Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad er opskriften på at bygge en motor op fra bunden????

Tags:
No tags yet.

(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg skal bygge en motor op nogle som har en opskrift.?

Jeg forstiller mig at starte op med en go 1300 motor eller hvad man nu kan finde.
Og så bore den op til en 18xx eller 1914 og bruge samme indmad og nye stempler -cylinder og topstykker

Motoren skal bruges i min t2 bus. Det skal ikke være en racerbil men den skal kunne holde til at slæbe en campingvogn måske sydpå.

Så det jeg er ude efter er en stabil motor med okay moment. Hvad er opskriften på sådan en.??
Jeg ved det er mange måder at gøre det på og til mange prisklasser. Men vi alle er jo interesseret i at lave en god motor til billige penge;-)

Mvh Benny
Tlf 29414428
Mail: benny40845811@hotmail.com

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Eller køb min den er lavet til at holde og til at slæbe
Ring for mere info

Mvh bo Alstrup

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://m.ebay.com/itm/160817039248?nav=SEARCH

Så er du godt igang

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det du kan finde, har med 95 % sandsynlighed ikke en blok, som kan genbruges. Minimum er en flugtboring.

Personligt er jeg ikke fan af 94 mm boring, og standard type 1 toppe. Specielt ikke til bus. Har du overvejet type 4 motor, hvis du også vil slæbe en campingvogn?

/Peter

(permalink) Variant Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis det er en late bay må det absolut billigste være en 1700 80hk type 4 motor. med "bus blik" og et par 412S karburatorer monteret.
Sådan en motor er det stadig muligt at finde i brugbar stand, i modsætning til en 1700-2000 type 4 bus motor der ofte er noget udslidte.

Hvis det er en early bay er det lidt mere omstændigt med en type 4 (Type 1 køl mm.)
men det er efter min bedste overbevisning staig et godt alternativ til en tunet type 1 motor.

Hilsen Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har ikke overvejet det med en type 4 motor. Hvad siger told og skat hvis de stopper en.?
Men skal jeg så bare smide en standard type 4 i? Hvad koster sådan en type 4 og passer den ned i en early Bay ?

Det med en type 1 er vel også bare det at prøve selv at bygge en op. (Det er jo lidt sjovt)
Hvis jeg nu køber en ny eller god brugt blok og det sæt her :
http://m.ebay.com/itm/160817039248?nav=SEARCH
Med nye toppe og monterer mine dobbelte dellorto
Vil det være okay?

Hvis jeg skal købe en blok er der så forskel på de type 1 blokke man kan købe ud over hvor stor hul der er til stemplerne ?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis den skal forblive type 1, og kort slags, (Std slag) så er den bedste str til en bus så absolut 1835 thick wall.
Derefter spiller gearing/gearkasse ind. - Std 1600 gearkasse, 1800 type 4 gearkasse eller 2,0 type 4 gearkasse. Personlig er jeg fan af at bygge en 2,0 type 4 gearkasse om så den passer til type 1 (hvis man bruger t1 basis) eller at montere et 4,86 R/P i 1600 gearkassen, for at få en bedre slut udveksling. Især hvis man bygger større end 1835 eller type 4.
Større type 1, - 1955/2020, eller 2074 er alle gode og stærke kombinationer. jeg vil ikke lave dem med mere slag til en bay bus og især ikke, hvis den skal køre med campingvogn, uden at lave den omkring en krumtap med type 4 centermain. Så kan man lave feks. 2180 thick wall. Men så ryger "billig" hverfald.
Hvis det må være type 4, så en 2,0 camper special, eller en 2110 eller 2200 Powerstroke.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis jeg holder mig til en 1835 type 1 hvad skal der så til for at lave sådan en.

Motorblok den bedste jeg nu kan finde. Hvis den skal flugtbores skal der så en anden krumtap i?
Krumtap. Bruger man bare den som sidder i motoren?
Ventilløfter. Bruger man den som sidder i eller skal der en anden til?
Topstykker. Hvilke topstykker skal man købe ?
Oliekøler. Er det noget man laver fra bunden eller kan det købes?

Jeg håber der er andre derude som har været igennem samme omgang og vil dele deres historie;-)

(permalink) TK Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Benny.
Jeg skal ikke kloge i motorbygning til en bus, men jeg har et hus fra en 1600 med std. krumtap (skal slibes da den har kørte et plejlstangs leje varmt) liggende på hylden. Motor nr. AD 336237
Jeg skal ikke bruge delene - så stumperne kan afhentes i 7480.
Jeg vil tro, at det vil være nødvendigt med en flugtboring - hvis man ønsker et godt resultat.
Giv mig en sms hvis dy vil have stumperne.
mvh.
Thomas

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Der ude

Først et tak til Thomas:)
Når en motor skal flugtbores betyder det en ny krumtap eller er lejerne bare større?
hvor købes der en ventilløfter som vil passe godt til dobbelt karburator, 1835 og skal yde trækkraft/moment til at slæbe

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det første er bare overstørelse lejer som passer til flugtboring
hvis det var mig ville jeg skrive til farmer om flugtboret blok

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Min plan er også at køre ud til farmer og få ham til at lave blokken da det ikke er muligt at lave selv;-/

Men jeg vil gerne selv købe stumperne og samle motoren.
så spørgsmålet er bare hvad der skal købes og hvor det købes billigst og bedst.

igen det jeg skal købe er:
Ventilløfter hvis en original ikke kan bruges
Knast
topstykker
cylinder og stempler
Ekstern oliekøler
og xxxxx

Mvh Benny

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har et par 311 toppe til salg .det er de bedste til forarbejning da der er gods i.
men måske findes der færdige topstykker til 1835 ccm.mvh poul

http://vwnettet.dk/topic/206232

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du kan ikke vælge bedst OG billigst, du kan vælge bedst ELLER billigst...

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Rene du har ret, det jeg har behov for er ikke 100+ hk men 80+ hk vil være okay men mere vil altid være et ++
så det betyder også jeg har mulighed for at gå på kompromis med bedst og billigst så det bliver billigst ;-D

Der må være andre jyder som har gjort det samme og har nogle erfaringer de vil dele ;-)

(permalink) Vildornen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Byg en 1914 med enkelt karburator hvis det er målet at det skal være billigt

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvor er stedet hvor man køber motor dele? Cylinder og stempler osv

(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvilken camaksel skal bruges til en 1835 eller en 1914?
Eller er det bare en standard? Motoren bliver med stor udstødning og dobbelt karburator

image.jpg

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Snak med Bent kit og Buggi Århus. Han har MANGE dele, og mange kontakter.
Der er 1 million muligheder, når det gælder om sammensætning af en Bobbel Motor, og det er svært at vælge det rigtige.
Snak med Bent, han er hjælpsom.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/114043

Det er en gl. Side men meget go:-)

Tror det bliver en 294° til min 1835
er der en ny holdning til tingende siden den tråd
Skal der købes nye fjeder og løfter til sådan en motor?


Reply

You must log in to post.