Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T1 campingmodel købes.

(permalink) Dreier Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kære alle.

Er på udkig efter en T1 til køb.

Bor på Fyn og er på kristiandreier@icloud.com

Glædelig jul.

-------------------------------------------
Das Auto
(permalink) Split261 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Kristian, søger du projekt eller kørende? Over eller under 200.000kr?

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Dreier Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Split.

Tak for svar.

Noget der kan køre.
Jeg syntes ikke det er vildt spændende at skrue i dem og kan heller ikke finde ud af det.

Vil bare gerne køre i en :)

Er en kørende over 200.000?

-------------------------------------------
Das Auto
(permalink) Split261 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis den skal være fornuftig i stand og du ikke skal lave noget andet end at kontrollere olie, fylde benzin på og dreje nøglen ligger den omkring 150- igen alt efter hvilken model. Hvis du kan nøjes med en 63- er de stadig til at betale. Pre. 62 koster mere, og pre 55 er helt ustyrligt dyre, hvis de er lavet som camping?
Alternativet er at finde en 67- campingbus, de er billigere, køre efter sigende bedre, men er heller ikke så fede.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Dreier Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Split.

Tak for svar.
Præcis.
Den skal køres i og ikke skrues i :-) - kan ikke finde ud af at være mekaniker.
Olie og benzin kan jeg dog godt klare :-)
Jeg kan også godt selv bygge camping indretningen.

Umiddelbart kan jeg ikke lige se nogle forskelle når jeg kigger billeder af forskellige årgange.
Den skal meget gerne være med split vindue og være 2 farvet.
Vi skal kunne sove bagi, have plads til kaffe og forskellige sommer legetøjer.
Og gerne så driftsikker som muligt.

Har kigget billeder af en 67, den ser da fin ud.
Har en VW polo bluemotion, så den skal kun køres om sommeren og være i garage om vinteren.

Hilsen Kristian.

-------------------------------------------
Das Auto
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har en fra 65 og en fra 58 begge til salg skriv en mail til mig på lubberne@gmail.com så kan jeg skrive og sende fotos og du kan evt fortælle hvad du søger og forventer

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 10 years siden | | | |

65 er på vej til maleren men kan også købes som den er.

Priser på 1965eren starter fra 145k før maling men kørende og på plader. 58eren er en 15vindues som ligger på den anden side af 260k

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg vil tro at du skal op omkring ca. 250.000kr for at finde det du søger der. Måske mere hvis det skal være noget originalt westfalia, og måske lidt billigere hvis det er noget hjemmebygget uoriginalt. Du nævner at du selv kan bygge indretning, det gør jo heldigvis din søgen lettere, da der så er mange flere busser at vælge imellem.
Overvej at kigge i UK, de har været flittige til at importere fine venstrestyrede busser fra Californien, og de er jævnligt til salg i UK :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Split261 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der er mange forskelle på 1949-55, 55-62 og 63-67
Som det ser ud nu og med de ønsker du har, så vil priserne i øjeblikket ligge på omkring 7-800 og op, 200-800 og 150- igen alt efter hvor meget du selv ønsker at lave.
Men der er denne. Den står i Jylland og er noget af det flotteste herhjemme til salg. http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=173722

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kan leverer min i.org højde eller sænket . Lige ide om hvordan den kan se ud efter maleren

-91
1278518.jpg

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Dreier Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for mange fine svar.
Nu ved jeg da det skal være en fra årgang 63-67 :-)

Den er sørme fin den fra CC Cars.
Er der nogen større forskelle på 1963 til 1967 eller er de stort set ens i den periode?
Er der en bestemt type man skal være opmærksom på, motor størrelse eller lign?
Det vil sige jeg kan også købe en bus og hive alle sæderne ud af den? F.eks fra UK.

Er den rigtige betegnelse så en Volkswagen Type 1 camping fra 1963-1967? - jeg kender ikke helt forskellen på en T1 og T2 (kan dog godt se at en T3 er noget andet, min far har sådan en)

Tak.
Det virker da som et meget aktivt forum her på VWnettet.

-------------------------------------------
Das Auto
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Sæt dig ind i afgifts reglerne før du køber en importeret uoriginal bus, der er betalt fri på veteran afgift. Det kan blive et meget meget dyrt bekendtskab. Læs hele tråden http://vwnettet.dk/topic/204596 ... Så har du ihvertfald mulighed for at udregne prisen på bussen. God fornøjelse.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) mccloud Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Type1 = Bobbel
Type2 = Bus
(T1=Bus-67, T2 Bus -79, T3 Bus -89 osv.)
Type3 = VW1500 Notchback, Variant
Type4 = VW411/412

Bus motor størrelsen ml.63 og 67: 1200cc og 1500cc

image.jpg

(permalink) flowerpower998 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nogen der ved hvad CC-cars tager for deres camper?

