Kære alle.
Er på udkig efter en T1 til køb.
Bor på Fyn og er på kristiandreier@icloud.com
Glædelig jul.
Das Auto
Kære alle.
Er på udkig efter en T1 til køb.
Bor på Fyn og er på kristiandreier@icloud.com
Glædelig jul.
Hej Kristian, søger du projekt eller kørende? Over eller under 200.000kr?
Hej Split.
Tak for svar.
Noget der kan køre.
Jeg syntes ikke det er vildt spændende at skrue i dem og kan heller ikke finde ud af det.
Vil bare gerne køre i en :)
Er en kørende over 200.000?
Hvis den skal være fornuftig i stand og du ikke skal lave noget andet end at kontrollere olie, fylde benzin på og dreje nøglen ligger den omkring 150- igen alt efter hvilken model. Hvis du kan nøjes med en 63- er de stadig til at betale. Pre. 62 koster mere, og pre 55 er helt ustyrligt dyre, hvis de er lavet som camping?
Alternativet er at finde en 67- campingbus, de er billigere, køre efter sigende bedre, men er heller ikke så fede.
Hej Split.
Tak for svar.
Præcis.
Den skal køres i og ikke skrues i :-) - kan ikke finde ud af at være mekaniker.
Olie og benzin kan jeg dog godt klare :-)
Jeg kan også godt selv bygge camping indretningen.
Umiddelbart kan jeg ikke lige se nogle forskelle når jeg kigger billeder af forskellige årgange.
Den skal meget gerne være med split vindue og være 2 farvet.
Vi skal kunne sove bagi, have plads til kaffe og forskellige sommer legetøjer.
Og gerne så driftsikker som muligt.
Har kigget billeder af en 67, den ser da fin ud.
Har en VW polo bluemotion, så den skal kun køres om sommeren og være i garage om vinteren.
Hilsen Kristian.
Har en fra 65 og en fra 58 begge til salg skriv en mail til mig på lubberne@gmail.com så kan jeg skrive og sende fotos og du kan evt fortælle hvad du søger og forventer
65 er på vej til maleren men kan også købes som den er.
Priser på 1965eren starter fra 145k før maling men kørende og på plader. 58eren er en 15vindues som ligger på den anden side af 260k
Jeg vil tro at du skal op omkring ca. 250.000kr for at finde det du søger der. Måske mere hvis det skal være noget originalt westfalia, og måske lidt billigere hvis det er noget hjemmebygget uoriginalt. Du nævner at du selv kan bygge indretning, det gør jo heldigvis din søgen lettere, da der så er mange flere busser at vælge imellem.
Overvej at kigge i UK, de har været flittige til at importere fine venstrestyrede busser fra Californien, og de er jævnligt til salg i UK :-)
Der er mange forskelle på 1949-55, 55-62 og 63-67
Som det ser ud nu og med de ønsker du har, så vil priserne i øjeblikket ligge på omkring 7-800 og op, 200-800 og 150- igen alt efter hvor meget du selv ønsker at lave.
Men der er denne. Den står i Jylland og er noget af det flotteste herhjemme til salg. http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=173722
Tak for mange fine svar.
Nu ved jeg da det skal være en fra årgang 63-67 :-)
Den er sørme fin den fra CC Cars.
Er der nogen større forskelle på 1963 til 1967 eller er de stort set ens i den periode?
Er der en bestemt type man skal være opmærksom på, motor størrelse eller lign?
Det vil sige jeg kan også købe en bus og hive alle sæderne ud af den? F.eks fra UK.
Er den rigtige betegnelse så en Volkswagen Type 1 camping fra 1963-1967? - jeg kender ikke helt forskellen på en T1 og T2 (kan dog godt se at en T3 er noget andet, min far har sådan en)
Tak.
Det virker da som et meget aktivt forum her på VWnettet.
Sæt dig ind i afgifts reglerne før du køber en importeret uoriginal bus, der er betalt fri på veteran afgift. Det kan blive et meget meget dyrt bekendtskab. Læs hele tråden http://vwnettet.dk/topic/204596 ... Så har du ihvertfald mulighed for at udregne prisen på bussen. God fornøjelse.
Type1 = Bobbel
Type2 = Bus
(T1=Bus-67, T2 Bus -79, T3 Bus -89 osv.)
