Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp til motoropsætning i buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jesper M Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Endelig har jeg fået taget hul på at få min gamle 1300 AB motor til buggy'en overhalet.
Jeg er kommet frem til at det nok skal være en 1776ccm med en mild knast, 200mm svinghjul, full flow, nye std. Toppe.
Min blok er ok med endeslør på 0,13 og regner derfor med at genbruge denne sammen med krumtappen, hvis der ikke dukker noget uventet op.
Jeg vil bygge en god momentstærk, og langtidsholdbar motor, som jeg vil nyde i mange år. Tænker at dette setup må lande på ca 80hk+ men det er nu ikke vigtigt, bare den kommer til at føles rigtigt.

Men det store spørgsmål er så, hvilke karburatorer jeg skal vælge???
Mht funktion så har jeg et godt forhold til 40mm kadron og tænker også de ville passe fint til setuppet, men det hele afhænger af pladsen...
Det skal jo sidde i min buggy, og vil simpelthen ikke til at skære i karossen, flytte baglygter osv.

Så derfor er spørgsmålet om nogen ligger inde med en tegning som viser udvendige mål, eller selv har et sæt jeg kan få målene fra?
Eller er der andre gode karburatorer som fylder mindre?

Jeg vil hellere bruge lidt energi på at føre luftfiltre væk, og måske ændre lidt på manifoldene, men vil gerne vide om det er helt umuligt inden jeg bestiller dele...

Hører også gerne hvis nogen har en god "opskrift" på udstødningen, jeg bygger den selv fra bunden i rustfri stål, og tænker derfor om nogen har en ide om den rigtige størrelse rør, samt længde på rør, til collector?

På forhånd mange tak for inputs på ovenstående :-)
Mvh Jesper M

-------------------------------------------
Beach Buggy: http://vwnettet.dk/topic/133268
Bobbel 64'er: http://vwnettet.dk/topic/148902
(permalink) Jesper M Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Slet ingen kloge hoveder som kan være behjælpelige med inputs på ovenstående??

På forhånd tak :-)

-------------------------------------------
Beach Buggy: http://vwnettet.dk/topic/133268
Bobbel 64'er: http://vwnettet.dk/topic/148902
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jo men du er godt på vej. Brug std. knast og glem fullflow. Se blokken godt efter når du får den skilt ad.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mads B Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Selvom endsløret er ok kan blokken godt være slidt i stykker, så husk at måle diameteren på alle lejehuse i blokken :-)

Min brors buggy 1600 motor blev rullet til 88hk sidste år.... i hovedetræk kørte den med en mild w100 knast, 8.5:1, hjemme nullerede topstykker, 42mm spjældhuse og vems motorstyring

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

W100 knasten er ikke "mild" Den er hård ved løfterboringerne fordi den løfter meget og hurtigt i forhold til durationen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jesper M Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Frank: hvorfor vil du undgå full flow? Tænker at det ville være en meget god ide med et oliefilter, samt muligheden for at eftermontere en ekstra oliekøler som er termostatstyret?

Mads: har du nogle billeder af de spjældhuse monteret på motoren? Lyder som en fed løsning, som måske også kunne løse mit pladsproblem ved karburatorerne. Men måske også en noget dyrere løsning...

-------------------------------------------
Beach Buggy: http://vwnettet.dk/topic/133268
Bobbel 64'er: http://vwnettet.dk/topic/148902
(permalink) Mads B Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er nu ikke fordi ramperne på w100 på øjemål ser særlig meget stejerer ud end standard knasten.

Ja og på antallet er grader må den da betegnes som mild :-)

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg vil undgå "fullflow" fordi det giver problemer i form af sprængte filtre og slanger og jeg har aldrig set en VW motor slidt op bare fordi den kører uden filter.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jesper M Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det kan der være noget om Frank, men syntes også olien er en vigtig del på især luftkølet motorer, og kan derfor også godt lide ideen med at få øget oliemængden i motoren en smule...

-------------------------------------------
Beach Buggy: http://vwnettet.dk/topic/133268
Bobbel 64'er: http://vwnettet.dk/topic/148902

Reply

You must log in to post.