(permalink) Dreier Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for info.

Har mailet til CC idag for at spørge, men ikke fået svar endnu.

Kristian.

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Das Auto
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har hørt en pris der hed bus 500K og trailer 100K, men om det er rigtigt, ved jeg ikke..

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Dreier Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Av for søren det er dyrt.

-------------------------------------------
Das Auto
(permalink) mccloud Member
Skrev for 10 years siden | | | |

kan huske at på veteranposten stå de (CCCars har haft et par stykker eller 3) til 599000kr, men siden har de slettet prisen.
Men...det er jo os markedsprisen i øjeblik, 50-70k Euro, i forhold hvad restaureringen koster er det billig:-))

(permalink) Dreier Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fandt lige en her,,,

http://www.erclassics.com/Volkswagen-T1-classic-car-for-sale-994.php

-------------------------------------------
Das Auto
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

en fin kørende splitbus med campingindretning bliver svær at finde til under 150 i dag - og til 150 skal man regne med lidt puslen selv i de fleste tilfælde - men det kan godt lade sig gøre at finde noget brugbart hvis man ligger noget hårdt arbejde i det..og væbner sig med en rigtig stor tålmodighed.. held og lykke med jagten....

køber man et vrag og tager den helt fra bunden løber det min op i det samme uanset hvad man gør...
men det er desværre kun dem der har prøvet det, det tror på den...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) mccloud Member
Skrev for 10 years siden | | | |

den du linker til koster...efter du har svejset og malet bilen og fandt alle de dyre originalstumper ca. 250-300000kr:-) achja og campingudstyr kommer oveni, måske billiger betaler lidt mere og køber en i bedre stand

(permalink) Dreier Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja, kan godt se det ikke bliver en billig fornøjelse...

Jeg skal helt sikkert ikke have et papkasse projekt, det bliver jeg ALDRIGT færdigt med, har rigeligt at lave i forvejen :)
Men er godt nok lidt overrasket over priserne på de her flotte gamle rugbrød :-)

-------------------------------------------
Das Auto
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

du er ikke den første ;-)

men tag det helt roligt - når den endelig engang står i indkørslen er den alle pengene værd ;-)

tænk på den kan en masse som de fleste andre klassiske biler ikke kan, så brugbarheden er alle
pengene værd...

lidt inspiration på markedet hvis import kunne være interressant

http://www.kieftenklok.nl/index.php?lang=UK&section=1&ani=light

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/cat.php?id=5

http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewforum.php?f=51&sid=c51e3a04e0cf49dbbc98a8359c99019f

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Split261 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

1963-67 er ens.
Som jeg skrev en 67- T2 baybus er billigere men det er ikke en split.
Der er mange ændringer på -62 og 63- men grundlæggende er de ens, det er for en ikke nørd svære at spotte de mange ændringer. Men jeg vil tro du kommer langt for omkring 300.000kr i en 63-67. Så det er bare ud at kigge, tage en med som kender til busser og så købe den bedste.
Jeg vil ikke mene 5-600 for Clausens er dyrt, det er bare mange penge. Hvis den stod til 800- ville det være dyrt. 5-600 er kun en fair pris. Men hvis du satser på at skulle bruge 300- så bliver du kun positiv overrasket hvis du finder en til f.eks. 270. Men tag kontanter med når du skal ud at handle, det er nemmere at få et pænt afslag, hvis du er seriøs og handler med det samme. Fremfor de (/&%¤#"#¤%& der først skal tænke over det, spørge konen, hunden, naboen og banken hvad de syntes, for så at ende med at købe en micro bil, en plakat af drømmebilen og spilde folks tid.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Dreier Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak Split.

Tror snart jeg har downloadet HELE internettet!! ;-)

Kieftenklok virker ret overskueligt..
Lyseblå i bunden og hvid i toppen er virkeligt virkeligt virkeligt flot.

Generelt er de dog noget dyrere end jeg desværre havde forestillet mig.

Hvis man køber en i Holland hvad skal man så ca. betale i afgift til Helle T for at få den til DK? - nogen der har et ca. beløb eller regel for dette?

Kender nogen en god kyndig T1 mekaniker på Fyn? - som f.eks kunne hjælpe når man kommer til køb og fremtidig service?
Eller man ender med et papkasse projekt som man skal have lavet :-)

Mvh.
Kristian - ham der kun har en Polo BlueM :-(

PS - har hverken kone, hund eller gæld i banken :-)

-------------------------------------------
Das Auto

Reply »

You must log in to post.