Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Maling af tromler og bremsekalibre?

Tags:
No tags yet.

(permalink) zico Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej, skal i gang med at male bremsetromler og kaliber - kan man evt ligge dem i et syrebad for at få fjernet rusten?

(permalink) vwanders Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja, eller få det sandblæst.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ligger du dem i syre, skal der vel nye pakninger osv i kaliberen.

du kan også bare gøre dem grundigt rene manuelt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) HNC Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Støbejern og syrebad er no go, så grundig afrensning med roterende stålbørste eller glas-/sandblæsning er vejen frem.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja glasblæsning er også mere skånsom en sandblæsning

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hvorfor er syrebad og støbejern no go ?

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja det forstår jeg heller ikke. Men syrebad? Hvorfor gøre så besværligt og hvilken syre skulle man vælge og hvor gør man af det bagefter og hvor køber man noget der virker?
Få nu sandblæst de dele. Lad være med at skille kalibrene ad på midten. Prop hullerne til og lade stemplerne sidde. Sandblæs, og sæt rep.sæt i dem bagefter.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) multen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Rigtigt HNC. Syrebad dur ikke til støbejern. Støbejern er for porøst og bliver rigtig grimt og hullet eller 'arret'. Syrebad er en god løsning til andre ting og har sine andre fordele. - Men ikke til støbejern.

Mvh Michael

-------------------------------------------
multen@pc.dk SALG: http://vwnettet.dk/topic/198382 KØBES: http://vwnettet.dk/topic/186969
(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

nu bliver jeg ved.ikke at jeg har tænkt mig at rense calipere i et syrebad,jeg holder mig til franks løsning,
men jeg har arbejdet et sted hvor vi bla elgavaniserede,og jeg har aldrig oplevet at støbejern ikke kunne tåle syre,men hvis det får for lang tid deri forsvinder det,men det gør jern osse

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) HNC Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der var engang for mange år siden en god tråd omkring afsyring med citronsyre, som virker rigtig fint på meget jern. Men Tonny Larsen prøvede i den forbindelse at afsyre nogle gamle hjulcylindre - og de forsvandt nærmest. Netop som Multen skriver, fordi støbejern er for porøst og når porerne er fuld af jernoxid, som syren jo æder, så er der ikke meget andet end huller tilbage :-D

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk

Reply

You must log in to post.