Type3 = VW1500 Notchback, Variant
Type4 = VW411/412
Bus motor størrelsen ml.63 og 67: 1200cc og 1500cc
Nogen der ved hvad CC-cars tager for deres camper?
Jeg har hørt en pris der hed bus 500K og trailer 100K, men om det er rigtigt, ved jeg ikke..
Av for søren det er dyrt.
kan huske at på veteranposten stå de (CCCars har haft et par stykker eller 3) til 599000kr, men siden har de slettet prisen.
Men...det er jo os markedsprisen i øjeblik, 50-70k Euro, i forhold hvad restaureringen koster er det billig:-))
Fandt lige en her,,,
http://www.erclassics.com/Volkswagen-T1-classic-car-for-sale-994.php
en fin kørende splitbus med campingindretning bliver svær at finde til under 150 i dag - og til 150 skal man regne med lidt puslen selv i de fleste tilfælde - men det kan godt lade sig gøre at finde noget brugbart hvis man ligger noget hårdt arbejde i det..og væbner sig med en rigtig stor tålmodighed.. held og lykke med jagten....
køber man et vrag og tager den helt fra bunden løber det min op i det samme uanset hvad man gør...
men det er desværre kun dem der har prøvet det, det tror på den...
den du linker til koster...efter du har svejset og malet bilen og fandt alle de dyre originalstumper ca. 250-300000kr:-) achja og campingudstyr kommer oveni, måske billiger betaler lidt mere og køber en i bedre stand
Ja, kan godt se det ikke bliver en billig fornøjelse...
Jeg skal helt sikkert ikke have et papkasse projekt, det bliver jeg ALDRIGT færdigt med, har rigeligt at lave i forvejen :)
Men er godt nok lidt overrasket over priserne på de her flotte gamle rugbrød :-)
du er ikke den første ;-)
men tag det helt roligt - når den endelig engang står i indkørslen er den alle pengene værd ;-)
tænk på den kan en masse som de fleste andre klassiske biler ikke kan, så brugbarheden er alle
pengene værd...
lidt inspiration på markedet hvis import kunne være interressant
http://www.kieftenklok.nl/index.php?lang=UK§ion=1&ani=light
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/cat.php?id=5
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewforum.php?f=51&sid=c51e3a04e0cf49dbbc98a8359c99019f
1963-67 er ens.
Som jeg skrev en 67- T2 baybus er billigere men det er ikke en split.
Der er mange ændringer på -62 og 63- men grundlæggende er de ens, det er for en ikke nørd svære at spotte de mange ændringer. Men jeg vil tro du kommer langt for omkring 300.000kr i en 63-67. Så det er bare ud at kigge, tage en med som kender til busser og så købe den bedste.
Jeg vil ikke mene 5-600 for Clausens er dyrt, det er bare mange penge. Hvis den stod til 800- ville det være dyrt. 5-600 er kun en fair pris. Men hvis du satser på at skulle bruge 300- så bliver du kun positiv overrasket hvis du finder en til f.eks. 270. Men tag kontanter med når du skal ud at handle, det er nemmere at få et pænt afslag, hvis du er seriøs og handler med det samme. Fremfor de (/&%¤#"#¤%& der først skal tænke over det, spørge konen, hunden, naboen og banken hvad de syntes, for så at ende med at købe en micro bil, en plakat af drømmebilen og spilde folks tid.
Tak Split.
Tror snart jeg har downloadet HELE internettet!! ;-)
Kieftenklok virker ret overskueligt..
Lyseblå i bunden og hvid i toppen er virkeligt virkeligt virkeligt flot.
Generelt er de dog noget dyrere end jeg desværre havde forestillet mig.
Hvis man køber en i Holland hvad skal man så ca. betale i afgift til Helle T for at få den til DK? - nogen der har et ca. beløb eller regel for dette?
Kender nogen en god kyndig T1 mekaniker på Fyn? - som f.eks kunne hjælpe når man kommer til køb og fremtidig service?
Eller man ender med et papkasse projekt som man skal have lavet :-)
Mvh.
Kristian - ham der kun har en Polo BlueM :-(
PS - har hverken kone, hund eller gæld i banken :-)