblemer er ovre ved Blæsehus skift.

Hvad har I andre af erfaring med de repro blæsehuse

(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den trækker en del kilo så køling er nok ret vigtigt på en bus, har læst lidt på emnet og der er utrolig stor forskel på kvalitet af de blæsehuse i repro, min er fra Taiwan.... Der var 2 plader hvor den ene sad ovenpå oliefilter og den anden lå løs ovenpå blok og halvvejs ovenpå cylinder, som jeg kan se så plejer de at sidde tættere på blæsehjulet og ikke helt nede... Det gør nok at den har blæst luften rundt istedet for at SUGE frisk luft igennem oliefilter og så ned mod cylinder... Ved ikke om andre har set noget lignende?

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com

Reply

You must log in to post.