Velkommen i klubben :-)
Vw buggy 2,3 supercharger
Velkommen i klubben :-)
Altså udstødnings udgangen måler lidt over 30mm altså ca. 1,2 tommer. Fås rør i denne størrelse, eller er det en fordel at bruge 1,5 tommer rør?
Ideen er kommet til at jeg selv punktsvejser rørerne sammen med pindsvejser og rustfrige elektroder (har en CO2 svejser, men den er ikke opsat til at svejse rustfrit og argon gas er dyrt...). Derefter få en smed til at svejse den sammen. Nogen oprør, eller er planen okay? :)
Det er bedst at holde røret så tæt på størrelsen af portene i dine udstødningskanaler for ikke at miste noget af dit flow.
Jeg ved ikk hvor god du er til at svejse/hæfte med pind, men hvis jeg var var dig ville jeg stikke smeden en skilling mere og få det ham til at hæfte det med tig. Hvad er dit buget?
Enig med tofts
Har allerede brugt en god slat, og vil helst holde mig inden for 5000 til manifold, oliekøling, tænding. Er det så svært at sætte en klat eller tre med pind? Prisen og besværet bliver en noget anden hvis der skal ekstra mand på.
Hvis du havde noget i omegnen af de 1.2" så er jeg da interesseret. :)
Hvad skal det sidde i? Hvis jeg var dig, med det buget ville jeg finde et billigt/brugt tarmslyng og sætte på, og så køre fra det og op til turboen, så er der sparet lidt på bøjninger/rør/svejsninger/tid.
hvor er du fra?
Planen var at den skulle på min bobbel fra 1966. Jeg ville helst at den kunne komme under bagklappen, evt. med en af de her afstandsstykker. Det kunne godt være det var nemmere at købe et tarmslyng, men er der plads til at man kan føre et rør fra flangen op til turboen uden at gå på bag?
Jeg kommer fra Vejle området :)
Sådan som du viser på billed er der ihvertfald ikke plads til hvis du skal ha klap på. Man kan godt finde et tarmslyng som ikke stikker ud under pladen. Tror du skal lave et "mok up" hvor motoren er i bilen så du er sikker på hvor der er plads og frigang.
En anden mulighed er at købe sådan et udstødnings system som dette http://classicvwparts.dk/special-udstoedninger-88/economy-p781
og så skære potten over så langt til den side du vil have turboen til at sidde, montere/svejse en 90 graders bøjning og en flange til turboen på uds.manifoldet.
på den måde kan du få turboen langt ned.
mvh. michael
Det var også en god ide :)
Jeg tænker lige lidt over hvad jeg gør. Jeg er nok kommet fra ideen med selv at lave manifolden så :)
Det er ihvertfald en billigere måde og gøre det på.
Hvad med plads til generator?
Til inspiration kan du kigge på denne:
Inspirerende læsning, og glæder mig til at se resultatet. Går selv med tanker omkring 1600 turbo på min bug. Kan se der er flere forskellige setups, men hvad gør at DU vælger at sætte karburatoren på sugesiden?
Hurtig opdatering.
Projektet har stået lidt på pause, har haft travlt i skolen, men det er dog ikke slut endnu.
Jeg har i mellemtiden skrabet lidt dele sammen: har bl.a. fået fat i et stk. tarmslyng og en oliekøler. Svejseapperat døde også pt. da jeg var ved at lave rust.
Giv mig et kald hvis i sidder inde med noget motorblik til en 1600cc dp, syntes det er dyrt på nettet...
Håber det færdige resultat kommer til at se nogenlunde sådan ud (se link) dog uden oliespild :D
https://www.youtube.com/watch?v=DnkvjJSnCdU
God dag derude.
Et par hurtige spørgsmål til entusiasterne derude :)
En olie return line som den i videoen hvordan får jeg den lavet. Der sidder en prop i hullet hvordan får jeg den ud? Skal der skæres gevind, kan det gøres uden at skilde case ad.
Hvad med olie til turboen, har hørt det er en god ide at have full flow filter på inden olien når turbo? Right? Wrong?. Kan jeg tage olie fra der hvor trykmåleren (kontakten) sidder? Jeg har sådan et fansy dobbelt rør hvor der er plads til alle.
Tænker også på motor udluftning. Når man køre med tryk, måske lidt høje rpm, kan olien så presse sig op gennem cylinder og lave en dårlig forbrænding? Det er noget jeg har hørt.
Håbe i har lidt tips at give ud af :)
Over'n out
Bare tag olie til turboen ved olietryksmåleren.... Turboen skal ikke have mere olie end der kan komme igen 1.5mm hul
Jeg køre olie retur i mit ene ventil dæksel
Super. Nu er det bare sådan at jeg har påboltede aluminiums dæksler.
Er det muligt at skruge denne her prop ud i toppen af blokken?
Så tænkte jeg også på om det er nødvendigt med de termo styrede kølespjæld, der sidder inde i blæsehuset? eller kan jeg bare lade være med at montere dette?
Der er risiko for at den knækket..... den går 3-4cm ned i motorblokken hvor den passer stramt i et styr
You must log in to post.