Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Turbo bug "projekt"

(permalink) tofts Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Velkommen i klubben :-)

http://vwnettet.dk/topic/180693/page/6#post-829830

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) anthonmeister Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Altså udstødnings udgangen måler lidt over 30mm altså ca. 1,2 tommer. Fås rør i denne størrelse, eller er det en fordel at bruge 1,5 tommer rør?
Ideen er kommet til at jeg selv punktsvejser rørerne sammen med pindsvejser og rustfrige elektroder (har en CO2 svejser, men den er ikke opsat til at svejse rustfrit og argon gas er dyrt...). Derefter få en smed til at svejse den sammen. Nogen oprør, eller er planen okay? :)

(permalink) tofts Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er bedst at holde røret så tæt på størrelsen af portene i dine udstødningskanaler for ikke at miste noget af dit flow.

-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg ved ikk hvor god du er til at svejse/hæfte med pind, men hvis jeg var var dig ville jeg stikke smeden en skilling mere og få det ham til at hæfte det med tig. Hvad er dit buget?
Enig med tofts

(permalink) anthonmeister Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har allerede brugt en god slat, og vil helst holde mig inden for 5000 til manifold, oliekøling, tænding. Er det så svært at sætte en klat eller tre med pind? Prisen og besværet bliver en noget anden hvis der skal ekstra mand på.
Hvis du havde noget i omegnen af de 1.2" så er jeg da interesseret. :)

(permalink) anthonmeister Member
Skrev for 9 years siden | | | |

So far, so good.

wp_0006431.jpg
wp_0006441.jpg
wp_0006461.jpg
wp_0006471.jpg
wp_0006491.jpg
wp_0006501.jpg

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad skal det sidde i? Hvis jeg var dig, med det buget ville jeg finde et billigt/brugt tarmslyng og sætte på, og så køre fra det og op til turboen, så er der sparet lidt på bøjninger/rør/svejsninger/tid.
hvor er du fra?

(permalink) anthonmeister Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Planen var at den skulle på min bobbel fra 1966. Jeg ville helst at den kunne komme under bagklappen, evt. med en af de her afstandsstykker. Det kunne godt være det var nemmere at købe et tarmslyng, men er der plads til at man kan føre et rør fra flangen op til turboen uden at gå på bag?
Jeg kommer fra Vejle området :)

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Sådan som du viser på billed er der ihvertfald ikke plads til hvis du skal ha klap på. Man kan godt finde et tarmslyng som ikke stikker ud under pladen. Tror du skal lave et "mok up" hvor motoren er i bilen så du er sikker på hvor der er plads og frigang.

(permalink) ford 36 3w Member
Skrev for 9 years siden | | | |

En anden mulighed er at købe sådan et udstødnings system som dette http://classicvwparts.dk/special-udstoedninger-88/economy-p781
og så skære potten over så langt til den side du vil have turboen til at sidde, montere/svejse en 90 graders bøjning og en flange til turboen på uds.manifoldet.
på den måde kan du få turboen langt ned.
mvh. michael

-------------------------------------------
Michael. Strøby v. Køge. Tlf 50509767
(permalink) anthonmeister Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det var også en god ide :)
Jeg tænker lige lidt over hvad jeg gør. Jeg er nok kommet fra ideen med selv at lave manifolden så :)

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er ihvertfald en billigere måde og gøre det på.

(permalink) Djernis Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad med plads til generator?

-------------------------------------------
En sort 1303 med fire mand bagefter....har jeg ikke set det i BT.
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Til inspiration kan du kigge på denne:

http://www.cbperformance.com/mobile/Product.aspx?id=38383

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) CarstenTS Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Inspirerende læsning, og glæder mig til at se resultatet. Går selv med tanker omkring 1600 turbo på min bug. Kan se der er flere forskellige setups, men hvad gør at DU vælger at sætte karburatoren på sugesiden?

-------------------------------------------
VW Bobbel "Ovaler"
VW Beach Buggy
(permalink) anthonmeister Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hurtig opdatering.
Projektet har stået lidt på pause, har haft travlt i skolen, men det er dog ikke slut endnu.
Jeg har i mellemtiden skrabet lidt dele sammen: har bl.a. fået fat i et stk. tarmslyng og en oliekøler. Svejseapperat døde også pt. da jeg var ved at lave rust.
Giv mig et kald hvis i sidder inde med noget motorblik til en 1600cc dp, syntes det er dyrt på nettet...
Håber det færdige resultat kommer til at se nogenlunde sådan ud (se link) dog uden oliespild :D
https://www.youtube.com/watch?v=DnkvjJSnCdU
God dag derude.

(permalink) anthonmeister Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Et par hurtige spørgsmål til entusiasterne derude :)
En olie return line som den i videoen hvordan får jeg den lavet. Der sidder en prop i hullet hvordan får jeg den ud? Skal der skæres gevind, kan det gøres uden at skilde case ad.
Hvad med olie til turboen, har hørt det er en god ide at have full flow filter på inden olien når turbo? Right? Wrong?. Kan jeg tage olie fra der hvor trykmåleren (kontakten) sidder? Jeg har sådan et fansy dobbelt rør hvor der er plads til alle.
Tænker også på motor udluftning. Når man køre med tryk, måske lidt høje rpm, kan olien så presse sig op gennem cylinder og lave en dårlig forbrænding? Det er noget jeg har hørt.
Håbe i har lidt tips at give ud af :)
Over'n out

(permalink) Mads B Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Bare tag olie til turboen ved olietryksmåleren.... Turboen skal ikke have mere olie end der kan komme igen 1.5mm hul

Jeg køre olie retur i mit ene ventil dæksel

http://imageshack.com/f/idqMQnGCj

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) anthonmeister Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Super. Nu er det bare sådan at jeg har påboltede aluminiums dæksler.
Er det muligt at skruge denne her prop ud i toppen af blokken?
Så tænkte jeg også på om det er nødvendigt med de termo styrede kølespjæld, der sidder inde i blæsehuset? eller kan jeg bare lade være med at montere dette?

(permalink) Mads B Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Der er risiko for at den knækket..... den går 3-4cm ned i motorblokken hvor den passer stramt i et styr

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Mads B Member
Skrev for 8 years siden | | | |

https://www.dropbox.com/s/uyp498gy9dug05v/2014-07-01%2010.29.48.jpg

-------------------------------------------
28106142
Fredericia

Reply

You must log in to post.