Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T1 campingmodel købes.

(permalink) Split261 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Lars Clausen er fra Fyn og har lavet den jeg linkede. Han vil være super, ellers er der f.eks. Rasser, Bornholmer Ib og jeg, men vi bor henholdsvis i Jylland og på Sjælland.

Hvis den fremstår helt originalt og bliver ved med det for altid, så er det 40% af nyprisen uden afgift plus benzintillæg. Skal den sænkes, have alufælge, større motor, eller det er en alm bus eller van som bliver bygget om, så er det en anden og marginalt større afgift. Så bliver den sidestillet med allerede importerede busser.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

dreier skrev:
PS - har hverken kone, hund eller gæld i banken :-)

så er det også nu du skal gøre det....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Marginalt større afgift ..... Hvad betyder det? Er det 60% af handelsværdien? Du burde nok skrive "betydelig større afgift"

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Split261 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Normalt koster det 3000kr ekstra for stor motor og bremser i en ombygget ældre bil. Det bliver ikke meget dyrere, at den ikke er original, hvis man gør det rigtigt første gang. Det er dyrt at blive stoppet i en ombygget bil, som skulle have været original.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Læs nu lige denne tråd http://vwnettet.dk/topic/204596 og fortæl mig så lige at det ikke bliver meget dyrere.... Alle de busser I linker til er betalt fri på veteran afgift... Det er jo som at købe katten i sækken.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Split261 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Prøv at læse hvad jeg skriver Karsten? Det er jo den jeg skriver ud fra? Havde den været betalt afgift af ikke original, så var det ikke blevet så dyrt i sidste ende. Men det vidste ejeren ikke. Det er jo netop derfor jeg forsøger at gøre folk klar over, om de vil have en original eller ombygget bil fra starten af?
Spiller du med åbne kort over for skat, så er der ingen problemer.
Men hvis de mener man forsøger at tage røven på dem, så bliver der langet bøder ud. Det har alle dage været sådan. Jeg har ombygget flere biler med over 100% effektforøgelse, og de har typisk ligget på ca. 5-12.000kr i afgift.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Men hvis vi ikke advarer en "newbe" om de risici er er ved at blive busejer, hvad er der så ved at være del af en aktivt vw forum? Køb en bus der har været "dansk" fra ny, eller en som er blevet betalt fri før den blev veteran, og hold dig så langt væk fra importerede busser på veteranafgift.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Split261 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Karsten prøv lige at bruge lidt tid på at læse hvad jeg og de andre skriver?

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) tnt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Karsten K, hvad er det du siger?
Hold dig væk fra importerede veteranbusser på veteranafgift???
Du aner da ikk et klap om hvad du taler om!! Hvis denne veteranbus er original, så er der da intet galt?, og så kan du da blot lade dig standse 1000 gange af SKAT, og de kan da intet gøre, bare den er orignal... så dertil at konkludere at man skal holde sig langt væk fra importeret busser, det er da at skabe et unødvendigt hysteri.?
Ydermere skriver du læs denne tråd! Ja det gør vi så, og hvad får vi ud af det, intet!!! For INGEN aner hvad den endte med? Eller om det for den sag skyld er at tråden er oprettet af SKAT selv som skræmme kampagne (dog nok lige konspirations teoretisk nok:-) )
Syntes godt nok at denne ene historie, ud af tusindevis af ændrede veteranbiler på gaden, blæses noget op!

-------------------------------------------
Hilsen

tnt
(permalink) Split261 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg kender udfaldet af den pågældende tråd, det er derfor jeg forsøger at belyse problemet, men det kan Karsten ikke læse? Det er desværre en rigtig historie, som endte med at blive ret dyr.
Problemet har jeg beskrevet udførligt og det er intet problem med afgift, forsikring osv. af ombyggede veteranbiler. Der har jo også været hot-rods i Dk i mange år uden problemer. Det er bare at sætte sig ind i og følge de gældende regler.
Importerede busser/køretøjer generalt er ikke noget man skal være bange for, det er bare at lave dem som man vil og betale afgiften, derefter kører rundt og være glad.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er bestemt ikke for at blive uvenner med alle jer bus ejere.... Men jeg vil jo bare gøre Kristian opmærksom på de faldgrupper er er ved at blive busejer. Køber man en dansk bus, kan man mere eller mindre gøre som man vil, men køber man en importeret bus på veteranafgift, bliver man kneppet lang ind i helvede, af Hele T, hvis man bliver taget i at den ikke er original. Og ja, man kan jo betale for det ene og det andet, så man kan køre "uoriginal", men kan man slippe for papirarbejdet hver eneste gang, at man vil lave uoriginale ændringer, er det da at foretrække. Jeg kan selfølgelig være ligeglad, det er jo ikke mig der ejer en importeret uoriginal veteranbil/bus på veteranafgift.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Split261 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det gælder alle afgiftspligtige køretøjer i DK, ikke kun busser.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) opgt Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Husk også at afgiften man kommer til at betale efter at være stoppet i en uorg bus
er efter handelsværdien og ikke nypris.
Det er jo store summer vi taler om læs bare hvad bornholmer skriver om værdien af busser idag.
I har jo sikkert set i tv når told og skat stopper polakker i polske biler.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

har man betalt afgift inden man bliver stoppet på en alm bil - dvs der IKKE er krydset af ved veteran på toldsynsblanketten, kan der ikke blive til om afgift på handelsværdien.

det er kun vist man bliver stoppet og man kun har betalt den billige afgift og skrevet under på toldattesten - hvor der er krydset af ved veteran.

så har man jo reelt snydt - også bliver man flæsket..

men der er jo ingen reelle eksempler på det endnu inden for vores vw verden - kun en masse snak og advarsler, de sager der har været er der ingen der ved hvordan de reelt er endt endnu ..
så ingen fandenihelvedgraffitti på væggen endnu...før der er nogen der har noget konkret.

man betaler jo heller ikke ekstra afgift på en ny bil i dag fordi man sætter store alufælge på. KN filter eller hækspoiler..

hiver man feks en org 32 ford V8 roadster hjem, og betaler afgift af den som en orginal bil koster den ikke ret meget, men hiver man en HOT RODDET 32 V8 roadster hjem med jaguar bagtøj og mustang forbro mm - så koster den kassen i import - men afgift er måske ikke helt så høj hvis du bygger den om når den er dansk. og der er vel som sådan egentlig ikke noget nyt i det - der har vel altid været sådan mere eller mindre - det nye er at fnold og fnat er begyndt at håndhæve de regler som altid har været der..

men jeg ved ikke noget konkret - og har ikke noget på skrift - og vil gerne høre hvis der er nogen der har det.. det tror jeg der er mange der gerne vil.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.