Jeg ved egentlig ikke hvor meget hjælp jeg var til, jeg skrev jo nærmest bare hvad jeg ville gøre hvis jeg stod i din situation, istedet for at lytte mere til hvad du egentlig ville ha ;-) ;-)
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Jeg ved egentlig ikke hvor meget hjælp jeg var til, jeg skrev jo nærmest bare hvad jeg ville gøre hvis jeg stod i din situation, istedet for at lytte mere til hvad du egentlig ville ha ;-) ;-)
Nu er det jo også et spørgsmål om økonomi og entusiasme - den sidste del ved jeg at du har til fulde Rasser, og al respekt for det.
Men manden skriver at han ikke tidligere har rodet med 356 motorer og yderligere går med overvejelser om at udskifte den med en type 4.. Men ja, der er mange muligheder, men det er klogt at gennemtænke projektet inden man går igang.
Og så er jeg faktisk meget enig i Martin´s kommentar.
Ja man kan hurtigt drømme sig hen for andres penge :-)
Det korte svar på ønsket om 160 brugbare problemfrie hk (uden at økonomien render helt af sporet - både på den korte og den lange bane), må nok være: 2.4-2.6L Type4 motor :-)
Enig - hvis vi skal op i det niveau, ville jeg også straks kikke efter en type 4.
Med et sådanne budget på en type 4-motor, hvorfor så ikke bare købe en 911 motor. 901'eren kan snildt holde til en 3.0 og vel også en 3.2 (er er flere der kører med 3.6'ere, men det ville jeg ikke turde).
Man kunne også nøjes med en 2.2/2.4 T'er med de 130 som Warp skriver, men det bliver sgu lidt kedeligt (det er det ihverfald i en 911'er. S og E 2.2/2.4 er nok lidt for dyre ). Jeg hev en velfungerende 2.2 T ud af min, og hvis jeg skulle sælge den (hvilket jeg ikke vil) så tror jeg ikke, at den vil kunne koste mere en 30.000-35.000 med karburatorer og udstødning.
En 3.0'er eller 3.2'er burde kunne fås til 40.000, sikkert også billigere. Tjekkede markedet godt og grundig for et år siden.
Kørte selv en gang 356 med VW motor, men hvis man nu kan få en Porsche motor til stort set samme pris (eller billigere), så ville jeg da foretrække det - også aht. til salg, hvor det flere vil syntes det var et plus (hvis altså den org. medfølger. Herudover er der en tendens til, at de ældre porschemotorer bare stiger og stiger...
Jeg er faktisk mest til at beholde en 4 cyl i bilen, tænker at den har nemmere ved at blive synet og måske Hr. betjent er knap så kritisk når han holder en ind til siden... Ja og så er den jo ca 100kg lettere i bagenden hvilket jo også er rart nok..... :-D
Men skal man renovere den gamle Porsche motor som jeg har, hvem går man så til, jeg er som sagt bare elektriker og jeg skal ikke til at rode med den slags, jeg er bedst til det med ledninger og tavler...... ?
Jeg har været ude og kigge på lidt forskellige type4 motore, der er en del på markede og man får en fin en for ca 40.... Jeg havde en drøm om en type 4 med porsche blæs og 160-180 heste, men efter at ha læst tråden her kan jeg hører det måske er alt for mange heste til sådan en bil?
Forstår godt det med de 4 cylindre. Men når man nu skal lave noget, der er på kanten, så kan man jo lige så godt gøre det helhjertet :-)
160 - 180 HK for mange heste? Slet ikke. Tror at du vil føle 160 - 180 som passende uden at være hurtigt for alvor. I en youtube video, hvor Jay Leno prøver en Magnus Walkers 911'ere med 180 hk (så vidt huskes) nævner han, at han godt kan lide den, idet han kan bruge alle kræfterne hele tiden, uden at den laver vanvittige ting.
Jo også meget normalt med 3.6'ere i F'ere.
Kender folk der kan fikse de 6-cylindrede, men ikke 4.
Prøv at hiv fat i Jakob Spring fra GBOT.dk
Han kan uden tvivl være dig behjælpelig :)
Hej du
jeg har noget som muligvis kunne være interesant for dig, en 2,0 T4 motor ombygget til 911 kølesystem med højtliggende blæser og kappe som 911, jeg har den i en 356 men får måske problemer med at syne den med en 2,0. hvis det sker vil jeg gerne bytte plus lidt kontanter da opbygningen af min motor løb op i over 50 k
hilsen
Carsten
You must log in to post.