Køb en gevind undervogn fra Kerscher/CSP. Der er papirer på, dvs. du får ikke problemer ved vognkontrollen. Personlig er jeg mest til Koni dæmpere, men til decideret race er nok især Spax interessante, da de kan justeres "udefra". Bilstein er for stive til den slags kørsel, efter min smag hvertfald. Grænsen mellem "greb og sidelæns" bliver alt for skarp, fordi dæmperne faktisk er for hårde på inbound. Og det har vist sig flere gange, at en lidt blødere inbound faktisk giver højere svinghastigheder, fordi undervognen lissom får lov at arbejde, og derved trække bilen nedad så at sige.
Mht. motoren/motorkraft. - Hvis du "bare" vil køre i for sjov klassen, bliver du jo lagt ind efter vægt/kraft forhold. Så kan du for såvidt komme med en std 1600. Det er nok ikke så sjovt, men teoretisk set. Et sæt dobbelt 36 mm Webere eller Dellorto, sammen med nøje udvalgte bolt-on stumper kan bringe en ellers frisk std 1600 op på en 70-74 hk. og ca. 120 Nm. Det er da bedre end 50 ;-) Hvis du er klar på at skille motoren ad og begynde at lege med knastaksel og bearbejdning af topstykker, kan du relativt billigt komme på ca. 110 hk Som feks denne her:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1145708.jpg
Stadig på 1600 kubik, og stadig absolut gadevenlig.
Reglerne under appendix K er blevet lempet en anelse, så det feks nu er lovligt at bruge 48 IDA fremfor de sjældne 46 IDA. Ligeledes er der såvidt jeg kan læse mig frem til osse løsnet lidt for brug af andre ventilstørrelser end std. på indsugningen hvertfald. Så man kan idag lave omkring 150 hk indenfor Appendix K. Meeen, det koster :-)
T